Nieuw paard voor Nicola Philippaerts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Nieuw paard voor Nicola Philippaerts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:29

www.bokt.nl /www.galop.be

Nicola Phillippaerts beschikt over een nieuw paard. Het is de tienjarige Cortez (Quick Star x Quito de Baussy). De BWP ruin werd voorheen gereden door de Belgische Lisa de Ridder.

‘Dit paard sprong onder zijn voormalige amazone de laatste 1.50m-proeven allemaal foutloos’,zegt vader Ludo Philippaerts. ‘Met Cortez kan Nicola onmiddellijk de draad opnemen na de verkoop van zijn vorig toppaard Carlos.’

Cortez was een eigen fokproduct van de familie de Ridder. Lisa moet nu op zoek naar opvolging. ‘Met Cortez sprong ik onlangs nog de Riders Tour in Münster. Nu heb ik geen enkel paard meer om internationaal mee te draaien. Ik moet op zoek naar opvolging. Ik heb een dubbel gevoel over deze verkoop. Enerzijds ben ik blij omdat Cortez bij zijn nieuwe ruiter echt wel alle kansen zal krijgen. Anderzijds besef ik dat ik moet herbeginnen.’ Lisa De Ridder rijdt momenteel tijdelijk in Duitsland, waar ze getraind wordt door voormalig bondscoach Kurt Gravemeier. Binnen een maand keert ze terug naar België.

Pops

Re: Nieuw paard voor Nicola Philippaerts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:40

Leuk voor Nicola! Ik wens hen al het succes toe!

lientjeds

Re: Nieuw paard voor Nicola Philippaerts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:44

Jammer voor Lisa wel. Meisje reed echt zo goed met dit paard!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:10

ja , ik vind het ontzettend zonde