Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 09:30

http://www.rtvoost.nl/ . www.bokt.nl


Springruiter Gerco Schröder uit Tubbergen kan niet meer beschikken over Eurocommerce Vigaro. Het tienjarige paard is door eigenaar Gevi International verkocht aan de Turkse familie Sabanci en is gestald op de stoeterij van die familie in Duitsland. Vigaro is reeds al onder een andere ruiter gestart tijdens CDI Valkenswaard.

Met Vigaro eindigde Gerco Schröder vorig jaar in minstens tien grote internationale wedstrijden bij de beste vijf. Naar verluidt heeft Vigaro ruim meer dan een miljoen euro opgebracht voor Gevi International. Dat bedrijf is ook eigenaar van Eurocommerce London, dat met Schröder twee zilveren medailles op de Olympische Spelen won. Twee maanden geleden werd ook Eurocommerce California al verkocht.

Drie andere paarden van Stal Eurocommerce zijn vorige week ook van eigenaar gewisseld. In elk geval Callahan en New Orleans gingen van Gevi International in Deventer over naar Holding Silest BV, dat op hetzelfde adres is gevestigd.

Ook London zou overgeschreven zijn naar Silest. Waarom en voor hoeveel geld de paarden van eigenaar zijn gewisseld is niet bekend, maar insiders denken dat het te maken heeft met het dreigende beslag op Stal Eurocommerce.

Opmerkelijk is dat de transacties van de paarden tijdens en direct na de Olympische Spelen plaatsvonden. Op 8 augustus, de dag van de Olympische finale, werden de dertienjarige New Orleans en de negenjarige Callahan overgeheveld naar Holding Silest BV, terwijl de tienjarige London een dag nadat hij samen met Gerco Schröder individueel zilver veroverde van eigenaar wisselde. Direct na die wedstrijd werd London op stal gezet bij collega-ruiter Ben Maher nabij Londen.

Holding Silent BV is mede-eigendom van Kristel Visser, eigenaresse van Hotel-Restaurant De Roskam in Gorssel en dochter van eigenaar Ger Visser van het failliete Eurocommerce Vastgoed in Deventer. Zij is de zus van Ger Visser jr., die eigenaar is van Gevi International en van Stal Eurocommerce. De curator van Eurocommerce Vastgoed hoopt tegenover de rechter te kunnen bewijzen dat zowel Gevi als Stal Eurocommerce onderdeel van het faillissement behoren te zijn.

Door de drie paarden, die samen miljoenen euro's waard zijn, van Gevi over te hevelen naar Silest wordt bij een negatieve beslissing van de rechter de gedwongen verkoop van (bezittingen van) Gevi en Stal Eurocommerce door de curator een stuk minder interessant. Holding Silest BV zou er voor moeten zorgen dat de paarden toch in bezit van de familie Visser blijven. Aldus rtvoost.n.l

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Re: Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:47

nou ik ben benieuwd :)

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:48

Goede tijden, Slechte tijden heeft een zomerstop maar Eurocommerce neemt het graag over :7

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:49

Wat een wereld...

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:59

PercyLeen schreef:
Goede tijden, Slechte tijden heeft een zomerstop maar Eurocommerce neemt het graag over :7

:D :')

Anoniem

Re: Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:07

Jeetje wat een ontwikkelingen, keep us posted :D dit is inderdaad boeiender dan GTST, hahaha.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:08

wat een beetje creatief boekhouden je niet kan opleveren...wat een ellende allemaal voor alle partijen (incl.paarden)

Anoniem

Re: Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:09

Over naamsbekendheid niet te klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:12

Ffortuna schreef:
Jeetje wat een ontwikkelingen, keep us posted :D dit is inderdaad boeiender dan GTST, hahaha.


_/-\o_
Haha idd ik volg dit liever dan gtst.
Hopen dat alles toch nog een beetje goed komt.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Re: Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:33

Hmmm, flashback... Mijn ex is hier kampioen in en helaas heb je in dat soort gevallen dus ook slachtoffers. mensen die hun geld gewoon niet krijgen, kinderen die geen allimentatie krijgen etc. Het is allemaal van hetzelfde.
Als je failliet bent, moet je niet je spullen gaan verstoppen, maar je verantwoordelijkheid nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:47

PercyLeen schreef:
Goede tijden, Slechte tijden heeft een zomerstop maar Eurocommerce neemt het graag over :7


't Is wat.....


heel bijzonder allemaal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:01

joelledsr schreef:
Hmmm, flashback... Mijn ex is hier kampioen in en helaas heb je in dat soort gevallen dus ook slachtoffers. mensen die hun geld gewoon niet krijgen, kinderen die geen allimentatie krijgen etc. Het is allemaal van hetzelfde.
Als je failliet bent, moet je niet je spullen gaan verstoppen, maar je verantwoordelijkheid nemen!


Daar heb je idd gelijk in. Maar degenen die het eerst geld krijgen van ec zullen de banken zijn.
Tegen de tijd dat ze bij particulieren en bv het bouwbedrijf wessels komen is het geld op.

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:28

Eerst komt de fiscus, dan de banken en wat dan overblijft gaat naar de andere schuldeisers,
dat zal denk ik niet meer veel zijn dan.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:22

Gerco zegt zelf:

"Er wordt hard gewerkt aan een oplossing", weet Gerco Schröder. "Ik kan alleen maar hopen dat het goed afloopt

Bron: www.hippischtwente.nl

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:37

Marisje76 schreef:
wat een beetje creatief boekhouden je niet kan opleveren...wat een ellende allemaal voor alle partijen (incl.paarden)


Gelukkig merken de paarden er maar weinig van.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:18

Tendance schreef:
Marisje76 schreef:
wat een beetje creatief boekhouden je niet kan opleveren...wat een ellende allemaal voor alle partijen (incl.paarden)


Gelukkig merken de paarden er maar weinig van.


dat weet ik niet, andere stal ,andere ruiter etc.

Nebraska

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: in het noorden

Re: Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:15

@ joelldsr...je hebt zo gelijk.....!!

Velen doen het zo...(bedrijven en particulieren)
Failliet gaan en snel alles spullen onderbrengen bij anderen... velen hebben nog wat te goed maar kunnen ernaar fluiten...en zelf pakken ze hun leventje vrolijk weer op...om op dezelfde voet verder te gaan.

Alles draait om geld.....hoe je eraan komt maakt niet uit...anderen oplichten, de staat belazeren (wat weer op ons bordje terecht komt), over lijken enz enz...en dan zijn er nog die tegen deze mensen op kijken....gatver... (voor het summum hiervan hoef je de tv maar aan te zetten...bleeh!!)

De rest doet aan struisvogelpolitiek!!!!

We leven echt in een heel rotte wereld hoor!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:27

Ffortuna schreef:
Jeetje wat een ontwikkelingen, keep us posted :D dit is inderdaad boeiender dan GTST, hahaha.


nou is dat niet zo moeilijk; aangezien GTST niet boeiend is :+

Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Re: Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:33

Dat de banken hun centen niet krijgen, kan ik niet zo dramatisch vinden. Als je het over een verrotte wereld hebt. Bedenk goed dat we de crisis waarin we inmiddels al jaren zitten, vooral te danken hebben aan het wanbeleid van diezelfde banken met hun bedenkelijke producten en miljoenenbonussen aan bestuurders en directeuren.

Dat de paarden van stal Eurocommerce nu binnen de mazen van de wet veilig worden gesteld, kan ik niet betreuren. Hoe je het ook wendt of keert, ze blijven op deze manier wel behouden voor de Nederlandse sport en ruiters. De 'gewone' schuldeisers worden hierdoor niet gedupeerd. Dat zijn ze namelijk al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:35

xxCYNNxx schreef:
Ffortuna schreef:
Jeetje wat een ontwikkelingen, keep us posted :D dit is inderdaad boeiender dan GTST, hahaha.


nou is dat niet zo moeilijk; aangezien GTST niet boeiend is :+

Het was ook een matter of speech :P ik kijk ook geen GTST.

Overigens vind ik dit wel getuigen dat de familie Visser bestaat uit een stelletje schurken hoor...

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:38

Een vriend van mij, die niks met paarden heeft, vindt Senior op de Baron van Bassie en Adriaan lijken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:21

PercyLeen schreef:
Een vriend van mij, die niks met paarden heeft, vindt Senior op de Baron van Bassie en Adriaan lijken _O-


Haha nu je het zegt _O-

Eerlijk gezegd vind ik het prima dat de paarden overgezet zijn naar silest. Ik zou zeggen nu de rest nog.
Alhoewel ik 'de zaakjes' van visser echt niet goedkeur.
Het zou gewoon ongelooflijk zonde zijn voor de nederlandse paardensport en de ruiters die er op rijden.
Degene die de dupe zijn, en blijven, hoe je het ook went of keert; dat zijn de particulieren, en vooral de bouwbedrijven.
En dat vind ik echt zwaar treurig.
Wie nu als eerst geld te zien krijgen zijn de fiscus en de banken.
Dat de banken weinig geld zien, doet me niets, echt niet.
En daarom zou ik zeggen, zet alles maar over naar silest. Maar helaas kan dat niet meer door beslaglegging.
Dat de ferrari's zijn weggehaald, prima, dat is vissers' zn pakkie an.
De stal zou gewoon eeuwig zonde zijn, voor de nederlandse sport en de ruiters.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:03

PercyLeen schreef:
Goede tijden, Slechte tijden heeft een zomerstop maar Eurocommerce neemt het graag over :7

Dit is indd wel te merken ja :D :D :D :') :') :')

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:02

De stal in Lochem is echt een walhalla.
Tiptop is alles daar geregeld.
Afgezien vd ruiters waaronder een Belgische dame.
Vraag ik me af of het beslag op de paarden ook zo gelegd is dat zij, de hengsten,
geen dekkingen meer mogen doen.
Verder hoop ik dat de grooms wel betaald kunnen worden. Er loopt daar aardig wat personeel rond.

Mbt schurken dat vind ik wel heel zwaar uitgedrukt.
Paarden hebben t daar altijd goed. In de paardensport zit veel
zwart geld das al meerdere decennia zo.

Nebraska

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: in het noorden

Re: Eurocommerce paarden verhandeld, Vigaro naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:52

@marion71; ik ben het met je eens hoor!..met de staat bedoelde ik meer dat komt ook weer op ons bordje.

Verder heb ik ook geen goed woord over voor die graaiers (banken, bestuurders/directeuren met hun bonussen, bedrijven die hier subsidies opstrijken om vervolgens te vertrekken enz enz ...maar ook niet voor de regeringen die dit ook allemaal oogluikend toestaan. (of via een of ander zitting in een bestuur ook nog meedelen) En dan de rechterlijk macht waarvan ook nog velen van die adviserende baantjes hebben in het bedrijfsleven...tja dan wordt er toch echt niets anders aan gedaan dan eigen knip vullen!


De ene rotte appel tast alle anderen aan....we kunnen beter de hele mand weggooien.

groetjes,