Blind paard geselecteerd voor Rabo Talentendag

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

MarChak

Blind paard geselecteerd voor Rabo Talentendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 11:56 Tip de Nieuwsredactie

www.deweekkrant.nl

In Ermelo is woensdag 29 augustus de Rabo Talentendag voor de paardensport. Aan de Talentendagen ging een strenge selectie vooraf. Het Houtense dressuurtalent Danique Schnellenberg (18) wist zich met het paard Twin’s Jamaica te kwalificeren.

Twin’s Jamaica is een 21-jarige merrie die eigendom is Jennifer Hanselaar-Scharroo van Hippisch Centrum Groenraven in Houten. Jamaica is een bijzonder paard. Een paar jaar geleden is ze door oogproblemen blind geworden. Ondanks die handicap werkt Jamaica nog graag en presteert Schnellenberg met Jamaica goed. De combinatie behaalde een zesde plaats op het NK Indoor 2012 en werd op 17 augustus tweede bij de Regiokampioenschappen Utrecht in de klasse Dressuur Z2 Paarden. Stiekem kijkt Schnellenberg ook al verder vooruit. Het is haar droom om ooit voor het allerhoogste te gaan, goud op de Olympische Spelen. 2016 zal voor haar waarschijnlijk nog te vroeg komen, maar wie weet wat 2020 brengt.

Op de Rabo Talentendag krijgen meer dan 200 potentiële hippische talenten de kans om zich te kwalificeren voor de Rabo Regiotrainingen, een serie lessen gegeven door toptrainers uit de Nederlandse paardensport. Aan de Talentendagen ging een strenge selectie vooraf. Deze trainingen bieden de jeugdige ruiters en amazones een unieke kans en wellicht een opstap naar meer.

De Rabobank en de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie richten zich op de ondersteuning van jonge talenten in de paardensport. Door deze krachtenbundeling is een zeer ambitieus talentontwikkelingsproject ontwikkeld: het Rabo Talentenplan, de rode draad door de hippische sponsoring van de Rabobank. Het Rabo Talentenplan richt zich op ruiters en amazones van 25 jaar en jonger. De Talentendagen zijn onderdeel van het totaalplan. Danique Schnellenberg ontving van Rabobank Kromme Rijnstreek als stimulans naar aanloop naar de Rabo Talentendag een zadeldekje, zadelhoes en laarzentas.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-08-12 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bron aangepast + ON --> VN

Caira

Re: Blind paard geselecteerd voor Rabo Talentendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:59

Een 21 jarige merrie en dan hopen op de OS van 2020, dat vind ik best apart...

http://www.anamcaracoaching.nl
instructie en coaching Noord Holland
Klassieke dressuur, grondwerk, werken aan de hand

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:01

Caira schreef:
Een 21 jarige merrie en dan hopen op de OS van 2020, dat vind ik best apart...

Mag al hopen dat het paard 2020 uberhaupt haalt :=

Bijzondere keuze :)

Bo_Cassey

Nou, dat blinde vind ik nog aparter! Dit is toch wel superstoer!

"You know horses are smarter than people. You never heard of a horse going broke betting on people." - Will Rogers

Cyruss_

Precies wat ik dacht idd.. Dat paard is dan 29!! (als hij dat haalt)

Een  valt niet ver van de boom
Zoekt webdesigner!

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:03

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het gaat om de amazone zelf, die dan wil meedoen, met een ander paard tegen die tijd ... lijkt mij zo ... Maar ik kan het verkeerd begrijpen :+

Wel leuk om te lezen dat een blind geworden paard het zo goed doet, is het paard aan beide ogen blind?

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:05

Cyruss_ schreef:
Precies wat ik dacht idd.. Dat paard is dan 29!! (als hij dat haalt)

de ruiter kijkt naar os... er staat nergens dat ze dat voornemens is met dit paard te doen. Dit paard geeft haar NU alleen een leuk opstapje. Alsof ze zelf niet kunnen rekenen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 12:08

Ja, de titel zet je wel een beetje op het verkeerde been, ik zie een paard van 25 of 29 toch ook niet echt meer meedoen met de OS. De titel had denk ik moeten zijn: "Amazone met 21-jarig BLIND paard geselecteerd voor Rabo Talentenplan".
Maar goed, er zijn heel veel talenten die Z2 rijden, maar om een blind paard zoveel zekerheid en vertrouwen mee geven zodat je er nog steeds wedstrijd mee kan doen, dat kun je wel een talent noemen.

edit: blind toegevoegd

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:10

Het betreffende paard is natuurlijk geen onbekende in de sport en heeft toen het nog kon zien alle klassen doorlopen. Denk dat dat ook wel een voordeel is voor de huidige amazone.

Pap 14-01-44/17-11-11

Te Koop KN Allegretto NK45

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:10

Er staat toch niet dat het paard geselecteerd is voor de OS? Titel is in mijn ogen gewoon goed? :+

Ik vind het knap :j Vind er alleen niet duidelijk staan of het paard aan beide ogen blind is? Het lijkt wel zo, maar er zijn genoeg paarden die door oogproblemen blind zijn, maar dan aan 1 oog :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 12:11

Het Rabo Talentenplan gaat over getalenteerde ruiters en amazones, niet over getalenteerde paarden.

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:15

Wat goed van haar dar ze een blind paard zo netjes gereden krijgt. Dat heeft verder niets met leeftijd te maken vind ik.

You Know Who◞ ~ ykw-gypsyhorses.com
Eigen fok Irish Cobs met een bijzonder kleurtje
Palomino merrieveulen met goede afstamming te koop!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:16

Geweldig dat Jamaica nog zo goed loopt ondanks haar handicap!
Gefeliciteerd Danique! Veel succes op de Hippiade! *\o/*

En ja Jamaica kent het hele GP werk en heeft GP gelopen toen ze nog kon zien. Maar het getuigt van een onwijs vertrouwen dat ze zich blind nog zo laat rijden. Als je zelf niet stuurt rent ze zo op de muur af. Vergt van de ruiter ook een andere benadering.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:40

Heel bijzonder! :) echt leuk dat ze geselecteerd is!

Keep calm and eat chocolate! :D Schoen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:44

CnB schreef:
Er staat toch niet dat het paard geselecteerd is voor de OS? Titel is in mijn ogen gewoon goed? :+

Ik vind het knap :j Vind er alleen niet duidelijk staan of het paard aan beide ogen blind is? Het lijkt wel zo, maar er zijn genoeg paarden die door oogproblemen blind zijn, maar dan aan 1 oog :)

Paard is aan beide ogen blind. :j

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:50

Mooi dat ze dan zo nog kan rondsturen, paardje moet dan enorm vertrouwen in haar hebben, heel mooi :)

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:05

Heb toevallig het verhaal van Jamaica en haar amazone gelezen en ik vind het een absolute topprestatie.
Volgens mij stond het in de Bit.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:19

bigone schreef:
Heb toevallig het verhaal van Jamaica en haar amazone gelezen en ik vind het een absolute topprestatie.
Volgens mij stond het in de Bit.

ja ik heb dat gelezen in de Bit echt een super leuk stuk! Ook echt super dat je met een paard met een handicap en aardig op leeftijd nog zo goed kan scoren! Hoop dat ook te kunnen met mijn paard

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:39

Staat nergens dat ze met dit paard naar de OS 2020 wil toch? Gaat toch niet lukken.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:42

Ja ik heb dat verhaal ook in de Bit gelezen, erg bijzonder!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:44

Onwijs knap op met een blind paard zo ver te komen en het ook nog eens zo goed te presteren op dat niveau!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:47

Dit paard staat bij ons op stal, inderdaad een hele knappe prestatie!!

Instructie, correctietraining en trailertraining.
Net als een mens is elk paard anders, elk paard verdient zijn eigen methode.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:24

Toen ik de titel van het topic las dacht ik al meteen aan dit paard.
Ik heb ook het verhaal in de Bit gelezen, vind het heel knap. :)

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:50

MarChak schreef:
Het Rabo Talentenplan gaat over getalenteerde ruiters en amazones, niet over getalenteerde paarden.

Nouuu....getalenteerde combinaties denk ik.
Een getalenteerde ruiter op een niet getalenteerd paard komt ook niet ver.

Ga een poging doen de 4-daagse te volbrengen!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:53

MarChak schreef:

Helaas is dat niet waar. Er zijn zeer getalenteerde ruiters/amazones maar met een simpel paard komen ze er helaas niet. Je zal bij het talentenplan helaas eerder de getalenteerde paarden treffen met gewone ruiters.

Maar doorgaans zijn het gewoon de combinaties en dat is het belangrijkste. Het draait bij paardrijden toch om de combinatie tussen ruiter en paard samen. Er moet toch een klik zijn.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"