Ezeltocht voor de Rainbow Ranch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merelj93

Ezeltocht voor de Rainbow Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:03

Het leven lacht me weer toe! Waar mijn plan een paar weken geleden nog onzeker was heb ik nu een definitieve datum wanneer we vertrekken: Vrijdag 14 September en Zondag 16 September komen we weer terug. Die vrijdag vertrekken we dan rond 10.00, we lopen dan naar Loon op Zand (15,4 kilometer) en zullen aan het eind van de middag aankomen bij Hotel Manege van Loon. We lopen op ons gemakje en ik luister naar Iejoor wanneer hij behoefte heeft aan een pauze. Bij het hotel krijgt Iejoor een box met hooi, en zijn muesli. Ik krijg een hotelkamer met douche, toilet en t.v. Ik zal die avond veel bij Iejoor zijn want het is natuurlijk heel spannend allemaal voor hem en hij kent mij natuurlijk. De volgende ochtend geef ik Iejoor zijn hooi en muesli en mag ik vanaf 8.30 komen ontbijten in het restaurant van het hotel. Daarna alle spulletjes weer inpakken, Iejoor zijn pakzadel om doen, en weer op weg. De Loonse en Drunense duinen is eigenlijk de achtertuin van het hotel dus dat is wel makkelijk. We wandelen dan lekker een dagje door de duinen, veel pauzes ertussen natuurlijk, lekkere dingetjes meenemen, genoeg water, enz... Als we genoeg van de duinen hebben lopen we richting Kaatsheuvel, naar Vakantiepark Droomgaard. Daar mag Iejoor in het dierenweitje staan maar dan moet ik daar ter plekke even kijken hoe dat gaat met die andere dieren. Als het niet gaat heb ik paaltjes en draad bij zodat ik een stukje grond voor Iejoor kan afzetten. Komt allemaal goed! Ik krijg dan een plekje vlakbij Iejoor aangewezen waar ik mijn tentje weg kan zetten. Voor s'avonds heb ik een kooksetje bij zodat ik een lekker maaltje voor mezelf kan maken. Iejoor wordt natuurlijk ook verwend met wat extra's en zijn muesli. De volgende ochtend zullen we tussen 9.00 en 10.00 weer vertrekken. Van Kaatsheuvel naar Rijen is 15,7 kilometer dus dat is mooi. We zullen dan in de middag weer thuiskomen! Ik heb er heel erg veel zin in! Het is wel spannend allemaal maar het gaat gewoon zo leuk worden, de voorpret is al leuk! We staan deze week ook in het Gilze-Rijens krantje en we komen ook nog in BN De Stem een deze dagen. Ook hebben we al heel veel opgehaald, namelijk 290 euro! Daar ben ik echt heel blij mee dus bedankt lieve Elke en familie, dierenwinkel PetStore, Ome Gert-Jan en Herby! Als het komend weekend niet regent ga ik met Iejoor een proefnachtje doen bij natuurkampeerterrein de Duiventoren in Dorst. Het is niet ver maar dan kunnen we een beetje oefenen met het pakzadel en tentje, kookspulletjes, weitje afzetten, enz... En natuurlijk kijken hoe Iejoor het vindt! Ik denk dat hij het geweldig gaat vinden, zo'n avontuur :)

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 09:08

Lieve Mensen
Het is ons gelukt!!! We hebben onze tocht dit weekend met succes gelopen. Het ging niet altijd even makkelijk, Iejoor kon nogal koppig zijn, maar we hebben doorgezet en daar ben ik heel blij mee.

Vrijdagochtend om 9.00 ging ik Iejoor ophalen, even poetsen en mooi maken. We liepen eerst naar huis om alle spullen te pakken die ik in mijn rugzak meenam. Rond 10.00 zijn we vertrokken, eerst richting de Reeshof in Tilburg en zo naar Loon op Zand. Het eerste stuk ging heel goed, Iejoor liep goed mee en we hadden onze eerste pauze om 11.30. Even 10 minuutjes gezeten en wat gedronken. Daarna liep we weer verder. Onderweg kwamen we langs een paar kleine bruggetjes, daar liep Iejoor wat aarzelend overheen, maar hij liep wel. Totdat we bij een grote brug kwamen, daar weigerde hij overheen te lopen, ik heb 1,5 geprobeerd om Iejoor eroverheen te krijgen maar hij wou echt niet. Ondertussen waren Iejoor en ik allebei overstuur en ik heb mijn ouders gebeld dat hij niet over de brug wou. Papa is gekomen en kwam tot de conclusie dat Iejoor het echt niet wou/niet durfde. Toen gingen we naar een andere brug lopen, mama en Roos waren ondertussen ook gekomen. Omdat ik een beetje overstuur was ging papa met Iejoor de andere brug proberen en ik ging met Mama en Roos even wat drinken. Na een half uurtje konden we Papa niet bereiken op zijn telefoon want die stond op stil. We hebben heel Tilburg rondgereden om ze te zoeken. Toen belde papa zelf en zei waar hij was, ze stonden op de 4e brug en het leek erop dat Iejoor weer weigerde, totdat hij opeens doorliep en begon te rennen, zo over de brug heen! Het was nog 10 kilometer naar Loon op Zand en Mama liep met ons mee. De laatste 10 kilometer is goed gegaan en om half 6 kwamen we aan bij Hotel Manege van Loon. Iejoor kreeg een eigen box met hooi en water en ik kreeg een kamer in het hotel. Het zag er heel netjes uit allemaal. Rond 7 uur ging ik met Mama wat eten in het restaurant en daarna werd Mama opgehaald door Papa. Ik ben s'avonds nog even bij Iejoor in zijn box wat gaan lezen, want dan hij het tenminste nog iemand bekends, en ik vindt dat zelf ook altijd heel fijn. Daarna in bed nog tv gekeken en om half 10 ging ik slapen.

De volgende ochtend was tussen 8.30 en 9.30 het ontbijt. Daarvoor ging ik Iejoor nog zijn muesli geven en hooi, zodat hij er weer tegenaan kon. Ik kreeg een lunchpakketje mee voor onderweg en we zijn om 9.15 weer vertrokken. De manege lag bijna naast de Loonse en Drunense duinen dus daar waren we zo. We zijn daar eigenlijk heel de dag geweest, regelmatig gepauzeerd onderweg en geen haast. Iejoor die was een beetje koppig en hij probeerde me heel erg uit. Bv. als ik linksaf wil, wou hij rechtstaf en ging hij steigeren en blijven staan als ik hem probeer mee naar links te krijgen. Uiteindelijk lukte het steeds wel, maar ik moest wel geduld hebben! Om 3 uur liepen we richting Kaatsheuvel naar de camping, waar we niet zover vandaan waren. Om half 4 waren we daar en ik kreeg de sleutel van de dierenwei waar Iejoor bij mocht staan. Er stond alleen een niet zo lieve pony die steeds uithaalde naar Iejoor, gelukkig stond er een hek tussen die dicht kon dus dat heb ik gedaan. Om half 6 kwam Mama met de spullen en ze bleef ook bij mij slapen. We hebben het tentje opgezet en daarna zijn we uit eten geweest bij de Chinees. Om half 9 waren we terug en we zijn eigenlijk vrij snel gaan slapen. Om half 1 s'nachts werden we nog wakker gemaakt door een man die vroeg of we wel toestemming hadden om mijn ezel in het dierenweitje te zetten, terwijl alles gewoon afgesproken was en ik ook de sleutel van het dierenweitje had gekregen. Dat was wel vervelend. Maar de rest van de nacht heb ik wel goed geslapen. Iejoor scheen nogal veel te hebben gebalkt maar ik heb niks gehoord (gelukkig).

Zondag stonden we om 8.00 op, broodjes gehaald, en het tentje opgeruimd. Om 10.00 kwamen Elke en Kyle met Wisper. Die liepen gezellig met ons mee terug naar huis. De terugweg was ook weer 20 kilometer en we waren om 10.30 vertrokken, en om 15.00 kwamen we aan. We hebben er dus 4,5 uur over gedaan met pauzes. Bij aankomst hadden we een heel welkomstcomite en er hingen overal vlaggetjes en een mooie boog met "welkom thuis Merel en Iejoor" Echt heel leuk! We zijn vrij snel weer terug naar stal gelopen want Iejoor en Wisper waren natuurlijk moe (en ik ook) Iejoor lekker hooi gegeven en hij dronk gelijk een hele emmer water leeg! Daarna ben ik ook naar huis gegaan want we gingen uit eten bij een Sushi restaurant. Het was heel lekker en om 21.30 lag ik moe maar voldaan in mijn bedje!

Het was een heel avontuur en ik ben blij dat ik het doorgezet heb! Ik ben trots op Iejoor en ook wel een klein beetje op mezelf!