Fokkers van Valegro gehuldigd in woonplaats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Fokkers van Valegro gehuldigd in woonplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 13:12

http://www.kwpnzeeland.nl / http://www.bokt.nl

Nog maar net terug uit Londen worden Joop en Maartje Hanse, de fokkers van de Olympisch kampioen Valegro, overspoeld met felicitaties, bloemen en interviews. Je zult maar de fokker zijn van één van de Nederlands gefokte KWPN-paarden die goud wint op de Olympische Spelen. Een unieke prestatie en reden te meer voor een persoonlijke felicitatie. Daarom toog een delegatie van het regiobestuur gisteren naar Burgh-Haamstede. De Burgemeester van Schouwen-Duiveland, de heer Rabelink, reageerde onmiddellijk enthousiast op de uitnodiging van KWPN-regio Zeeland om hierbij aanwezig te zijn. En zo werd het een extra bijzondere huldiging voor Joop en Maartje Hanse.

De burgemeester had de dressuur live gevolgd op televisie, maar wist toen nog niet dat de Olympisch kampioen gefokt is in zijn werkgebied. Toen hij hiervan hoorde, via het regiobestuur, maakte hij direct plaats vrij in zijn agenda om bij de huldiging aanwezig te zijn. KWPN regio-inspecteur Petro Trommelen sprak mooie woorden en bracht de slogan van de Olympische Spelen "Inspire a generation" naar voren, een slogan die zeker ook geldt voor de topprestaties van Valegro en zijn fokkers.

Voor een foto kijk hier

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:35

Feliciteren hoef ik ze niet meer, dat heb ik al gedaan :D
Ik zie hem nog lopen als veulentje in de wei, een donker mannetje bij zijn lichte vos moeder. Wie had dat ooit kunnen denken?! Zo jammer dat hij destijds geen hoge ogen gooide op de keuring, daar hadden ze wel op gehoopt. Maar die teleurstelling heeft hij nu ruimschoots goed gemaakt ! En heel erg gegund voor deze symphatieke mensen ;)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:45

Gefeliciteerd. Ik vin het wel jammer dan goede paarden altijd in het buitenland moeten presteren. Omdat ze niet "goed genoeg" zijn voor de Nederlandse bodem. Als je ziet hoeveel Nederlands gefokte paarden in de top lopen....
Nederland mag trots zijn op zoveel goede paarden!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:06

Ayla_4Ever schreef:
Gefeliciteerd. Ik vin het wel jammer dan goede paarden altijd in het buitenland moeten presteren. Omdat ze niet "goed genoeg" zijn voor de Nederlandse bodem. Als je ziet hoeveel Nederlands gefokte paarden in de top lopen....

je zou ook kunnen denken, de buitenlanders kopen nederlandse paarden, dus nederland heeft de beste fokkers, want daar komen de beste sportpaarden vandaan :)

Nayomie

Re: Fokkers van Valegro gehuldigd in woonplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:07

Heel veel goede paarden zijn gefokt in Nederland. :j

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:19

Ketaki schreef:
Ayla_4Ever schreef:

je zou ook kunnen denken, de buitenlanders kopen nederlandse paarden, dus nederland heeft de beste fokkers, want daar komen de beste sportpaarden vandaan :)

Dat is ook zo. Mijn laatste regel Nederland mag trots zijn op zoveel goede paarden

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:30

Eigenlijk zou nederland een huldiging moeten krijgen dat ze zoveel goede sportpaarden kunnen fokken/opleiden, volgens mij zijn er niet zoveel landen die ook zulke goede sportpaarden fokken/opleiden

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 01:50

Ach je kunt een fijn paard fokken maar... de sport roept dan weer dat opleiding/training het paard maakt oftewel de foktechnische kant doet niet ter zaken :z . Wel heel gek dat het buitenland de goede paarden vanuit Nederland haalt....Als de training/opleiding zaligmakend zou zijn, hoeven die buitenlanders onze paarden toch niet aan te kopen en daar de OS meet te winnen?

Een hoop fokkers zijn al gestopt met fokken. Laat een ieder maar eens een paar jaar niets fokken, eens zien wat er geroepen wordt over enkele jaren, al is het maar vanuit het buitenland :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:47

Leuk dat ze gehuldigd zijn! jammer dat het kwpn dit dier niet wilde toendertijd..had hem wel graag als fokhengst gezien..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:50

Lijkt me echt gaaf als je fokproduct het zo goed doet op een grote wedstrijd en hoog de sport in komt.