Eventingruiter Mirella Vrolijk 22ste in Le Pin au Haras

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dinopino

Eventingruiter Mirella Vrolijk 22ste in Le Pin au Haras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 11:30 Tip de Nieuwsredactie

www.knhs.nl/ st-georg/bokt.nl

In het Franse Le Pin au Haras werd afgelopen weekeinde een internationale eventingwedstrijd verreden en in de twee sterren wedstrijd nam de Nederlandse amazone Mirella Vrolijk deel met Crackermaid. Mirella eindigde uiteindelijk als 22ste in het 129 deelnemers tellende veld, waarvan 88 combinaties de wedstrijd beëindigden.

Het was zonder meer een ijzersterk deelnemersveld dat in deze wedstrijd aan de start kwam. De Australiër Clayton Fredericks won de wedstrijd met Brookleigh, voor de Fransman Nicolas Touzaint met Princesse Pilot, terwijl de Brit David Doel met Koyuna Sun Magic derde werd. Deze drie combinaties hoefden geen strafpunten aan hun dressuurresultaat toe te voegen. Vrolijk, na de dressuur nog 43ste, reed een foutloos springparcours en was in de cross iets te langzaam. Zij noteerde maar 6.4 strafpunt voor het overschrijden van de tijd. Slechts 14 combinaties wisten de cross binnen de tijd te rijden.

Bij de CIC*** kon Michael Jung zijn succes na London voortzetten. Met zijn 8-jarige Halunke FBW won hij de vierde en laatste wereldtour van 2012.

Na het onderdeel dressuur was de beslissing nog lang niet gestreden, samen met de Belgische Karin Donckers met Lamizell Charizad lag hij op de tweede plaats. Aan de leiding stond op dat moment de Britse Emily Baldwin met Drivetime. De cross kostte de Michael Jung slechts tijdfouten, deze waren minder dan die van de Britse amazone. die daardoor ver naar achteren in het klassement kwam. Karin Donckers had echter geen tijdfouten en nam de eerste plaats over voor Michael Jung die toen tweede stond.

Bij het allesbeslissende spring parcour gooide Karin Donckers een balk eraf en verloor zo haar eerste plaats. Michael Jung was foutloos Tweede werd de fransman Pascal Leroy op Minos de Petra en Karin Donckers werd derde.

In 2014 vinden de wereldruiterspelen in Le Hars de Pin plaats. Ook de overige Duitse olympische eventingdeelnemers hebben dit weekend goed gepresteerd. Zo won Sandra Auffarth met Opgun Louvo in Strzegom (Polen) en was Ingrid Klimke met Tabasco in Malmö (Zweden) succesvol.

Uitslag CIC2*:

1) Clayton Fredericks (Aus) - Brookleigh (v. Rockwell) - 36.9
2) Nicolas Touzaint (Fra) - Princesse Pilot (v. Prestig Pilot) - 39.5
3) David Doel (Eng) - Koyuna Sun Magic (v. Koyuna Magestic Supreme) - 42.5
22) Mirella Vrolijk (Wolvertem) - Crackermaid (v. Filou des Mesnils) - 55.6

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:37

Leuk om te lezen dat een Nederlandse daar heeft gereden. Wij zijn er afgelopen donderdag geweest en hebben een rondleiding al daar gehad. Super, wat een stoeterij. Het ontbreekt de paarden en de ruiters daar aan niets.

Wanneer je in Normandie op vakantie bent of gaat is het zeker de moeite waard om daar een bezoek te gaan brengen.

Mijn "BOKT" naam doet vermoeden dat ik een man ben, maar ben echt een vrouw. Naam is opgedragen aan mijn topper !!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:57

Ik ben ook in le pen au haras geweest maar dat was niet in normandie maar vlak bij cluny en taize

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:01

Haras betekent stoeterij/fokkerij en er zitten heeel erg veel in Frankrijk. Dit is de nationale stoeterij van Frankrijk ( Haras du Pin ).

Mijn "BOKT" naam doet vermoeden dat ik een man ben, maar ben echt een vrouw. Naam is opgedragen aan mijn topper !!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie