Prematuur ezeltje met roze gips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Prematuur ezeltje met roze gips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 16:13

www.telegraaf.nl

Het ezeltje Primrose, dat te vroeg werd geboren waardoor de botten nog niet goed zijn ontwikkeld, brengt de eerste periode van haar leven door met roze gips om haar voorpoten.

Doordat Primrose nog niet goed was ontwikkeld, kon ze niet lopen of staan. Dankzij dierenartsen maakt het inmiddels drie weken oude dier nu haar eerste stapjes. Om haar gewicht te kunnen ondersteunen werden de voorpoten van het veulen gegipst tot ze sterk genoeg zijn om haar gewicht te kunnen dragen. De kleurrijke afgietsels zijn echter geen belemmering voor Primrose. Het kleintje wankelt al in het rond en probeert bevriend te maken met paarden.

Dierenarts Kate Maxwell: "Primrose is te vroeg geboren wat niet vaak voorkomt, ze kon niet goed staan of lopen. Omdat haar poten zijn gebogen, zouden haar kniebotten worden verpletterd onder haar gewicht. Zelfs in de paar dagen dat Primrose bij ons is, hebben we een grote verbetering in haar toestand gezien. Ze is erg sociaal. Er zijn geen ezels hier, maar ze pronkt met haar roze gips naar andere paarden. Ze bleek erg populair bij de bezoekers en poseert zelfs voor foto's."

Bekijk hier een video.

MendyGinger

Re: Prematuur ezeltje met roze gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:27

Wat ziet dat er schattig uit, maar wel heel vervelend voor het beestje :(:)
Maar aan het filmpje te zien heeft ze er geen last van :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:28

Ik moet toegeven, het ziet er wel heel schattig uit <3

Appelflap445

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:44

Ahh wat ziet dát er lief uit! Van wat ik op het filmpje kan zien lijkt ze er geen last van te hebben en is ze erg vrolijk gelukkig!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:48

Achgut! Wa'n schatje <3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:49

wat een schatje!Ze lijdt er niet echt onder. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:54

ITS SO FLUFFYYYYYY I'M GOING TO DIEEEEEE <3

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:30

Nou, wat je schattig noemt? 8)7
Waarom doen ze dat die ezel aan, al dat gedoe met gips.
Ik had haar in laten slapen, dit is toch geen doen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:30

Luxor schreef:

Hoezo? Ze heeft er toch geen last van? Als de ezel sterk genoeg is gaat het gips er weer af hoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:31

Als ze verder kerngezond is en er geen last aan heeft, waarom dan in laten slapen als dit er voor zorgt dat ze goed ontwikkelen?

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:32

Ze heeft er geen last van?? Heb jij er ook geen last van als je benen helemaal in het gips zitten?

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:37

Er zit wat in wat Luxor zegt, erg fijn zal het niet voelen voor het dier.

Maar als er een grote kans op genezing is zou ik toch ook zeker een poging wagen. Wat een moppie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:38

Als ik geen pijn heb ... en er is met gips de mogelijkheid dat mijn botten goed ontwikkelen en zonder dat ik de boel breek. Ja dan is de keuze snel gemaakt hoor ;)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:49

Owh wat een snoezig beestje <3 Echt te schattig gewoon. Ziet er wel wat raar uit met die gipspootjes maar neem aan dat het maar tijdelijk is en het ezeltje daarna weer gewoon kan lopen.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:53

Aaaaw dit is toch super schattig! <3 Hoop dat de toekomst er goed voor der uitziet :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:00

Wat is het een schatje <3 en om meteen te zeggen dat ze ingeslapen had moeten worden snap ik niet >;) , het diertje ziet er niet uit alsof het vreselijk moet afzien en dat gips is maar tijdelijk.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:04

Luxor schreef:

dus als jij 2 benen tijdelijk in het gips heb, ook maar afmaken..........

snap je punt, maar denk dat je wel enorm overdrijft
denk over een paar weekjes als het allemaal wat sterker is, ezeltje wat gegroeit, ze prima pootjes heeft
en een gezond dier met tijdelijk 2 pootjes in het gips, laat je toch niet zomaar afmaken, eerst proberen, dan verder kijken

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:06

eerlijk gezegd bent ik het met luxor eens
ze zal er misschien geen last van hebben zoals t lijkt.
maar als ik zie hoe ze erbij loopt en zoals ze gaat liggen, is het wel vragen om overbelasting van anderen lichaamsdelen.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:22

Ach wat eeen schatjee <3

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:45

Volgens mij is dat ezeltje van een penny!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:02

Als ik dat ezeltje zo zie, kan ik ook niet zeggen dat het nu zo onbeschrijflijk lijdt dat direct afmaken de enige juiste optie is...

Dit, voor de afmaakliefhebbers, is een diertje dat zich geen bal aantrekt van een beetje ongemak. Dit is een diertje dat wil LEVEN, wie dat niet kan zien moet toch eens een oogmeting laten doen.

Voor mensen die van tevoren al bang zijn dat de andere gewrichten overbelast raken: mocht dat gebeuren, dan kan er àltijd nog iets anders beslist worden. Maar voorlopig heeft dit diertje meer lol dan ongemak en kijkt het nieuwsgierig de wereld in, net als àlle andere vrolijke gezonde veulens.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:08

Luxor schreef:

Dus als een baby te jong word geboren, niet in de couveuse maar gewoon het leven ontnemen? Is ook geen doen, al die miniatuur baby's in een couveuse, maar dat is dan wel normaal. En dit 'gedoe' dan niet? Dit ezeltje heeft net als ieder jong wezen recht op een kans om te leven, al is het met een beetje hulp in het begin.

Die smiley past verreweg niet bij je reactie. ;)

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:53

Zoolgangster schreef:
Als ik dat ezeltje zo zie, kan ik ook niet zeggen dat het nu zo onbeschrijflijk lijdt dat direct afmaken de enige juiste optie is...

Dit, voor de afmaakliefhebbers, is een diertje dat zich geen bal aantrekt van een beetje ongemak. Dit is een diertje dat wil LEVEN, wie dat niet kan zien moet toch eens een oogmeting laten doen.

Voor mensen die van tevoren al bang zijn dat de andere gewrichten overbelast raken: mocht dat gebeuren, dan kan er àltijd nog iets anders beslist worden. Maar voorlopig heeft dit diertje meer lol dan ongemak en kijkt het nieuwsgierig de wereld in, net als àlle andere vrolijke gezonde veulens.

Om maar even te reageren op wat er hier gezegd wordt.
Met bovenstaande ben ik het volledig eens. Je kunt zien aan het ezeltje dat ze er eigenlijk niet zo mee zit en het zal straks zonder gips even wennen worden. Maar ik denk dat dit ezeltje zeker gelukkig gaat worden. :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:33

Als tijdelijk gipsen ervoor zorgt dat dit dier een normaal leven kan leiden prima toch.
Als het niet gefixt kan worden mag ik toch hopen dat die dierenarts er gelijk de spuit in zet.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 02:17

Zoolgangster schreef:

_/-\o_ _/-\o_
Volledig mee eens, iedereen en elk dier heeft recht op een kans voor leven.
ik vind der echt ontzettend cute! <3