Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CharleyT schreef:Ik begrijp de kritiek, toch geeft het wegstreep systeem een oneerlijke wedstrijd. De grote dressuurlanden brengen wel vier combinaties op de been, de kleinere landen hebben vaak die luxe niet.
En dit geeft in mij ogen een oneerlijke competitie. Valt er een combinatie uit dan kunnen de ''rijke'' dressuurlanden lekker doorgaan, de kleinere landen kunnen naar huis als team.
Met vier combinaties heb je uiteraard ook meer kans(25%) op een goede score dan met maar drie combinaties. Kortom, ik vind het als wedstrijd vorm erg oneerlijk, men begint niet met gelijke kansen aan een wedstrijd.
Over oneerlijk: wat mij betreft wordt de startlijst voor de Kur(individuele medailles) gewoon opgesteld na loting. Nu kunnen(en doen ze ook) de juryleden achterover leunen, want de besten uit de gr.pr. en gr.pr. special komen keurig in volgorde voorbij. Zit je niet bij de laatste groep starters, dan is het bijna zeker dat je weinig tot geen kans meer maakt op medailles, al rij je de sterren van de hemel.