Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 08:13

www.anp.nl / www.adsportwereld.nl

Totilas (v. Gribaldi) keert terug op het internationale topniveau. Dat zei maandag de eigenaar van het duurste dressuurpaard ter wereld, voormalig springruiter en handelaar Paul Schockemöhle.

'Met ruiter Matthias Rath is Totilas weer in training', aldus Schockemöhle maandag. 'Per dag zien we verbetering.'

Met de Nederlander Edward Gal heerste Totilas op de internationale kampioenschappen. Eenmaal in Duitse handen ging het minder. In aanloop naar Londen werd ook Rath nog eens ziek. Dat alles maakte een start voor de combinatie op de Olympische Spelen onmogelijk.

De huidige Nederlandse bondscoach Sjef Janssen moet Totilas terugbrengen naar de top. 'Als de gezondheidstoestand van Sjef het althans toelaat', relativeerde Schockemöhle de aanstaande benoeming. 'Hij is nog niet volledig hersteld van een zware operatie. We wachten af.'

Maureen95

Re: Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:17

Wow ik hoop dat toot weer terug komt! Voor zoveel geld en dan niet meer dat paardje aan de top berngen

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:22

Ja natuurlijk.
P. S. Heeft zijn doel behaalt.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:23

*zucht* :O

Nou, fijn dat hij er zelf nog in geloofd.
Ik heb een stuk minder vertrouwen in de kansen dat Totilas nog ooit eens zo door de ring walst als onder Edward.
Laatst bijgewerkt door Neverhere op 07-08-12 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:24

Heb mijn twijffels. Hou komt het dat EDward blij is om ze niet te zien?in R,dam schijnen ze in het bos bezig te zijn geweest, en niet meer ad start te zijn gekomen. Ra,ra. Vind het jammer had het hemgegund maar tegen lek schoppen kan ik niet. Vandaar dat ik mijn twijffels heb.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:26

jobamara schreef:
Heb mijn twijffels. Hou komt het dat EDward blij is om ze niet te zien?in R,dam schijnen ze in het bos bezig te zijn geweest, en niet meer ad start te zijn gekomen. Ra,ra. Vind het jammer had het hemgegund maar tegen lek schoppen kan ik niet. Vandaar dat ik mijn twijffels heb.

Ik heb geen idee waar je het over hebt. Je schrijft nogal onsamenhangend.
Misschien even toelichten?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:26

PS verteld niet of dat nog in dit leven gebeurd.
Met geld is veel te koop maar geen uitzonderlijk talent en succes.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:28

Waarom al weer zo'n bericht terwijl hij nog geen een keer bij Sjef is geweest?

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:31

* zucht * we gaan weer verder met de soap !

(erg toevallig dat hij niet op de OS kon rijden, maar nu al weer volop in training is - sorry hoor)
Ik geloof er wel in dat Sjef de combinatie Totilas en Matthias op de rit zal krijgen! Daarmee leert Totilas de wereld dat de mensen de wijsheid niet in pacht hebben!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:36

Het geeft Eward rust dat toot er niet bij is in Londen heeft in een artikel gestaan.omdat het moeilijk is om dan niet naar Rath en Toot te kijken bij het losrijden . Als het super zou gaan was het makkelijker voor Edward. Dus laten we hopen zowel voor Toot, Rath, Schockemohle en zelfs Edward dat het gaat lukken. En dan graag opeen paardvriendelijke manier losrijden in het openbaar

Sunrise_

Wat een heisa altijd al die mediaberichten. Laat hem eerst weer eens starten, dan zien we vanzelf hoe het gaat.

winnie03

Grappig dat hij zo expliciet naar de benodigdheid van Sjef refereert. Moet zwaar voor PS zijn om het duurste dressuurpaard in handen te hebben maar vervolgens afhankelijk te zijn van een buitenlandse bondscoach om hem te trainen omdat het paard in kwestie anders met de dag minder waard wordt..

Wederom wekt dit bericht weerstand op bij mij. Jammer dat er nog steeds vanuit het 'alles is te koop'-perspectief wordt gehandeld. Hij gaat er nu vanuit dat als hij Sjef voor veel geld Totilas kan laten trainen dat het Olympisch goud van 2016 vrijwel een garantie is. Wederom niet beseffende dat Rath wellicht gewoon niet de aangewezen ruiter daarvoor is.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:38

Wel grappig, dat het nu alleen maar om de gezondheid van Sjef gaat. Matthias was toch zo moe?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:39

Blijkbaar

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:40

is rath niet te ziek om te trainen dan?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:43

Werkelijk ongelooflijk dat deze soap nog steeds door gaat, en het is nu toch wel duidelijk dat ze dit zelf in de hand hebben(hoog van de toren blazen, maar weinig waar maken).
Jammer hoor, ze hadden beter hun mond kunnen houden en gewoon laten zien wat ze waard zijn, en dat is tot nu toe alleen maar in de schaduw van de Edward-Toot combinatie.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:45

Ook grappig dat zo een bericht precies met de OS naar buiten komt op de dag van de dressuur.. waarom trekt die man continu de aandacht?! Get a live..!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:46

Misschien zouden Schockemöhle en consorten eens een mediatraining kunnen overwegen... wat een uitspraken weer, niets geleerd van de afgelopen 2 jaar blijkbaar. En weer vol in training? Zou geef je de critici weer voer om te speculeren. Nogal dom als je het mij vraagt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:49

volgens het Duitse bericht heeft Rath deze week alleen in stap gereden.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:51

Laten we het zo zeggen eerst zien dan geloven heel jammer maar mathias is gewoon niet de ruiter voor totilas

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:52

Ik heb het ook gehad. Mocht 6 week niets. Snap niet dat ie al weer op Totilas zit..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:53

ach...we kunnen rath wel de schuld geven maar had toot gewoon gehouden.
Dan had Edward hoogstwaarschijnlijk er wel voor gezorgt dat we nu een gouden plak hadden gehad.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:54

geerke schreef:
ach...we kunnen rath wel de schuld geven maar had toot gewoon gehouden.
Dan had Edward hoogstwaarschijnlijk er wel voor gezorgt dat we nu een gouden plak hadden gehad.

Inderdaad, ik vind het triest voor Edward, maar wel knap dat ie nou weer zo goed terug is gekomen met Undercover.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:56

Pffff... Wat jammer dat Shockemohle dit nu tijdens de OS gaat zeggen. Iedereen vindt het al jammer dat zo'n goed paard er niet is en ze krijgen hun portie negatieve aandacht al en dan ga je het ook nog zo benadrukken? Eerst zien, dan geloven. En laat Shockemohle en MAR er tot die tijd maar niets over zeggen :n

Misschien kan er in het nieuwe Bokt een functie komen waarin je berichten met Totilas kunt uitschakelen? :D Nieuwe boktcensuur ofzo :+

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:57

Ik heb ook zo het idee dat Schokemöhle denkt dat iedereen in de paardenwereld nog steeds reikhalzend uitkijkt naar een optreden van Totilas, terwijl volgens mij vooral de Nederlanders redelijk klaar zijn met de hele soap, en de paardenwereld in het algemeen andere toppers bewondert, zoals Valegro, Uthopia, Undercover etc. Totilas is imo een beetje het verhaal van 2010/2011 geworden, maar 2012...?