Familie Philippaerts in actie tijdens Spruce Meadows, Canada

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Familie Philippaerts in actie tijdens Spruce Meadows, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 12:59

http://www.internetgazet.be/

Nicola Philippaerts neemt zondag deel aan de Grote Prijs van de Spruce Meadows Jumping in het Canadese Calgary. Het wordt zijn eerste wedstrijd zonder paard Carlos, dat vorige maand verkocht werd aan een Deense amazone. "Het was zwaar om afscheid te nemen van Carlos, want de voorbije vier jaar zijn we samen gegroeid, zijn we samen Europees kampioen geworden en wonnen we ook nog de Superleague van Falsterbrö", zegt Philippaerts. "Nu begin ik aan een nieuw hoofdstuk. Vadetta maakt promotie en wordt nu mijn eerste paard. Puur sportief bekeken is dat een stapje terug, maar Vadetta deed het vorig jaar goed in Calgary. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik ook met haar kan groeien en dat we samen op termijn mooie dingen kunnen realiseren."

Nicola Philippaerts kreeg een uitnodiging van de organisatie voor deelname aan de Grote Prijs van zondag. Ook tweelingbroer Olivier en vader Ludo zakken af naar Canada en maken deel uit van de Belgische ploeg voor de landenwedstrijd van zaterdag. Die bestaat verder uit François Mathy en Niels Bruynseels. "De meeting van Spruce Meadows is één van de zwaarst gedoteerde wedstrijden van het jaar, met een prijzenpot van 1 miljoen dollar voor de Grote Prijs op zondag", aldus Ludo Philippaerts. "Vorig jaar eindigde ik zevende en ook dit jaar mik ik op de top 10. Dat moet mogelijk zijn, mijn paard Challenge van de Begijnakker is in vorm..."

Kelly_ann

Re: Familie Philippaerts in actie tijdens Spruce Meadows, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 01:14

Ik ga dit weekend naar Spruce Meadows, dus ik zal ze wel in actie zien!