Pianist Wibi Soerjadi is hevig geschrokken na een dubbele aanslag op zijn landgoed De Wulperhorst in Zeist. Zo werd een heftruck in brand gestoken en niet lang daarna ook zijn Rolls-Royce.
Het kostte de brandweer enige tijd om het vuur te bedwingen, maar de schade bleef uiteindelijk beperkt tot het voertuig. De politie gaat uit van brandstichting, weet RTV Utrecht te melden.
De vorkheftruck stond bij het landgoed van Soerjadi, omdat er tenten worden opgebouwd voor een tuinconcert dat hij binnenkort geeft.
Ook zijn Rolls Royce moest het ontgelden. 'In shock.. Iemand heeft mijn Rolls Royce in de fik gestoken.. Naast mijn voordeur. Met het zadeldek van mijn paard.. #sprakeloos', aldus Wibi op Twitter. Volgens Wibi's woordvoerder is het zadeldek speciaal gepakt uit de stallen en aangestoken in de Rolls voor het huis.
De politie gaat uit van opzet, vanwege voorwerpen die in de omgeving werden aangetroffen. Zo werden er een aansteker en sigarettenpeuken gevonden.
Bah Bah! dat mensen zoiets kunnen doen. Ik zou me dus echt helemaal niet meer veilig voelen, als ze tot zulke dingen toe in staat zijn. Wat dan nog wel meer? (beetje andermans spullen in de fik steken)
BaileyMix
Geplaatst: 03-09-12 15:00
Jeetje Wie doet nou zoiets, wat kan een pianist nouvoor aanstootgevends hebben gedaan, zo dermate groot dat er brand wordt gesticht