Amerikaanse paardensportfederatie kiest nieuwe voorzitter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Amerikaanse paardensportfederatie kiest nieuwe voorzitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:07

www.bokt.nl

De Amerikaanse paardensportfederatie, USEF, heeft een nieuwe voorzitter gekozen, of in dit geval een voorzitster. Dat maakten zij vorige week bekend in een persbericht. Chrystine J. Tauber volgt daarmee David O'Connor op. O’Connor is sinds 2004 president en is moment ook coach van het Canadese eventing team. Hij won in 2000 Sydney het individuele goud. Tauber zal haar taken officieel per januari 2013 overnemen. In de afgelopen maanden zijn meerdere mensen geïnterviewd door een comité van de USEF. Er waren geen bezwaren geuit tegen de nominatie van Tauber. Daarom is Tauber unaniem gekozen tot nieuwe voorzitter.

Tauber over haar nieuwe rol: “Als ik terug kijk op mijn carrière in de paardensport, realiseer ik mij dat ik veel geluk heb gehad. Ik heb met veel getalenteerde paarden en trainers kunnen werken. Ik heb veel kunnen leren van andere leidinggevende in de paardenwereld. Door samen te werken en door samen een liefde voor de sport hebben, heb ik veel kunnen leren over alle rassen en over alle disciplines. Ik waardeer ze allemaal. Die combinatie van verschillende rassen maakt de USEF zo bijzonder.”

Over de toekomst: ”Het is belangrijk om de geschiedenis van onze organisatie te kennen. Onze organisatie is gebouwd op het vertrouwen van het publiek. Ons doel is het verbeteren van de sport, om het hoogst haalbare te halen. Woorden die in 1960 geschreven werden door voormalige voorzitter Adrian Van Sinderen en die nog steeds doorklinken in onze sport.”

Lees meer