Paardentrailer over de kop op A1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paardentrailer over de kop op A1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 18:21

http://www.omroepgelderland.nl

Op de A1 ter hoogte van Apeldoorn is zondag aan het einde van de middag een paardentrailer met twee paarden over de kop geslagen.

Volgens een woordvoerder van de politie bleven de paarden desondanks ongedeerd en zijn opgevangen. De bestuurster van de trailer is lichtgewond geraakt en ter plaatse behandeld.

De trailer en het voertuig liggen in de middenberm. Het incident op de snelweg heeft veel bekijks, waardoor inmiddels een file is ontstaan in de richting van Barneveld.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-09-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aantal paarden aangepast.

kiki1976

Re: Paardentrailer over de kop op A1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:22

Brrrr kippenvel, het zou je maar gebeuren. Maar gelukkig zijn de paarden en de eigenaresse/bestuurster (redelijk) ongedeerd

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:23

Ik vraag me dan altijd af hoe dat kan gebeuren.
Om te weten of ik zelf alles wel onder controle zou hebben op zo'n moment

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:24

brr het zal je maar gebeuren inderdaad. maar vier dieren? ik ben benieuwd naar de combinatie eigenlijk, of het is een gigantische trailer, of er zaten vier shetten in een trailer?

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:48

Lijkt me echt vreselijk om dat mee te maken..
Volgens mij hebben wij dit gezien, lagen een auto en trailer helemaal op de kop. Was volgens mij dezelfde.. Gelukkig dat de dieren en eigenaar het er redelijk goed vanaf hebben gebracht!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:08

Reed er gisteravond langs, ze lagen tegen de middenberm aan. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen en zijn de paarden er ook levend van af gekomen.

NB: het waren overigens 2 paarden, geen 4.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:12

Pff engeltjes boven het hoofd.
Ging ook al denken huh? 4 := kan maar dan pony's of ze waren gestapeld..
maar foutje 2 dus wat ik van laetitia aanneen ;)
Gelukkig wel goed afgelopen zeg.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:13

vraag me af welke trailer dat was.
Wij reden ook begin van de avond ook op de A1, Er was een oud vrouwtje dat achter het stuur zat met een grote auto, grote luxe trailer, maar ze reed o zo gevaarlijk slingerend, zonder richtingaanwijzers gewoon van de ene helft naar de andere helft van de weg. Als die het is dan zou ik zeggen nooit meer de weg op.
Ongeluk kan altijd gebeuren, heel vervelend als je dat overkomt. Echter zo als zij reed was vragen om moeilijkheden!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:52

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:36

Laetitia, als je kijkt naar de zwarte streep, kan het heel best dat ze gewoon rechts in een slip is geraakt en met een flinke vaart naar links is gegleden.

Wat fijn dat de paarden er goed uitgekomen zijn. Auto zit ook flink in elkaar, lichte verwondingen is dan mazzel hebben volgens mij.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:42

Dan ben je blij met je dikke vette oude stalen trailer en landrover... Zo te zien hebben de paarden het minder te verduren gehad dan de bestuurder.

Lijkt erop dat hij inderdaad in de slip is geraakt. Reden staat er niet bij, kan van alles zijn.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:04

sow, die hebben een flinke smak gemaakt ja. die auto ziet er ook niet echt lekker meer uit.

ik denk dat ze inderdaad geluk heeft gehad met de trailer, die ziet er heel degelijk uit. ik moet er niet aan denken hoe mijn houten trailer eruit zou zien :=

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:17

Zie inderdaad nu de zwarte strepen op de weg :j.

Had gister toen ik er langs reed meteen een gevoel van "Wat doen we onze paarden toch aan, van hot naar her in die kleine hokjes". Stond vrijdag in een 2 uur lange file bij Keulen en daar stond ook een trailer met paard tussen. Verbaas me altijd weer aan het grote aanpassingsvermogen van onze paarden (en honden/katten die ook soms uren in reismandjes worden vervoerd).