Rechter verbiedt Stones tattoo op paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Rechter verbiedt Stones tattoo op paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 21:09

http://www.7sur7.be / http://www.hln.be/

De Duitse rechtbank heeft vrijdag een man verboden de symbolische rode lippen en speelse tong van de Rolling Stones te tatoeëren op zijn paard. Een tatoeage van het iconische logo van de Britse rockgroep druist in tegen de dierenrechten.

De rechtbank in Münster oordeelde dat de tatoeage op het paard niet diende ter identificatie van het dier. De inkt zou bijgevolg tegenstrijdig zijn aan de dierenbeschermingswet die stelt dat dieren geen pijn, schade of leed mogen ondervinden zonder dat daar een gegronde reden aan verbonden is.

Toch is de man niet aan zijn proefstuk toe. Hij tatoeëerde de 15 centimeter grote tekening al eens op het rechterbovenbeen van zijn pony. De beroemde Stones-lippen doken voor het eerst op in 1971 op een albumcover van de Britse groep. Sindsdien gaat het beroemde logo nog steeds de wereld rond.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:24

Die vent is gestoord!!! Je gaat je paard toch niet tatoeëren 8)7

Donkerblauw

Re: Rechter verbiedt Stones tattoo op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:25

Waarom zou je dat überhaupt willen doen?!
Ter indentificatie, tuurlijk joh. 8)7

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:28

Prima dat je zoiets op je eigen lichaam wil laten tatoeëren, maar op je paard? 8)7

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:42

Groeit daar dan niet gewoon weer haar overheen?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:43

Sjonge :+ 8)7

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:46

Die man is echt niet goed!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:58

moet er eigenlijk wel een beetje om lachen := hoe kom je er op....

maar die vent had er niet goed over nagedacht, wie zet er nou een tattoo op zijn paard :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:10

Arm beestje :(:)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:16

Sommige mensen zijn echt geschift, gevalletje rijp voor opname dit weer

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:27

Wat een vreemd bericht en niet alleen vanwege de plannen van die man om zijn paard te tatoeëren. Wat ik mij afvraag is wat tot de uitspraak van deze rechter heeft geleid. Het lijkt me toch niet dat de eigenaar het is gaan vragen. :? Daarnaast vind ik de uitspraak zelf ook een beetje raar. Als we het over dierenleed hebben dan zijn er helaas wel ergere dingen waar rechters zich niet mee bemoeien. Als het paard goed wordt verdoofd (en dat zal wel want het lijkt me dat je anders geen tatoeage kunt zetten) heeft het er vast niet veel last van. Zo heel lang is het nog niet geleden dat allerlei dieren ter identificatie werden getatoeëerd. Een tatoeage bij een dier omdat de eigenaar het mooi vindt is natuurlijk wel iets anders, maar voor het dier maakt de reden uiteindelijk niet uit. Het blijft een belachelijk idee, maar of het nou nodig is om het te verbieden... Ik vraag me ook af wat er gebeurt als de man besluit om zijn paard alsnog te laten tatoeëren.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 06:12

Het was juist duitsland die moeilijk deed toen de paarden niet meer gebrandmerkt mochten worden. Dat lijkt me pijnlijker dan tatoeeren. En dat heeft ook geen noodzaak meer. Niet dat ik een voorstander ben van de stones lippen op een paard.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:07

Tatoeëren gaat nergens over zeker niet voor de zomaar leuk ..
Geloof alleen niet dat tatoeëren minder zeer doet als een brandmerk . Maar goed daar gaat het hier niet over ...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:00

belachelijk, net als overigens een brandmerk, nr. tatoeage bij (huis)dieren en die gele dingen in de oren bij geiten en schapen!
Waarom moet hier in Nld alles toch identificeerbaar zijn? Nog even en we chippen baby's gelijk bij de geboorte, enfin, hele andere discussie natuurlijk....!

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:06

Tss.. Volgensmij heeft die man ze niet helemaal honderd :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:10

Zinzi_jewel schreef:
Geloof alleen niet dat tatoeëren minder zeer doet als een brandmerk . Maar goed daar gaat het hier niet over ...

Niet? Nou ik heb genoeg tattoo's en ook genoeg brandwondjes gehad om te weten wat ík zou kiezen hoor. En dan te bedenken dat die brandwondjes nog niet half zo ernstig zijn als een brandmerk.

DierPortret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:27

Dieren doen al genoeg voor ons, en dat is er voor ons zijn, en zijn zoals ze zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:55

Ayasha schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Niet? Nou ik heb genoeg tattoo's en ook genoeg brandwondjes gehad om te weten wat ík zou kiezen hoor. En dan te bedenken dat die brandwondjes nog niet half zo ernstig zijn als een brandmerk.

ik prefereer ook een tattoo boven een brandwond.
tattoo is effe zuur tijdens het zetten, maar nadien doet dat geen pijn meer, itt een brandwond.
heb ooit iemand gezien die een varken tattooeerde, mits onder verdoving zie ik niet echt een probleem (dan voelen ze niks tijdens het zetten, en nadien doet aan tattoo geen pijn)

http://www.google.be/#hl=nl&sa=X&ei=rCA ... 60&bih=478
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 14-08-12 10:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:56

De huid van een paard is anders als de huid van een mens, de vergelijking tussen een tatoeage bij een mens en brandmerk bij een paard kun je daarom om te beginnen al niet maken. Overigens heeft brandmerken zeker nog wel nut maar daar wordt voor het gemak niet meer naar gekeken i.v.m. de chip.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:15

Brandwond mens vs tattoo mens is wel degelijk te vergelijken en als je goed leest, is dat ook de vergelijking die gemaakt wordt. De meer extemere bodymodders laten zich ook brandmerken (zij het dan wel tekeningen ipv "symbolen") en ik heb nog geen ene geweten die zei dat een tattoo meer pijn deed dan een brandmerk. Branding vergt véél en veel meer verzorging en sleept veel en veel langer aan dan een tattoo.

Dus ja, ik durf er echt mijn hand voor in het vuur ( :+ ) steken dat tattoëren diervriendelijker is dan brandmerken.
De gemiddelde schaafwonde doet meer pijn dan een tattoo.

Het litteken van een brandwonde die zo die is gezet, blijft vaak ook stijf en gevoeliger. Bij een tattoo heb je dat niet. Dat wordt gewoon even soepel als al het andere vel.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:58

nee ik vind het niet kunnen niet alleen maar voor de decoratie ......hou dan gewoon een kust-bijeenkomst in de wei en ga lekker op doek kladderen als je zo graag de aandacht wil!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:20

Een paard is een paard. Een levend wezen met wezenseigen eigenschappen. Het is voor zijn verzorging overgeleverd aan de mens. Je zal maar een baas treffen die je brandmerkt, tatoeert, als kunstobject gebruikt, slaat, van voer en water onthoudt, je gezondheid ondermijnt, je eigenheid niet kan plaatsen.....
Ik heb er al moeite mee dat men tegenwoordig op ponykamp "leuk"de paarden schminkt. Het zal je kind maar zijn die dat aangeleerd wordt....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:57

DierPortret schreef:
Dieren doen al genoeg voor ons, en dat is er voor ons zijn, en zijn zoals ze zijn.

Dat klinkt prachtig, maar heeft helaas weinig met de realiteit te maken. Paarden en andere door mensen gehouden dieren zijn er voor en door mensen en daarbij spelen egoïstische motieven altijd een rol. Mensen kiezen heel bewust voor een dier met bepaalde eigenschappen en doen ook zo weer afstand van een dier als het niet (meer) aan de verwachtingen voldoet. Fokdieren worden speciaal geselecteerd, er wordt verfraaid, getraind, verkocht, gedood en zelfs opgegeten en iedereen die dieren heeft doet daar op de één of andere manier aan mee. Daarmee wil ik niet zeggen dat het allemaal slecht is, maar met acceptatie van het dier zoals het is heeft het naar mijn mening niets te maken.

Gelukkig hebben de meeste mensen het beste voor met hun dier, maar dat voorkomt niet dat eigenaren soms andere belangen hebben dan hun dier. Uiteraard trekt het dier dan meestal aan het kortste eind.
Sammie schreef:
De inkt zou bijgevolg tegenstrijdig zijn aan de dierenbeschermingswet die stelt dat dieren geen pijn, schade of leed mogen ondervinden zonder dat daar een gegronde reden aan verbonden is.

De vraag is wat verstaan moet worden onder pijn, schade of leed en wat gegronde redenen kunnen zijn. Als een tatoeage zoveel pijn, schade of leed veroorzaakt dat daarvoor een gegronde reden nodig is, en het plezier van de eigenaar blijkbaar geen gegronde reden is, dan vraag ik mij af wat dit zou kunnen betekenen voor andere situaties. Het lijkt mij dat een algeheel verbod op bijvoorbeeld sport en shows met dieren dan niet ver weg kan zijn.*speelt advocaat van de duivel*

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:44

............ Serieus?

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:28

En wat voor nut heeft een tattoe op een paard, dan?
Z'n haar groeit er ten slotte steeds overheen (ook op de benen) en dan zie je het niet meer. Of je moet je paard constant kaal scheren...