Zilveren paard Londen betrokken bij ingewikkeld faillisement

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S123321

Zilveren paard Londen betrokken bij ingewikkeld faillisement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 10:18

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7247/Oly ... ment.dhtml

bron: Volkskrant

Zilveren paard betrokken bij ingewikkeld faillissement

Tjerk Gualthérie van Weezel − 09/08/12, 05:59 Curator Paul Schepel uit Deventer volgt de olympische avonturen van Gerco Schröder en met name zijn paard London met speciale aandacht. De 10-jarige hengst die woensdag in de barrage om zilver foutloos over de hindernissen sprong, is betrokken bij een ingewikkeld faillissement dat Schepel onder handen heeft. .

London is het toppaard uit de stal Eurocommerce te Lochem, de paardenverzameling van projectontwikkelaar Ger V. Samen met zijn broer Kees runde Ger jarenlang een van de succesvolste vastgoedbedrijven van Nederland, eveneens Eurocommerce genaamd.

Paardenpassie
Hun handel, zo heeft V. weleens gezegd, was vooral een manier om hun paardenpassie te kunnen uitleven. Kees, die in 2005 uit het vastgoedbedrijf stapte, was in 2008 al succesvol met Totilas, de dressuurhengst die goud won in Peking en daarna werd verkocht voor 15 miljoen euro.

Vastgoed en paarden was dus een gouden combinatie. Maar nu is de markt ingestort en blijkt Ger V. niet meer in staat de honderden miljoenen terug te betalen die hij heeft geleend voor de vastgoedprojecten. Daarbij is er ook een fraudezaak gekomen. V. wordt ervan verdacht dat hij banken met valse huurcontracten zou hebben opgelicht. Hij zit vast en in juni werd er beslag gelegd op zijn 'circa' tien Ferrari's.

S123321

Re: Zilveren paard Londen betrokken bij ingewikkeld faillisement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 10:18

hè bah ik hoop dat Londen gewoon in eigendom van zoon Ger blijft en onder ruiter Gerco.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:19

Inderdaad. Hopen dat Gerco 'm blijft rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:22

Gedver nee echt niet!!
Maar dat kan toch ook niet, die kantoorpanden en de stal zijn toch 2 bedrijven dus kunnen ze van de stal niks afhalen toch??
Gerco moet hem dan gewoon kopen :j

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 10:23

Zijn wel 2 bedrijven maar bij eventuele fraude gelden misschien andere regels? Ik weet het verder niet maar kan me dit wel voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:26

De ene meneer Visser heeft het gezegde Hoogmoed komt voor de val beter begrepen dan de andere meneer Visser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:27

Nou ik duim dat alle paarden blijven. Zou echt zonde zijn als London weg zou moeten, weer een springtalent minder.
Zou ze allemaal zo willen kopen, maarja met een paar honderd euro zal dat wel niet lukken he :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:27

Ik geloof dat als het ene bedrijf het andere bezit, dat de schulden op beide bedrijven verhaald kunnen worden.
Dus in dat geval zou het wel kunnen denk ik :j

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:28

totilas, die goud won in peking. Nee, solide artikeltje, Volkskrant. De paarden zitten - voor zover ik ben geinformeerd - in een aparte BV die in beginsel geen 'familie' is van de ondernemingen die nu over de kop gaan. Pas als je gaat praten over ontnemingsvorderingen in persoon, of bestuurdersaansprakelijkheid, dan kun je aan het vermogen in de paardenonderneming komen. En dan nog is een curator er niet bij gebaat de paarden op Marktplaats te zetten. Maar een goed moment voor een smeuig stukje is het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:31

FloortjeM schreef:
totilas, die goud won in peking. Nee, solide artikeltje, Volkskrant. De paarden zitten - voor zover ik ben geinformeerd - in een aparte BV die in beginsel geen 'familie' is van de ondernemingen die nu over de kop gaan. Pas als je gaat praten over ontnemingsvorderingen in persoon, of bestuurdersaansprakelijkheid, dan kun je aan het vermogen in de paardenonderneming komen. En dan nog is een curator er niet bij gebaat de paarden op Marktplaats te zetten. Maar een goed moment voor een smeuig stukje is het wel.

Dat dacht ik ook. Ger Visser had geloof ik de paarden naar de bv van zn zoon gedaan ofzoiets. Ben niet goed in dit soort financiele dingen.
Maar eerst stond er altijd eurocommerce achter de paardennamen, nu gevi international.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:33

amykimmie schreef:
Nou ik duim dat alle paarden blijven. Zou echt zonde zijn als London weg zou moeten, weer een springtalent minder.
Zou ze allemaal zo willen kopen, maarja met een paar honderd euro zal dat wel niet lukken he :D

Er zijn al meerdere paarden vertrokken bij Eurocommerce en er zullen er vast nog wel wat volgen. Ik denk dat er al veel langer stront aan de knikker is daar als je kijkt hoeveel ruiters/amazones/grooms er in korte tijd al zijn vertrokkken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:36

Mwah weet ik niet.
Zoveel zijn er toch niet weg? California, Zurich (maar die was te lastig zeiden ze) en Singapore is in het voorjaar overleden.
California was dan wel weer zonde.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:41

Canturano

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:55

Als het een gezond onafhankelijk paardenbedrijf moet blijven, dan zullen ze af en toe iets moeten verkopen. Als de paarden buiten schot moeten blijven, dan zal paardenbedrijf Gevi zijn eigen broek moeten ophouden en net als ieder ander professioneel paardenbedrijf af en toe moeten verkopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:57

California blijf ik zonde vinden. Ontzettend goed paard was dat.
Ik mis er nog een aantal die opeens "verdwenen" zijn.

London zal imo wel verkocht worden. Levert nu een hoop centen op en dat kunnen ze goed gebruiken.
Dit is wel de beste tijd om hem te verkopen helaas.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:00

Die zal inderdaad wel een hoop moeten gaan kosten, paar weken geleden won ie nog een ton, dus voor minder zal die niet weggaan ;) Ik denk zelfs niet voor het vijfvoudige.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:02

'was in 2008 al succesvol met Totilas, de dressuurhengst die goud won in Peking en daarna werd verkocht voor 15 miljoen euro.'

klopt dit stukje wel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:04

bente_ schreef:
'was in 2008 al succesvol met Totilas, de dressuurhengst die goud won in Peking en daarna werd verkocht voor 15 miljoen euro.'

klopt dit stukje wel?

Gaat volgens mij over Kees Visser, dus dat klopt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:05

Nee, dat klopt niet, want Totilas is nooit in Peking geweest, wel in Lexington KY.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:05

Maar Totilas heeft toch niet meegelopen in Peking of heb ik wat gemist? :')

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:39

nee, toen liep die nog geen GP, maar dat maakt de paardenleken niet zoveel uit

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 11:42

gr_roos schreef:
Als het een gezond onafhankelijk paardenbedrijf moet blijven, dan zullen ze af en toe iets moeten verkopen. Als de paarden buiten schot moeten blijven, dan zal paardenbedrijf Gevi zijn eigen broek moeten ophouden en net als ieder ander professioneel paardenbedrijf af en toe moeten verkopen.

Zouden ze nu niet leuk gaan verdienen aan het sperma van Londen, want ik hoorde ergens dat er interesse uit de hele wereld is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:55

Dekseizoen is nu zo goed als over en ik denk niet dat je heel veel over houdt aan de dekkingen. Denk maar aan de kosten van sperma onderzoek, stalling, afdrachten, personeel enz. en dan moet het in een relatief korte tijd (maart tot juli) zoveel verdiend worden dat dat genoeg is om een jaar de kosten te dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:15

Canturano is idd ook verkocht.
Verder zou ik het niet zo weten welke verkocht zijn...

Zou het gewoon eeuwig zonde vinden als London verkocht wordt.
Hij sleept regelmatig grote geldprijzen binnen, en ik denk dat als ze het dekgeld nu na de OS wel hoger doen.
Tuurlijk moet je af en toe verkopen, maar dan nog is het zonde.

Zet ook mn vraagtekens bij Berlin, stel dat hij verkocht wordt, niet door ec maar door de curator, grote kans dat degene die hem koopt weer in de sport wil hebben lopen.
Niet echt eerlijk tegenover het paard vind ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:08

Visser heeft voor alle gedonder(hij zag het allang rommelen in de verte) de stal op papier overgeschreven aan zijn zoon en een restaurant aan zijn dochter. Er is door alle partijen lang geprobeerd om een oplossing voor het naderende faillisement van Eurocommerce bv te vinden, echter, visser wilde nergens aan mee werken en geen cent inbrengen om zo enige schuldeisers af te kopen. Vandaar dat hij nu met de troep zit, hij is zo rijk maar ook hier geld, ikke eerst en een failliet gaan BV kost meneer niets.