Bokt live in Londen: Zilver met een gouden randje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bokt live in Londen: Zilver met een gouden randje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:12

* http://www.bokt.nl
Cayenne

Afbeelding

Gerco Schröder is dolgelukkig met zilver, foto Kit Houghton/FEI
De adrenaline stroomt nog door de aderen. Wat een bloedstollende finale vandaag! Ongelooflijk veel spanning tijdens de individuele finale springen, waarbij drie Nederlanders aan start kwamen. Maikel van der Vleuten gaf op door een vermoeide Verdi, Marc Houtzager kwam tot een uitstekende achtste plek en Gerco Schroder kwam tot Olympisch zilver! Het laatste uur van deze wedstrijd en de barrage om het zilver heeft me letterlijk de helft van m'n leven gekost. Daar zit je dan, tussen een Duitse en Britse journalist in als Nederlander! Ik moest m'n best doen niet in juichen uit te barsten terwijl voor beide heren een balk naar beneden kwam. Dan was ik vermoedelijk gelyncht :') Alle drie waren we op van de zenuwen, en toen duidelijk werd dat zowel Duitsland als Engeland niet meer in de race was om de medailles, kleurden beide heren spontaan oranje van geest. Geweldig!

Na de ongelooflijk knappe rit van Gerco durfde ik bijna niet meer te kijken, maar na de balk van Cian O'Connor, die eveneens een geniale prestatie heeft neergezet trouwens, was het dan echt waar: zilver! Eurocommerce had voor de Olympische Spelen geinvesteerd in een glazen bol en het paard daarom London genoemd! Wat ontzettend gaaf om mee te maken. Laten we hopen dat dit paard door de geldproblemen verkerende eigenaar Eurocommerce toch behouden kan blijven voor Gerco! Het zou jammer zijn als de Nederlandse springsport opnieuw zo'n topper moet verliezen.

Dit was tot nu toe duidelijk de spannendste finale tot nu toe. Het publiek was bij iedere combinatie muisstil en ontbrak daarna in een tsunami van lawaai. Vlak voor de medaille ceremonie ging de wave minutenlang door het stadion heen. Ja, iedereen had het naar z'n zin. Het viel ook op hoeveel Oranje er op de tribune zat. Halve rijen waren soms gekleed in onze nationale kleur. Fijn om te zien dat zoveel mensen hun sport zo'n warm hart toedragen en daarom massaal uitrukken om onze ruiters te steunen! Nog een traantje weggepinkt tijdens de medaille ceremonie. Het moet allemaal gewoon kunnen!

Ook de vrijwilligers kwamen me massaal feliciteren en het leek bijna alsof ik zelf het zilver had binnengehaald. Was het maar zo'n feest! Het kletstopic op Bokt sprong tijdens de wedstrijd ook bijna uit z'n voegen. Erg bijzonder om zowel live als online zoiets te kunnen delen! Het spring-kletstopic van vandaag was met afstand het meest spannende en gezellige topic waarin ik in m'n (vorig jaar precies) negenjarige "boktcarriere" in heb gezeten.

Overigens nog grote hilariteit hier in het park nadat een Britse krant het gouden dressuurteam eerde op de voorpagina, maar daarbij per abuis een foto van het Nederlandse team plaatste. Ik geloof dat ik het verhaal wel 10 keer heb moeten aanhoren. De Britten lachten nog het hardst! Heel erg sportief!

De dag kan niet meer stuk. Vanochtend voor aanvang van de wedstrijd was er voor de pers nog de mogelijkheid tot parcours lopen. Bijzonder om zo in de ring te mogen staan. Je staat toch op Olympische grond waar geschiedenis wordt geschreven. Dit maak je maar een keer in je leven mee. Wat een ervaring!

En het is nog niet voorbij: morgen komt de grote afsluiter, namelijk de finale van de individuele dressuurstrijd. Ik denk dat Nederland op papier zeker kans maakt op een medaille. In de praktijk moet het nog blijken. Vandaag werd echter weer duidelijk: It can be done! Fingers crossed en op naar morgen!

Klik hier voor onder andere foto's van de hindernissen in het stadion zelf en de persconferentie!!

Boelles

Re: Bokt live in Londen: Zilver met een gouden randje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:15

Leuk stukje, kan het me helemaal voorstellen! :+
Op naar morgen!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:20

Wat een vreselijk leuk geschreven stuk!! Heb het hier thuis ook zitten kijken en kan me jouw verhaal zo voor ogen zien :D

Wat een (overigens hilarische) blunder van de Britse krant! Zo te horen is de sfeer daar in Londen super! Geniet ervan morgen tijdens de dressuurfinale!!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:21

Super leuk geschreven stuk :) Durfde zelf ook niet meer te kijken :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:22

Heel leuk geschreven, bijna alsof je ons meeneemt naar Londen! Wat een fantastische ervaring voor jou, geniet er nog maar van morgen!

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:25

CAYENNE, een dikke dikke pluim voor jou dat je zulke geweldig leuke stukjes schrijft voor het thuisfront! Petje af en een diepe buiging!
Ik zit zoveel mogelijk voor de tv of de live stream maar als die uitvalt ben jij er gelukkig nog! :D
Ook nadien is het heerlijk nagenieten van de heerlijk lezende stukjes van jou hand. De ruiters en amazones maken de sport natuurlijk maar jij draagt zeker heel veel bij aan het meebeleven van die sport. Ik geniet en zie uit naar morgen! *\o/*
Val vast in een gat als het afgelopen is...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:48

Met stom geluk de nederlandse ritten kunnen zien op het werk; wat waren de heren goed! En vooral Gerco en London natuurlijk *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:00

Weer een leuk verslag Cayenne!! Wat hebben de mannen het toch geweldig gedaan, allemaal stuk voor stuk. Ook petje af voor Maikel!!
Wat een geweldige dag moet het geweest zijn.
Geniet er morgen nog voor de laatste keer van, en hopelijk pakken we een medaille!!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:31

Echt een geweldig verslag !
Leuke fotos ook en de laatste foto is echt heel leuk !
Super trots :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:33

Weer een geweldige verslag!
Leuk foto's heb je gemaakt :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:45

Nu eens even je foto's bekeken; wat een details op sommige hindernissen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 21:49

Onder andere de Big Ben en London Eye waren heel gaaf gedaan :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:53

ik kon door de zenuwen geen eens meer typen ik heb echt nagelbijtend zitten kijken en heb daarna zelfs vol zenuwen de vrouwen hockey gevolgd

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:02

Mooi verslag en foto's weer :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:03

Morgen dressuur...overweeg ernstig na werktijd te blijven hangen zodat ik kan kijken :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:10

Het was geweldig om het te zien!! :))
Ik riep hier thuis al: "En om het af te maken, Adelinde morgen goud!!!" *D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:11

Heel gaaf dat je dit mee hebt gemaakt! Het was zo spannend :))

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:44

Het was idd zeer spannend! Het samenhorigheidsgevoel in deze mooie sport is zo leuk om te beleven. Natuurlijk supporteren voor eigen land, maar een ander ook niets misgunnen, fantastisch!! :)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:36

Ik vind jouw verslagen echt altijd heerlijk om te lezen Cayenne, maar een kleine opmerking... :+ Ik heb niets kunnen zien van het springen helaas, maar ik mis het nieuwsbericht over wie er nu eigenlijk GOUD gewonnen heeft, haha, dat staat nergens in het nieuwsoverzicht te lezen :P
Ik zie op de foto wel een ruiter op de gouden plaats, maar als dressuurmiep weet ik niet eens wie dat is :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:42

Bedankt voor weer een heerlijk verslag! Wat een goede sfeer daar zeg, blijf ik geweldig vinden!
Maar goed dat je niet zichtbaarblij was met de gevallen balken bij GB en Dld, anders waren ze daarna vast niet mee gaan supporten :')
En ja wat was het supporttopic gezellig en spannend! En het ging hard!! :wow:

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 01:19

Wat een mooi stukje Cayenne, ik volg je verslagen met belangstelling.
En wat een topprestatie van Gerco en London. Moest ook haast wel met zo'n naam ;)
maar natuurlijk ook de rest van het team, Jur - Michael - Marc, niet te vergeten ze hebben allen super gereden!

Heb nu al zin in morgen de dressuur kur spannend spannend....

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 02:43

Mooi stuk, Cayenne! Bedankt voor al je verslagen en bedankt voor alle mededelingen in het kletstopic.. O o wat was het spannend, maar zeker gezellig vandaag. En het was blijkbaar geen oude stoomtrein maar een skycam (weer wat geleerd :') )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 07:13

Idra schreef:
Ik vind jouw verslagen echt altijd heerlijk om te lezen Cayenne, maar een kleine opmerking... :+ Ik heb niets kunnen zien van het springen helaas, maar ik mis het nieuwsbericht over wie er nu eigenlijk GOUD gewonnen heeft, haha, dat staat nergens in het nieuwsoverzicht te lezen :P
Ik zie op de foto wel een ruiter op de gouden plaats, maar als dressuurmiep weet ik niet eens wie dat is :+

Dit is ook niet het nieuwsbericht maar de blog :D Voor het nieuws moet je een bericht lager wezen op de voorpagina :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:16

Mooi stukje weer! :)

Het kletstopic was inderdaad super gezellig en ik geloof dat heel paardminnend Nederland minstens 10 jaar ouder is geworden tijdens de wedstrijd.
Dit was echt puur genieten, heerlijk!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 08:01

Cayenne schreef:
Idra schreef:

Dit is ook niet het nieuwsbericht maar de blog :D Voor het nieuws moet je een bericht lager wezen op de voorpagina :P

Ok, heb het gevonden in het nieuwsbericht, onderaan :D