Cayenne
Vandaag begon men dan uiteindelijk met de eerste ronde van de landenwedstrijd (tevens de tweede teamkwalificatie). Vanochtend vroeg na het bekijken van het weerbericht toch maar besloten om weer op de tribune te gaan zitten. Volgens de informatiesite zou het namelijk alleen vanochtend heel even licht gaan regenen. Vol goede moed dus de tribune opgeklommen en daar begon het vlak voor de wedstrijd al te stortregenen! Toch fijn.. zit je op de tribune van de Olympische Spelen, moet je nog de wedstrijd van onder een dekzeiltje op een televisiescherm bekijken

Over de tv's gesproken. Een of andere slimmerik was gisteren vergeten de schermen uit te doen (iedere journalist heeft op de perstribune een tv-scherm tot zijn of haar beschikking). Vervolgens was er plastic overheen gelegd ter bescherming tegen de elementen. Vanochtend bleek dus dat een aantal televisieschermen waren gesmolten. Ik denk dat de organisatie nog blij mag zijn dat er geen brand is uitgebroken. In mijn ogen een onnodige kostenpost. Ik denk dat de organisatie vandaag extra controleert of alles netjes is uitgezet

Terug naar de wedstrijd: ondanks de regen zat de sfeer er goed in. Het parcours in combinatie met de tijd was pittig. Veel combinaties verkeken zich op de brievenbus-hindernis of draaide daarbij te kort naar de volgende hindernis. Ook de driesprong en de sloot (altijd leuk om te zien) leverden veel fouten op. Helaas voor de Belgen liggen zij uit de titelstrijd voor de landen, maar individueel maken ze wellicht nog een kans. Nederland doet het uitstekend *klopt even af*. Na deze eerste ronde staan we op een voorlopige tweede plaats!
Morgen is de tweede ronde van deze wedstrijd en tevens de finale. Hopelijk doen we het weer net zo goed en wie weet gaan we naar huis met een medaille! Ik weet in ieder geval nu al dat ik de weersberichten niet meer vertrouw en fijn in het perscentrum ga zitten

Verwante artikelen:
[VN] Bokt: live vanuit Londen!
[VN] Bokt in London: Training eventingruiters en Olympic Park!
[VN] Bokt live vanuit Londen: Vetcheck, cross-country en FOTO'S!!
[VN] Bokt live vanuit Londen: "VIP behandeling" op de perstribune
[VN] Bokt live vanuit Londen: Donkere wolken boven het stadion
[VN] Bokt live in Londen: Hoogte- en dieptepunten bij de cross
[VN] Bokt live in Londen: medailles, keuringen & oranje! *foto's*
[VN] Bokt live in Londen: sfeer en emotie tijdens de dressuur!
[VN] Bokt live in Londen: Stadion bijna letterlijk afgebroken!
[VN] Bokt live in Londen: Hoog- en laagvliegers bij het springen