Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Persbericht Sectorraad Paarden / http://www.bokt.nl
Paarden hebben vrije toegang tot schoon drinkwater nodig. De dagelijkse behoefte aan water kan variëren van 20 tot 70 liter, afhankelijk van de temperatuur en luchtvochtigheid, het lichaamsgewicht van het paard, de mate van activiteit en de gezondheid. Het water dat de paarden drinken moet makkelijk toegankelijk en helder zijn en niet stinken.
karuna schreef:maar de kleine specikuipjes met warm weer die halverwege de dag al leeg zijn of omver getrokken waar door ze een halve dag zonder water staan als iemand fulltime werkt. Dat mensen daar rekening mee houden. Onze tinker drinkt een speciekuip moeiteloos op in zijn eentje. En vaak moeten meerdere paarden het doen met 1 of 2 bakken. Wat eigenlijk al te weinig is in normale omstandigheden.
Urielle schreef:Bij ons loopt de leiding vanuit het huis onder de grond naar stal en dan via de buitenstallen omhoog de binnenstallen in. Die leidingen in de grond en in de buitenstallen zijn dus enorm vorstgevoelig is sinds de aanleg de afgelopen twee winters gebleken. Wij zetten het water dus al af zodra het onder 0 komt. Maar ja, het systeem van losse bakken in de stal wil dus niet zoVandaar dat ik dan toch maar gewoon met de jerrycan sjouw en emmertjes aanbied een aantal keren per dag. De ene keer zuipen ze dan achter elkaar twee jerrycans per paard weg en de andere keer helemaal niks drinken, dus ideaal is dat niet voor de paarden maar ik heb DE oplossing nog niet gevonden (behalve hele watersysteem aanpassen
)
Die dooie muis heb ik ook enkele keren gehad, zo ranzig!
Sjors schreef:Urielle schreef:Bij ons loopt de leiding vanuit het huis onder de grond naar stal en dan via de buitenstallen omhoog de binnenstallen in. Die leidingen in de grond en in de buitenstallen zijn dus enorm vorstgevoelig is sinds de aanleg de afgelopen twee winters gebleken. Wij zetten het water dus al af zodra het onder 0 komt. Maar ja, het systeem van losse bakken in de stal wil dus niet zoVandaar dat ik dan toch maar gewoon met de jerrycan sjouw en emmertjes aanbied een aantal keren per dag. De ene keer zuipen ze dan achter elkaar twee jerrycans per paard weg en de andere keer helemaal niks drinken, dus ideaal is dat niet voor de paarden maar ik heb DE oplossing nog niet gevonden (behalve hele watersysteem aanpassen
)
Die dooie muis heb ik ook enkele keren gehad, zo ranzig!
Je zou ook z'n emmerhouder kunnen bevestigen:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]