Anky: “Deelname Olympische Spelen een goede keuze”

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sammie

Anky: “Deelname Olympische Spelen een goede keuze”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 15:15 Tip de Nieuwsredactie

http://www.anky.nl / http://www.telegraaf.nl

“Wat een goede keuze. Ik ben zo blij dat ik het afgelopen jaar toch ergens in mijn voorbereiding rekening heb gehouden met de Olympische Spelen. Het zag er lange tijd niet naar uit, dat Londen mogelijk was vanwege de grillige periode, waarin we onze vorm zochten, maar uiteindelijk kwam alles op het juiste moment goed. Salinero heeft op het hoogste podium afscheid genomen van de sport met een bronzen teammedaille en een zesde plek in de individuele eindstrijd. Zo’n manier past precies bij zijn status als tweevoudig Olympisch kampioen.

De Spelen waren voor ons topsporters ook een fantastische happening. In Sydney, Athene en Peking zaten wij paardensportmensen toch wat meer van de andere venues af. In Peking was de paardensport zelfs helemaal naar Hongkong verplaatst. Dat geeft toch een andere sfeer. Londen heeft bewezen dat zoiets absoluut niet nodig is. De paardensport zat, net als de andere sporten, in het hart van de stad. Het maakte dat je automatisch heel erg met de andere sporten bezig was.

Het was zo’n ongelofelijke ervaring – Nederland deed het als land ook goed met op een gegeven moment elke dag een medaille – dat ik echt niet gelijk de ochtend na onze kür op muziek wegwilde. Wij werden donderdag ’s avonds in het Holland Heineken House gehuldigd en de volgende dag zijn wij Londen ingegaan met het gezin voor wat laatste sightseeing en shoppen. Pas zaterdag heb ik afscheid genomen van Londen.

Om er thuis achter te komen dat de Spelen voor een volksfeestje hadden gezorgd. En dat ging voor ons atleten nog een paar dagen door. We hadden bij aankomst gelijk een brunch met het personeel van stal en mijn familie.

Ik ben twee dagen later lekker met de auto naar de huldiging in Den Bosch gereden. Ik kwam het podium op en wat ik toen zag, vergeet ik nooit meer. Ik zag rijen met juichende mensen en daarachter stonden nieuwe rijen en zo bleef dat maar doorgaan. Overal waar ik keek zag ik mensen. Ongelofelijk.

De volgende dag in de Ridderzaal was het ook heel apart, maar op een meer ingetogen manier. Er waren lintjes en warme woorden. Het was heel leuk met de andere atleten bij te kletsen. We hadden elkaar allemaal op televisie gezien, maar nu konden we even onderling met elkaar de ervaringen uitwisselen.

Eigenlijk duurde het feest tot afgelopen zaterdag, toen ik een brunch voor de hele buurt heb gegeven als dank voor de prachtig versierde straat bij thuiskomst. Natuurlijk moest ik ook weer alle verhalen van Londen vertellen. Uiteraard met veel plezier. En ’s avonds hadden we nog een grote barbecue met veel familie en vrienden.

Eigenlijk zouden we nu weer terug moeten in het ritme van het gewone leven, maar dat lukt nog niet helemaal. Ik heb Salinero wel iedere dag lekker onder het zadel voor lichte trainingen samen. We doen alleen wat we leuk vinden. De rest van de dag staat Sallie net als Bonfire heerlijk in de wei.

Ik vond het in ieder geval heel erg fijn bij thuiskomst IPS Upido weer op stal te zien staan. Ik ben met dit toppaard, dat te boek staat als talent, nog niet in de ring geweest. Wanneer precies, laat ik nu even in het midden. Maar het gaat er zeker van komen dat ik met hem wedstrijden ga rijden op het hoogste niveau. Weer een nieuwe uitdaging!”

Anky van Grunsven

tita

Re: Anky: “Deelname Olympische Spelen een goede keuze”

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:17

Leuk stukje leuk mens :D

30-11-2015
03-07-2018

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:19

idd. :j Hoop dat ze zich snel laat showen met Upido

Aaron
Elmar
Lucky

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:22

Fijne column weer van Anky.
Trots op zo'n fantastische amazone en ik geloof inderdaad dat ze voldoende inspiratie heeft opgedaan voor Upido!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:28

Inderdaad weer een leuk stukje. Ze schijft altijd helder en reeel.
Wat mij betreft had ze individueel ook een medaille mogen halen. Goud was misschien wel teveel, maar brons was eigenlijk helemaal niet onterecht geweest. Ze reden een mooie harmonieuse proef.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:31

Leuk stukje weer idd!
Ik ben echt zo benieuwd naar Upido, vind het een stoer paard!

“Winter is coming”

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:40

Mijn dochtertje van 2,5 is sinds de OS ook helemaal fan, ze wil nu steeds Anky kijken :') ik heb nog meer respect voor haar gekregen door haar optreden op de OS en haar reacties eromheen in de media. Ook dit is weer leuk geschreven. Hoop dat we nog veel van haar gaan zien!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:40

Precies, mbkaatje. Voor mij was Anky ook de nummer 3 van de OS. Het was de enige kür waar ik kippenvel bij kreeg.
Leuk stukje en ik hoop echt dat ze met Upido over 4 jaar weer van de partij is.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:56

Heel leuk geschreven stuk! Super dat ze er weer bij was in Londen *\o/*
Onze dressuurkoninging mag gewoon weg niet ontbreken op de O.S.!!! Op naar RIO met UPIDO :j :j :j

Valentijn (Jazz) ZZ-Licht verkocht naar Spanje. Dance4life (Westenwind x Ferro) Fries Kampioen L2 & M1 2013
Geboren 21 april 2011 1e premie Tolbert Grand Charmeur (Jazz x Westenwind x Ferro)
Jazzen zijn ongelooflijke danspartners, je moet ze alleen niet op de tenen trappen.

Marjo
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:03

Leuk geschreven weer, blijft een leuk mens Anky! Ben benieuwd naar haar en Upido!
Den Bosch was awesome :D

Release your inner devil. Get laid. Play the piano. Punish evil. Just, whenever you're faced with a choice, ask yourself the question: WWLD?
    What Would Lucifer Do?

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:01

Fantastisch om te lezen dat Anky met Upido de strijd om eremetaal weer aan gaat. Ben heel benieuwd!

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:22

Ik moest wel behoorlijk afkicken toen Anky niet in top 3 zat van indivuele finale, het is gewoon heel gek dat ze 5e is geworden maar ze is een topvrouw met bergen ervaring! Ze deed al mee in 1988, 7x achter elkaar en dat doet niemand na!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:42

Leuk stukje!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:48

Heeerlijk om weer iets van Anky te horen over de Spelen! Ze waren ook top :))

Soms, heb je de inspiratie gewoon even niet :+

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:05

Leuke column ;) Kan niet wachten tot ze start met upido !

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:08

wat zal salli tegen uppi zeggen? work it, 90% zweet, 10% talent?! :D

petraaken
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:16

Th0mas schreef:
Ik moest wel behoorlijk afkicken toen Anky niet in top 3 zat van indivuele finale, het is gewoon heel gek dat ze 5e is geworden maar ze is een topvrouw met bergen ervaring! Ze deed al mee in 1988, 7x achter elkaar en dat doet niemand na!

toch wel. Onze Jean Michel Saive was ook al aan zijn 7de spelen toe. Er zijn maar weinig sporten waar je zolang kan in meedraaien. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:20

Leuk stukje en leuk dat ze met Upido ook weer voor goud gaat! :)

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:13

sympathieke en nuchtere vrouw!
Erg leuk om haar stukken te lezen. Hoop van harte dat ze gauw ervaring met Upido op mag gaan doen om in Rio weer voor die mooie gouden plak te gaan, al hoop ik wel dat er een nieuwe muziek zij de kur om de hoek komt kijken

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:19

wat een leuk stukje weer van anky en dat ze een straat feestje heeft georganiseerd is natuurlijk ook enorm leuk dat vind ik echt sympathiek

readyornot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:57

Leuk stukje Anky blijft mij idool

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie