Paralympische ruiters zetten puntjes op de i - filmpje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paralympische ruiters zetten puntjes op de i - filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 12:54

Anoniem

Re: Paralympische ruiters zetten puntjes op de i

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:56

Wat leuk, ik ben benieuwd! :)

Anoniem

Re: Paralympische ruiters zetten puntjes op de i - filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:56

En wie heeft wat voor handicap? Want op het filmpje zien ze er "gewoon" uit om het zo te zeggen. :)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:23

Des te knapper toch? :D Is vast wel ergens te vinden.

Leuk filmpje, ben benieuwd naar de resultaten!

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:54

DeMolenhoek schreef:
En wie heeft wat voor handicap? Want op het filmpje zien ze er "gewoon" uit om het zo te zeggen. :)

Op het filmpje zie je Frank Hosmar, rijdt in grade 4, hij heeft verminderde functie van zijn handen. Petra van der Sande (grade 2) heeft een halve dwarsleasie en zit in een rolstoel. Ze heeft wel wat sta functie maar kan niet lopen. Gert Bolmer, ook grade 2, heeft spasme.
Laatst bijgewerkt door Bonique op 11-08-12 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:58

Enige die ik 'ken' is Frank iets met zijn duim werd in Almelo gezegd.
Heb er niks aan gezien toen ie enige tijd naast me stond te appen .
Maar zal vast iets mee zijn.

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:16

Je ziet aan Frank ook totaal helemaal niets. Het schijnt dat jaren geleden zijn pezen bij de pols doorgesneden zijn geweest door een val in een ruit. En daar heeft hij verminderde kracht in z'n handen aan overgehouden.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:38

Niet in zijn handen. In zijn duim. Maar verlies van kracht zie je soms niet weer als je hem op wedstrijd ziet met een wat "moeilijker" paard :n

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:45

Hihi Rox jij hebt t helemaal niet op Frank wat dat betreft.. (en ik geef je ook gelijk hoor!) Tja hier in de omgeving (waar Frank vandaan komt,, hij veel op wedstrijd te zien is,, de club waar die rijd of lesgeeft etc. Etc.) zijn de meningen zo gigantisch verdeeld wat dat betreft. De andere ruiters ken ik verder niet maar hoe dan ook vind ik het voor het hele team super dat ze naar Londen mogen en hoop ik dat ze individueel als met het team mooie medailles mee mogen nemen! :j

Vind het altijd een beetje jammer dat deze tak altijd een beetje vergeten word en dan maakt het mij nog niet eens uit wie of wat erin zit! :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:53

Spannend. We gaan het weer volgen en het zou wel erg leuk zijn als "we" weer met een medaille thuis komen *\o/* .

DierPortret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:49

Ik vind het maar knap van ze!

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:17

_Marinke_ schreef:
De andere ruiters ken ik verder niet maar hoe dan ook vind ik het voor het hele team super dat ze naar Londen mogen en hoop ik dat ze individueel als met het team mooie medailles mee mogen nemen! :j

Vind het altijd een beetje jammer dat deze tak altijd een beetje vergeten word en dan maakt het mij nog niet eens uit wie of wat erin zit! :D

Super verwoord!!

Je mag van mij aannemen dat je niet zomaar in een van de grades opgenomen wordt...hier gaat een degelijke sportkeuring aan vooraf, waarin gekeken wordt naar je verminderde functies en wat voor belemmering dat voor die bepaalde sport is, op grond van die testen wordt bepaald of je een tijdelijke ontheffing ( voor bijv \zweep of chaps) krijgt of dat de beperking zodanig is dat je in een van de grades opgenomen wordt.
Hoe zwaarder de beperking , hoe lager de grades, hoe lager de moeilijkheidsgraad van de proeven.
Of te wel in grade 4 rijdt je een proef op Z niveau.

Daarom zie je aan de ruiters in grade 4 voor het oog misschien geen beperking ,maar die is er wel degelijk. Juist superknap dat ze in de gewone reguliere sport ook mee kunnen komen!
Soms met een ontheffing deze staat dan op de grades pas.

Hopelijk heb ik zo wat duidelijk gemaakt...

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:23

Het filmpje ziet er goed uit! Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen in Londen! Ik vind het ook jammer dat je over de paralympische spelen bijna niks hoort maar ik duim in ieder geval voor ze.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:50

Wat leuk! Ik rijd op de stal waar Gert Bolmer traint, ze zijn in ieder geval veilig aan gekomen in london :)! Ik ga voor ze duimen!!