Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hoe kom je er op....
Daarnaast vind ik de uitspraak zelf ook een beetje raar. Als we het over dierenleed hebben dan zijn er helaas wel ergere dingen waar rechters zich niet mee bemoeien. Als het paard goed wordt verdoofd (en dat zal wel want het lijkt me dat je anders geen tatoeage kunt zetten) heeft het er vast niet veel last van. Zo heel lang is het nog niet geleden dat allerlei dieren ter identificatie werden getatoeëerd. Een tatoeage bij een dier omdat de eigenaar het mooi vindt is natuurlijk wel iets anders, maar voor het dier maakt de reden uiteindelijk niet uit. Het blijft een belachelijk idee, maar of het nou nodig is om het te verbieden... Ik vraag me ook af wat er gebeurt als de man besluit om zijn paard alsnog te laten tatoeëren.
Zinzi_jewel schreef:Tatoeëren gaat nergens over zeker niet voor de zomaar leuk ..
Geloof alleen niet dat tatoeëren minder zeer doet als een brandmerk . Maar goed daar gaat het hier niet over ...
Ayasha schreef:Zinzi_jewel schreef:Tatoeëren gaat nergens over zeker niet voor de zomaar leuk ..
Geloof alleen niet dat tatoeëren minder zeer doet als een brandmerk . Maar goed daar gaat het hier niet over ...
Niet? Nou ik heb genoeg tattoo's en ook genoeg brandwondjes gehad om te weten wat ík zou kiezen hoor. En dan te bedenken dat die brandwondjes nog niet half zo ernstig zijn als een brandmerk.
) steken dat tattoëren diervriendelijker is dan brandmerken.DierPortret schreef:Dieren doen al genoeg voor ons, en dat is er voor ons zijn, en zijn zoals ze zijn.
Sammie schreef:De inkt zou bijgevolg tegenstrijdig zijn aan de dierenbeschermingswet die stelt dat dieren geen pijn, schade of leed mogen ondervinden zonder dat daar een gegronde reden aan verbonden is.