Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joelledsr schreef:Achja, als 1/3e van de paarden van Nederlandse bodem komt is het niet meer dan normaal dat ook 1/3e van de prijzen naar Nederlandse paarden gaat.
Ik ben geen statisticus, vond niets zo erg als SPSS op de Uni, maar dit is natuurlijk strooien met cijfers om eigen stelling te bewijzen ipv andersom.
joelledsr schreef:Achja, als 1/3e van de paarden van Nederlandse bodem komt is het niet meer dan normaal dat ook 1/3e van de prijzen naar Nederlandse paarden gaat.
Ik ben geen statisticus, vond niets zo erg als SPSS op de Uni, maar dit is natuurlijk strooien met cijfers om eigen stelling te bewijzen ipv andersom.
ladydarkness schreef:En dan moet je nog kijken naar waar de bloedlijnen oorspronkelijk vandaan komen. Anders kijk je alleen naar kennis van fokken.
ladydarkness schreef:Maar je kunt als Nederlandse fokker een Duitse merrie aanschaffen en er een Franse hengst opzetten. Het fokproduct wordt ingeschreven bij het KWPN en krijgt dan het stempel 'Nederlands paard'. Het besluit van de fokker kunnen we Nederlands noemen. Maar de kwaliteit komt dan toch echt uit Duitsland en Frankrijk.
ladydarkness schreef:Maar je kunt als Nederlandse fokker een Duitse merrie aanschaffen en er een Franse hengst opzetten. Het fokproduct wordt ingeschreven bij het KWPN en krijgt dan het stempel 'Nederlands paard'. Het besluit van de fokker kunnen we Nederlands noemen. Maar de kwaliteit komt dan toch echt uit Duitsland en Frankrijk.
verography schreef:edit: Volkskrant is ook niet geheel accuraat. 10 gouden medailles in de paardensport? Volgens mij lag ik dan bij de andere 6 wedstrijden te slapen. Het zijn toch 2 gouden medailles in de dressuur (team en individueel) en eenzelfde in het springen. Dus 4 goud in totaal genomen over de hele OS qua dressuur en springsport.
Hilli schreef:verography schreef:edit: Volkskrant is ook niet geheel accuraat. 10 gouden medailles in de paardensport? Volgens mij lag ik dan bij de andere 6 wedstrijden te slapen. Het zijn toch 2 gouden medailles in de dressuur (team en individueel) en eenzelfde in het springen. Dus 4 goud in totaal genomen over de hele OS qua dressuur en springsport.
De teammedailles zijn natuurlijk uitgedeeld aan 3 of 4 combinaties. Dat zijn er dus 4 in de dressuur (3 team, 1 individueel) en 5 in het springen (4 team, 1 individueel). Dat maakt 9. In het lijstje op de KWPN site staat het fout en kom je op 10 medailles, het moeten 5 KWPN'ers zijn die een medaille hebben verdiend met hun ruiter en van het AES/SBS/DWS/SF elk één paard en dus 9.
sarabande schreef:Op je eigen website iets publiceren is geen propaganda, ik raad je aan eens Duitse websites te bezoeken
Als een merrie en een hengst voldoen aan de eisen die het KWPN stelt en het veulen wordt geregistreerd bij het stamboek dan is dat een KWPN paard. Dat geldt voor ieder stamboek en ieder sportstamboek heeft zich vanuit het landbouw en koetspaard ontwikkeld tot sportpaard door gebruik te maken van volbloed, hier minimaal Arabisch bloed en elkaars bloed over en weer.
Dat het KWPN paard zich dus onderscheidt is te danken aan de keuze van de fokkers die dat dus beter doen dan hun Duitse, Belgische en Franse collega's die allemaal van dezelfde genen gebruik maken.
Leorah schreef:Dit is mij uiteraard bekend, ik heb zelf jarenlang in het bestuur van een collega-stamboek gezeten, maar het ging er volgens mij om dat het NEDERLANDSE paard het beste presteert ten opzichte van de andere landen. Dat gaat dus in mijn opninie niet op omdat een echt nederlands paard bijna niet bestaat en die top paarden hebben echt niet alleen nederlands bloed. Daar ging het mij om.
Knakker schreef:leuk nieuws, maar feitelijk heb je er inderdaad niet zoveel aan.
Leorah schreef:sarabande wat is er krom aan mijn redenering? Klopt toch juist precies?