Goede kampioenen op stralende Hippiade pony's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Goede kampioenen op stralende Hippiade pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 13:42

www.knhs.nl

Een zonovergoten Hippiade pony's werd afgesloten met een met oranje dekens gesierde kampioenenparade. Goede sport, jong talent en veel publiek waren volop aanwezig op het KNHS-terrein. Rowen van de Mheen was de 'grote' man bij het springen. De jonge ruiter uit Hoevelaken won de titel in het ZZ, D/E en was ook nog eens derde in de klasse Z, D/E. Febe van Zwambagt was met haar fraai bruine pony FS Dr Watson de beste in de klasse Z2, categorie DE. "De koningsklasse bij de pony's", volgens Febe.

De kampioenen parade volgde in de hoofdring na de prijsuitreikingen van de hoogste klassen springen voor de klassen D/E. In het ZZ lukte het alleen de 12-jarige Rowen van de Mheen met zijn pony Ensilla om in beide omlopen foutloos te blijven. Er was dus geen barrage nodig. "Ik ben heel blij. Na de eerste ronde was ik heel erg zenuwachtig. Ik hoop dat ik foutloos zou zijn in de tweede ronde. Nu was ik gelukkig de enige dubbel foutloze en won ik. In het ZZ was ik op de Gelderse reserve voor de Hippiade. Uiteindelijk mocht ik met Ensilla toch meedoen hier. Ensilla is echt een heethoofd. We moeten nog iets meer een combinatie worden. Ze moet nog meer in de hand komen te staan", vertelt Rowen met een kletsnat pak, nadat hij door zijn concurrenten in de sloot is gegooid. "Koud man!"
Leontine Bruin en Scapa SB maakten in de eerste omloop een haastige fout en hielden het hoofd koel met een prachtig foutloos parcours in de tweede manche wat hen de reserve-titel opleverde. Op de derde trede van het podium stond Maud Roosendaal (Heelweg) met de goed springende Veni Vidi Vici.

In het Z, D/E was er wel een barrage met drie foutlozen. Amber Meijer was de enige die foutloos reed Orchid's Latoya en de titel meenam naar Groningen. "Dit voelt heel goed. Dit is de eerste keer dat ik kampioen ben. Ik ben twee keer tweede geweest. Dat was met een C-pony in het M en in het Z. Latoya heb ik al drie jaar. Ik had de anderen zien rijden in de barrage en ik dacht ik rij op safe. Na de eerste hindernis voelde ik dat het goed ging. Latoya maakt normaal zelden een fout", aldus de blije pupil van Jur Vrieling, die nu de overstap naar het ZZ gaat maken.
Sjoerd Kommers startte als eerste in de barrage met Atlanta. Een springfout bracht uiteindelijk de tweede plaats. Rowen van de Mheen begon zijn succesvolle middag met een derde plaats met Bella Donna.
In het Z, categorie C was Anouk van der Velde met Skippy van de Veldehoeve de beste van de acht combinaties in de barrage. In de klasse M, D/E ging de titel naar Levi Driessen met zijn ervaren EK-eventing pony Knock Out.

Dressuur
Febe van Zwambagt uit Bergharen was afgelopen zomer reserve op het EK in Fontainebleau met haar super bewegende pony FS Dr. Watson. Op de Hippiade was ze echt de beste met schitterende momenten in haar bijna vlekkeloze proef. "Dit mijn eerste titel in het Z2,DE. Ik ben vaker kampioen geweest, maar deze is echt wel héél mooi. Dit is toch de koningsklasse bij de pony's", volgens een stralende Febe. De EK-combinaties reden niet op de Hippiade. "Maar je moet toch altijd maar afwachten hoe het loopt. De proef ging heel goed. Ik ben hier echt blij mee." De finale proef van de kampioen werd beoordeeld met 75,61 procent.
In het Z1/Z2 categorie C was Mieke Naberink de duidelijke kampioene. De amazone uit Vragender kreeg van de jury 70,38 procent. Mieke reed met Casperhof's Boy. In het Z1, DE waren de verschillen duidelijk kleiner en werd de strijd in het voordeel van Marit Golsteijn en Bo beslist.
Het keurig verzorgde viertal PSV SEO uit Groningen won de viertallen Kür op muziek.

Carola en Esther Sneekes beste voltige-duo
Onder grote belangstelling werden in de Willem Alexanderhal de voltigekampioenschappen gehouden. Nieuw dit jaar was het duokampioenschap met acht teams. Carola Sneekes, die ook individueel de beste was, is samen met haar zus Esther het eerste kampioens-duo. Moeder Marjo longeerde het paard Nolan.
Bij de teams won De Wittegheit 1 met het paard Triple. Het verschil met Den Helder 1 was klein, 7,157 tegen 6,966. Het team van De Molen 1 pakte het brons.
Carola Sneekes was oppermachtig in de individuele finale en won met een half punt verschil van Koen Akkerman. De derde plaats ging naar Dustin Wischut. Op de plaatsen vier en vijf maakten Cindy en Esther Sneekes het familiesucces compleet.

Klik hier voor alle uitslagen.

rosy1326

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:54

Leuk stukje over mijn klasgenootje :)