Kwalificatie springen: uitstekend begin voor Nederlanders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kwalificatie springen: uitstekend begin voor Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 14:54

http://www.bokt.nl
Cayenne

Tijdens de eerste kwalificatiewedstrijd van de springruiters, waarbij de landenvolgorde werd bepaald voor morgen en maandag tijdens de landenwedstrijd, is het Nederlandse kwarter vier maal foutloos rondgekomen. Dit betekent een uitstekend begin voor Nederland.

Jur Vrieling mocht voor ons land het spits afbijten. De Nederlands kampioen kwam makkelijk het parcours rond met de twaalfjarige Bubalu en bleef tevens binnen de toegestane tijd van 82 seconden, waarmee de klok trouwens scherp stond afgesteld. De tweede combinatie voor Nederland was Maikel van der Vleuten met Verdi. Hoewel zij hier en daar het hout aantikten en zelfs nog een keer flink geluk hadden door een rammelende balk die in de lepels bleef liggen, kwamen ook zij foutloos door de finish. Marc Houtzager en Tamino herhaalden dit kunststukje, maar moesten wel flink doorrijden om nog binnen de tijd te blijven. Dit lukte en daar was foutloze rit nummer drie voor Nederland. Gerco Schröder en London schreven tenslotte, als afsluitende combinatie voor oranje, af met een beheerste nulronde.

Daarmee was Nederland het enige land met vier foutloze ritten. Buurland Belgie kwam met behulp van het wegstreepresultaat van Gregory Wathelet (Cadjanine Z), die een ongelukkige balk zag vallen, tot drie foutloze rondes. Dirk Demeersman (Bufero van het Panishof), Philippe Le Jeune (Vigo d'Arsouilles) en Jos Lansink (Valentina van 't Heike).

Een aantal verrassende dingen vonden plaats tijdens deze "inloopronde" voor de landenwedstrijd. Zo strandde Beezie Madden (Amerika) met Via Volo op de dubbelsprong. De huizenhoog springende merrie kwam tot twee keer toe niet uit op de laatste dubbelsprong en daarmee hoorde Beezie de bel luiden voor diskwalificatie. Christian Ahlmann (Duitsland) kwam eveneens in de knoop met de "Stonehenge-hindernis". Codex One maakte een fout op de "Nelson" hindernis, komt niet goed uit op de "Stonehenge" en gaat vervolgens vol in de ankers voor de tweede hindernis. De kersverse vader is "not amused" en geeft de tienjarige hengst op z'n donder. De combinatie eindigt met vijftien strafpunten onderaan het veld.

Maikel van der Vleuten was na afloop uiteraard tevreden: "Ik ben erg blij met vandaag. Er zijn altijd wel dingetjes die beter kunnen, maar we zijn tenminste foutloos gebleven. Mijn paard was in een jolige bui en wanneer hij zo is, dan weet ik dat hij goed wil springen."

Marc Houtzager heeft er vertrouwen in: "Het was een superronde met een superpaard. De tijd stond scherp, maar met doorrijden kwamen we er prima uit. Het parcours was voor een eerste dag fijn gebouwd. We hebben een goed team met goede ruiters, dus we hebben hoop op een goed resultaat."

Jur Vrieling was in eerste instantie niet blij met zijn startpositie als eerste ruiter: "Het was speciaal voor me om de eerste springrubriek voor deze Olympische Spelen te mogen openen. Toen ik zag dat ik als eerste van start moest, had ik er even de balen in. Gelukkig is het allemaal goed gekomen."

Morgen beginnen alle landen weer op nul tijdens het eerste deel van de landenwedstrijd, tevens geldend als tweede kwalificatiewedstrijd voor de individuele titelstrijd. Deze wedstrijd gaat om 12:00 (Nederlandse tijd) van start en zal via eurovision live online uitgezonden worden.

Klik hier voor de volledige uitslag.

_Noor

Re: Kwalificatie springen: uitstekend begin voor Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:09

Super gedaan!!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:32

Jammer dat morgen alles weer op nul gaat, we staan er net zo lekker voor O:) :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:00

Is Beezie nu meteen al helemaal uitgeschakeld? En mag Ahlmann nog starten of is hij nu niet door?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:25

Super zeg!!!! Hopelijk houden we dit vast!!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:25

Top resultaat!! Op naar morgen!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:28

Relaxed schreef:
Is Beezie nu meteen al helemaal uitgeschakeld? En mag Ahlmann nog starten of is hij nu niet door?

Volgens mij is het einde oefening. Er staat geen Q achter hun naam.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:37

Cayenne schreef:
Morgen beginnen alle landen weer op nul

Zoooo jammer... -O-

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:40

ze hebben het super gedaan. Is er nog ergens een filmpje terug te vinden van die Zweed met die schimme die hem zo bizar vroeg af liet gaan..? Ooeh wat een hart heeft dat paard hij krabbelde gewoon boven de hindernis in de hoop erover te komen. Hij leek er zonder kleerscheuren vanaf gekomen te zien? Had heel anders kunnen eindigen brrr.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:03

probleempje :
ik kijk op eurovisionsports.tv het springen terug alleen kom Gerco schroder niet tegen ..
en ben ook wel benieuwd wanneer die bovenstaande zweed langskomt .
kan iemand me vertellen waar ik het ongv. tegenkom ? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:05

Gerco starte vrij laat en als laatste nederlander! Die zweed was er denk ik nog na, want dat heb ik niet gezien (heb tot en met gerco gekeken en ben toen weggegaan)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:16

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:17

Goed gedaan!

Ik begrijp alleen niet waarom morgen alles weer op 0 staat? Wat had het vandaag dan voor nut? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:31

Ouwe schreef:
Goed gedaan!

Ik begrijp alleen niet waarom morgen alles weer op 0 staat? Wat had het vandaag dan voor nut? :o?

1e kwalificatie en om de volgorde van de landenwedstrijd te bepalen.. :) Idd wel zonde dat dit niet meer meetelt :(

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:38

Relaxed schreef:
Ouwe schreef:
Goed gedaan!

1e kwalificatie en om de volgorde van de landenwedstrijd te bepalen.. :) Idd wel zonde dat dit niet meer meetelt :(

Ah, vandaar. Maar inderdaad toch zonde voor alleen een kwalificatie van de volgorde. En nu maar duimen dat onze jongens deze goede resultaten kunnen voortzetten!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:28

Super gedaan :D