Cayenne
Vandaag was het tijd voor de eerste springwedstrijd van deze Olympische Spelen. Het ging daarbij om de kwalificatie voor zowel de landenteams als de individuele combinaties. Vanochtend toen ik wakker werd kwam de regen met bakken naar beneden. Een blik op de Britse buienradar liet zien dat er zelfs nog onweer in de lucht zat, dus ik besloot om vandaag in plaats van op de tribune, in het mediacentrum te blijven en het op de schermen te volgen.
Uiteraard zul je net zien dat het de hele dag verder droog bleef

Hoe zat het ook alweer met deze wedstrijd en de startvolgorde voor morgen? Hoe gaat dat uberhaupt in z'n werk? Even snel rondvragen bleek dat ik niet de enige was die de draad kwijt was. Door verschillende versies van het reglement wist volgens mij geen enkele journalist meer hoe het ook alweer zat. Bij navraag zitten we weer op het goede pad, of tenminste, dat moet morgen nog blijken

Een aantal combinaties vielen me tegen. Zo was Beezie Madden even de draad kwijt met haar Via Volo en Christian Ahlmann maakte ook een paar vreemde fouten, waarbij zijn Cortex One ook nog een keer flink op z'n falie kreeg. Sommige paarden maakten wel heel veel "lucht" tijdens het springen en dat gaat zometeen duidelijk kracht kosten. Het parcours stond nieteens zo heel zwaar, maar toch beten een aantal combinaties zich nu al stuk.
De tribunes zaten afgeladen en de menigte vermaakte zich opperbest. Morgen gaan we weer een poging wagen om op de perstribune te zitten zonder weg te spoelen tijdens het eerste gedeelte van de landenwedstrijd. Aankomende dinsdag is de Grand Prix Special en ik heb me voorgenomen op de foto te gaan met "de vinger". Voor wie geen idee heeft waar ik het over heb: bekijk hieronder het filmpje

Gisteren kwam ik haar al tegen tijdens de landenwedstrijd. Echt briljant