Arabische Poolse showmerrie ruilt voor vier ton van eigenaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Arabische Poolse showmerrie ruilt voor vier ton van eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 15:07

http://www.bokt.nl / http://www.pap.pl/ / http://www.tvn24.pl/

Tijdens de Poolse veiling “Pride of Poland” is afgelopen zondag de duurste merrie weggegaan voor 440.000 euro. Het gaat om de achtjarige Ejrene (Gazal Al Shaqab) uit de Monogramm merrie Omocja van Michałów Stud. De merrie vertrekt, hoe kan het eigenlijk ook anders, naar een koper uit de Verenigde Arabische Emiraten. De veiling vond aansluitend aan de 34ste Nationale Arabierenshow in Janow plaats.

De hoge vangst kwam niet helemaal onverwachts. De merrie was in 2007 Pools Nationaal Junior Kampioen, in 2008 Internationale Senior Kampioen van Oostenrijk en in 2011 ontving ze wederom een Nationale en Internationale Senioren titel.

De merrie is dragend van de vierjarige Shanghai (v. WH Justice). De vader was in 2011 Europees Junior Kampioen bij de hengsten en werd in hetzelfde jaar Wereld reserve Kampioen in Parijs.

De een-na-duurste merrie vertrekt naar Groot-Brittannië. Dit is de negenjarige merrie Etnologia (v. Gazal Al Shaqab). De koper, de vrouw van Rolling Stones-man Charlie Watts, legde 370.000 euro neer. Etnologia is drachtig van Kahil al Shaqab (v. Marwan Al Shaqab)

Na jaren van dalende prijzen is er nu weer een kleine stijging te zien. In 2008 was het duurste paard 1,2 miljoen euro waard. Vorig jaar werd er niet meer dan 290.000 euro neergelegd. In totaal ruilden dit jaar negentien merries van eigenaar, voor een totaal bedrag van ruim 1.3 miljoen euro. Negen andere merries brachten volgens de verkoper te weinig op, dus die koop ging niet door.

Voor een video en een foto kijk hier

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:59

nou ben ik waarschijnlijk de enige die deze merrie echt helemaal niks vind....vind dr best wel lelijk.
:o komt waarschijnlijk ook dat ik geen arabieren fan ben...
zou er ook geen 4 ton voor geven maja wie ben ik

bandosx

Re: Arabische Poolse showmerrie ruilt voor vier ton van eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:05

*kijkt naar de fotos in profiel van Nathalietje B....* ik zou toch voor de poolse merrie gaan,het heeft ook niks met fan of geen fan te maken, meer met of je kijk op paarden hebt of niet, een goed gebouwd paard is een goed gebouwd paard, ongeacht het ras!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:07

En waarom is deze merrie zoveel geld waard? Is het gewoon een veiling?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:09

Bloedlijnen en resultaten op show.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:10

NathalietjeB schreef:
nou ben ik waarschijnlijk de enige die deze merrie echt helemaal niks vind....vind dr best wel lelijk.
:o komt waarschijnlijk ook dat ik geen arabieren fan ben...
zou er ook geen 4 ton voor geven maja wie ben ik

hahaha helaas je bent niet de enige.. het eerste wat ik dacht voor het filmpje begon was: iiieuwww.. die is lelijk ;)

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:11

nou ik ben arabieren fan met heel mijn hart , maar heb toch ook wel eens mooiere gezien
het is net een barbie poppetje net of ze niet echt is , ze zal ongetw perfect van bouw zijn
maar ben er geen fan van

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:22

Hmm ben zelf in het bezit van een arabier, maar vind deze merrie indd ook niet heel bijzonder :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:10

wat een hittepettiten :n ik zou er nog geen 4000 voor over hebben

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:36

bandosx schreef:
*kijkt naar de fotos in profiel van Nathalietje B....* ik zou toch voor de poolse merrie gaan,het heeft ook niks met fan of geen fan te maken, meer met of je kijk op paarden hebt of niet, een goed gebouwd paard is een goed gebouwd paard, ongeacht het ras!

:=

Ik houd ook niet zo van dit showtype, maar blijkbaar is er iemand bereid om er zo'n enorm bedrag voor neer te leggen.. zonder make up zal ik het vast een leuke merrie vinden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:04

bandosx schreef:

tjah mijn eerste pony mankeerde ook wat ja en stond ook niet perfect had x beentjes achter en voor o benen...
en mijn 2de shetje stond goed op ze benen
en vind dat dat totaal niks te maken heeft met of je kijk op paarden heb of niet...
want er is wel meer dan enkel een correcte stand qua goed gebouwd paard om een paard te kopen ja of nee.
en toch vind ik dat ik persoonlijk dit paard niet eens had gekocht voor 4 ton daar kan je toch een heel wat mooier paard voor kopen...(andalusies ofzo)

ik ga maar niet kinderachtig in jou profiel kijken als je zo uit de hoogte doet alsof ik geen kijk op paarden heb heel kinderachtig

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:09

Wat je mooi vindt blijft een kwestie van smaak!
Maar een paard lelijk noemen getuigd sowieso niet echt van dierenliefde vind ik.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:33

takkie_muis schreef:
wat een hittepettiten :n ik zou er nog geen 4000 voor over hebben

Mee eens :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:40

Hittepetitten... zo te zien ligt het vooral aan die boeren die de paarden begeleiden, wat een getrek en gesjor zeg jemig.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:43

Ik vind ze ook niet zo mooi maar ik ben gewoon niet voor arabieren.. Porseleinen paardjes :o

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:43

Ireen_ schreef:
Wat je mooi vindt blijft een kwestie van smaak!
Maar een paard lelijk noemen getuigd sowieso niet echt van dierenliefde vind ik.

Helemaal gelijk, een dier lelijk noemen is sowieso een no go :n

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:54

Bloedlijnen doen naast resultaten ook een hoop.

Ze showen vaak graag in de ring.
Buiten aan de hand kan je zomaar opeens weer een koele kikker hebben;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:02

Ik heb zelf een arabier, maar dat zenuwachtige gedoe met die hoofden door dat getrek aan die leidsels geeft me elke keer weer de kriebels. Doet afbreuk aan de vaak prima dieren. Daarom ben ik geen fan van shows. Gelukkig zijn er ook hele goede voorbrengers waar je ziet dat de paarden vertrouwen hebben en het inderdaad wél leuk vinden.

Elly_Nabor, porseleinen paardjes zijn het gelukkig lang niet altijd. Anders zouden ze ook geen 160km met volwassen mannen kunnen lopen. De mijne is gelukkig ook gewoon degelijk gebouwd en absoluut geen porseleinen poppetje. Die paar die het wel zijn vind ik dan ook niet aan het raskenmerk voldoen, te extreem :n

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:05

Wat je hier in het filmpje ziet wordt je tegenwoordig voor op de vingers getikt.
Voorbrengen mag maar niet Longeren ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:23

Ik zie het anders nog steeds. En zo ook in dit filmpje, dus het mag misschien niet maar er wordt niet veel tegen gedaan.
En ik doel niet zozeer op het longeren als de soms harde rukken aan de riem waardoor de paarden zo gaan schokken met hun hoofd. Op 1 vd foto's bij het artikel zie je ook zo'n paard wat iets te abrupt wordt afgeremd op die manier. Plus dat ene paard aan het eind dat zo staat te gooien met zijn hoofd.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:28

Djilna schreef:
Ik zie het anders nog steeds. En zo ook in dit filmpje, dus het mag misschien niet maar er wordt niet veel tegen gedaan.
En ik doel niet zozeer op het longeren als de soms harde rukken aan de riem waardoor de paarden zo gaan schokken met hun hoofd. Op 1 vd foto's bij het artikel zie je ook zo'n paard wat iets te abrupt wordt afgeremd op die manier. Plus dat ene paard aan het eind dat zo staat te gooien met zijn hoofd.

In NL werd het op een show vaak door de speakers heen geroepen.

Dat geruk en gepluk is ook niet echt een fijn gezicht.
Als ze in galop een kleine ophouding geeft oke.
Maar anders moesten ze maar een tandje harder hollen :+

Moet wel zeggen dat ik dit bij het kwpn ook ziet hoor, alleen zijn de leidsels als korter valt het minder snel op ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:28

4ton :$ Wauw!
Ik vind het zeker geen lelijke merrie, de mooiste dan? Hmm dat wil ik ook niet zeggen, iets te rank naar mijn smaak :)
Het zijn paarden voor liefhebbers en daar durft men ook fors voor te betalen :)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:30

Ik vind ze echt super mooi

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:30

Barcelona, dat is mooi! Fijn dat ze er in NL dan in ieder geval wat van zeggen :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:32

Letizia schreef:
4ton :$ Wauw!
Ik vind het zeker geen lelijke merrie, de mooiste dan? Hmm dat wil ik ook niet zeggen, iets te rank naar mijn smaak :)
Het zijn paarden voor liefhebbers en daar durft men ook fors voor te betalen :)

Er zijn in het verleden wel hogere bedragen voorbij gekomen voor een AV :)

Op zich vind ik het alleen maar goed dat de prijzen weer stijgen kwa verkoop.
Zo kan niet jan en alleman een paard aanschaffen :+

Vroeger betaalde je aardig wat meer geld voor een AV :+
Hebben we nu stiekem als liefhebben even van kunnen profiteren :D