Paard in België toegetakeld met mes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard in België toegetakeld met mes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 08:44

http://www.zita.be / Het Belang van Limburg

In een weide in de Gemeentebosstraat inhet Belgische Kuringen is één van de paarden van Jytte Winkler zwaar toegetakeld aan zijn hoofd. De dader sneed met een mes een snap van 10 tot 15 centimeter. ”Onwaarschijnlijk”, zegt Winkler. ”Hier moet je echt erg ziek voor zijn." De vrouw deed aangifte bij de politie van de dierenmishandeling.

“Ik loop elke ochtend langs bij de paarden”, legt Jytte uit. “Maar wat ik zaterdagochtend vond, was echt gruwelijk. De paarden stonden met vier in een wei, twee merries met hun veulens. De daders hebben hen ongetwijfeld naar de kant van de wei bij de omheining gelokt met snoepjes. Ik denk dat de daders een scherp mes gebruikt hebben. Ze hebben de voorpluk van het paard afgeknipt en het hoofd vlak boven de ogen opengesneden over zeker 10 tot 15 centimeter. De wonde was meer dan 2 centimeter diep, echt gruwelijk.”

Kijk hier voor een foto. (Geen schokkende foto)

Hannepan

Re: Paard in België toegetakeld met mes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:45

Heb het net gelezen in de krant!!!
Wie doet dat nou? Een onschuldig paard dat gewoon in de wei staat even gaan snijden?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:47

Heh de bles afgesneden? wat ziek zeg..

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:05

Wat een wezenlozen :r

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:09

Denk dat het een fout in het bericht is....zullen toch niet de bles afgesneden hebben maar de voorpluk of zo???
Ik denk dat wanneer je echt een bles eraf snijdt je een groot gapend stuk open ellende zou zien....

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:10

ik wordt er gewoon ziek van, dat mensen onschuldige dieren onnodig pijn gaan doen. Het idee al dat dit gebeurt is gewoon niet te vattten.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:11

Bah bah...

Ik denk ook dat hier niet de bles bedoeld word.... Dan zou je inderdaad een enorm gat zien..
Dan nog is het triest...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:13

’t Is inderdaad de voorpluk en niet de bles (die het paard niet eens heeft) :D

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:13

In sommige delen van Belgie is het woord 'bles' gelijk aan 'voorpluk' :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:14

Jeetje.. Voor zo'n actie moet je wel echt goed ziek in je hoofd zijn zeg, arm paard :\

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:16

er lopen echt teveel gekken rond op deze aardbol!

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:17

Quebelle schreef:
In sommige delen van Belgie is het woord 'bles' gelijk aan 'voorpluk' :)

Welke delen dan wel?
Ik woon in Limburrg en dit artikel stond in het belang van limburg....
dat zeggen we hier toch niet hoor...
maarr wat ze ook hebben gesneden,het is sowieso erg

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:19

Overal ongeveer, je hebt mensen die dat niet zeggen in Limburg,je hebt mensen die het wel zeggen in Limburg.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:29

Misschien is het beter als dit soort berichten niet meer gepubliceerd wordt (sorry nieuwsredactie).

Het is natuurlijk heel erg als een zieke geest dit doet, maar het heeft verder weinig zin om ertegen op te staan. Als er ergens een stal is waar dieren verwaarloosd worden, dan kun je roepen om sluiting. Als je vindt dat de wet verkeerd is (bijvoorbeeld in het geval van de pas afgeschafte legbatterijen), kun je een handtekeningenactie starten. Maar hier? Een online petitie met als boodschap "wij vinden het niet kunnen dat paarden verminkt worden"? Dat vindt iedereen toch zeker, behalve die paar gestoorden die het doen. Het ís al verboden, dus wat haalt het verder uit?

Het einde van het liedje is dat iedereen zich gruwelijk boos maakt, zonder dat het echt zin heeft. Zeker op een forum, waar mensen vaak in heftigheid van reageren tegen elkaar opbieden en elkaar zo ophitsen.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:41

@musiqolog: Dit is gewoon een nieuwsbericht, dat is een vorm van informeren en daar hoef je niet per se iets mee te doen. Ik snap dus ook niet waarom dit niet geplaatst zou mogen worden.
Misschien is het juist goed om mensen daar in de buurt te waarschuwen, die dader zou het zo nog een keer kunnen doen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:49

Echt afschuwelijk dat mensen zoiets kunnen doen :n

musiqolog schreef:
Misschien is het beter als dit soort berichten niet meer gepubliceerd wordt (sorry nieuwsredactie).

Het is natuurlijk heel erg als een zieke geest dit doet, maar het heeft verder weinig zin om ertegen op te staan. Als er ergens een stal is waar dieren verwaarloosd worden, dan kun je roepen om sluiting. Als je vindt dat de wet verkeerd is (bijvoorbeeld in het geval van de pas afgeschafte legbatterijen), kun je een handtekeningenactie starten. Maar hier? Een online petitie met als boodschap "wij vinden het niet kunnen dat paarden verminkt worden"? Dat vindt iedereen toch zeker, behalve die paar gestoorden die het doen. Het ís al verboden, dus wat haalt het verder uit?

Het einde van het liedje is dat iedereen zich gruwelijk boos maakt, zonder dat het echt zin heeft. Zeker op een forum, waar mensen vaak in heftigheid van reageren tegen elkaar opbieden en elkaar zo ophitsen.

Maar stel, in het nieuws komt iets over een bomaanslag daar en daar. Daar kan je ook niets aan doen, daar worden mensen ook alleen maar boos om. Evenals oorlogen, moorde, schietpartijen enzovoorts.
Moeten ze dat dan ook maar niet meer laten zien?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:50

_Emm_ schreef:
Misschien is het juist goed om mensen daar in de buurt te waarschuwen, die dader zou het zo nog een keer kunnen doen.

Dat lijkt me meer het werk van de politie. Maar goed, als er door dit topic een paard minder aan moet geloven, dan is daar natuurlijk niets mis mee.

Het ging mij er meer om dat ik het geen nieuws vond, en dat het op deze manier veel aandacht kreeg. In de praktijk blijkt doodzwijgen vaak het beste in zulke gevallen (je weet nooit wie er nog op ideeën wordt gebracht).

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:52

EskeGirl schreef:
Maar stel, in het nieuws komt iets over een bomaanslag daar en daar. Daar kan je ook niets aan doen, daar worden mensen ook alleen maar boos om. Evenals oorlogen, moorde, schietpartijen enzovoorts.
Moeten ze dat dan ook maar niet meer laten zien?

Dat is waar. Maar bomaanslagen e.d. zijn te groot om te negeren. Een enkel geval van dierenmishandeling niet, hoe hard het ook klinkt. Voor de rest: zie mijn vorige reactie over doodzwijgen en op ideeën brengen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:02

Kuringen is te dichtbij naar mijn goesting seg..als die paardenbeul weer aan het werk is =s
Vrees al voor mijn paarden, gelukkig staan die wel wat 'ingesloten' achter het huis op de weide en zijn de buren meestal wel thuis, maar dan nog, pff..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:21

ZarcoTje schreef:
Kuringen is te dichtbij naar mijn goesting seg..als die paardenbeul weer aan het werk is =s
Vrees al voor mijn paarden, gelukkig staan die wel wat 'ingesloten' achter het huis op de weide en zijn de buren meestal wel thuis, maar dan nog, pff..

Hier tzelfde := Is dan toch wel een uur en een half ver, maar wat is een uur en een half tegenwoordig? Er zijn genoeg paarden toegetakeld in de buurt.. Zelfs een keer een paard van een vriendin. Ze hadden de draad opengesneden en de paarden hadden oppervlakkige wonden. Moesten ze niet op tijd zijn geweest, stonden ze op straat.. Gelukkig staan mijn paarden aan huis.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:27

Voor mij is het een half uur :=
Anders was het steeds in de Vlaanders of aan de kanten van Brussel, maar nu is het aan de grens van Limburg/Vlaams-Brabant..

Mijn paarden staan ook aan huis gelukkig, het baart me enkel zorgen dat er overdag niemand thuis is, gelukkig zijn de buren altijd thuis maar dan nog, ergens heb je toch wel schrik :=

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:09

ik vraag me eerlijk gezegd ook af of sommige mensen door al die berichten geen spoken gaan zien ...

het paard van mijn moeder stond vorige week ook met een dergelijke verwonding in de weide.
dat paard staat aan huis, mijn moeder is met pensioen dus de hele dag thuis, en ze heeft een waakhond die aanslaat als er iemand is.
de DA gaat er ook gewoon vanuit dat het paard tegen iets scherps gestoten heeft.

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:41

Bah bah bah... wat heb je toch een zieke geesten in de wereld.. en nee daar is niets op voorhand aan te doen. Dwz: je merkt het bij velen immers pas als ze al hebben toegeslagen/ zijn doorgeslagen. Erg hoor voor dit arme paard (en de eigenaars).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:55

zo'n verwonding kan ook onstaan door een trap van een ander paard bijvoorbeeld
ben benieuwd waarop ze bazeren dat dit bewust door een mens gedaan is

_Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:01

@ ZarcoTje en Jackytje: ik zal dan maar niet zeggen hoe dicht wij zitten ;( De buurman belde ons redelijk aangeslagen op, hij had ook schrik voor zijn merrie. De paarden hier hebben de afgelopen nachten achter het huis gestaan, ik durfde ze niet aan de straatkant zetten := Als die gek dan gewoon met zijn auto langs de weg stilzet heb je niets in de gaten...

@ fojoe: ik weet waar de paarden staan en het is echt zéér onwaarschijnlijk dat het door een scherpe rand, tak, struik of whatever was... Het is ook niet niks om te bedenken dat de paarden schuin tegenover het huis staan, en voor de rest op een redelijk verlaten weggetje... Dan moet je toch redelijk doelbewust handelen, niet? 8)7
Ik ben alleszins blij dat die persoon het niet in zijn hoofd heeft gehaald om de veulens iets aan te doen. Vorig jaar werden er toch nog veulens en (jonge) paarden verminkt in België, maar dat was niet zo dichtbij -O-

Edit: Typo ;)
Laatst bijgewerkt door _Celinee_ op 21-08-12 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt