Op dit moment wordt in Verden de proef voor de vijf jarige dressuurpaarden verreden. Dinja van Liere heeft een prachtige score van 8,8 bij elkaar gereden met haar paard Duval's Capri sonne (v. Rhodium). Dit levert haar nu een tweede plek op achter Eva Möller.
Op plaats tien en elf volgen Marieke van der Putten met Vitalis (v. Vivaldi) en Emmelie Scholtens met Charmeur (v. Florencio). Mirelle van Kemenade-Witlox en Jonna Schelstreate hebben tot op heden plaats 13 en 20 weten te behalen. Voor de hengst Chippendale zal een top-10 klassering uitblijven. Door een mindere stap is plaats 25 zijn aandeel.
Ik had Charmeur inderdaad ook hoger ingeschat. Maakte hij ook fouten of was dit echt het hoogst haalbare ben ik dan benieuwd naar. Heeft iemand het gezien ?
Ik vraag mezelf iets af..... Hoe kan het, dat paarden die hier in Nederland "bovenaan" (tijdens hengstenkeuringen/pavocup etc) eindigen, op het WK (toch wel vaker) juist helemaal niet zo gewaardeerd worden. Wordt er hier in Nederland anders beoordeeld, of lopen ze op het WK net even iets anders als hier? Charmeur ging denk ik toch wel als soort van favoriet (of niet?). Of komt het omdat er tijdens het WK vooral proefgericht gekeken wordt, en niet alleen naar talent/gangwerk?
Ik hoop dat iemand me uitleg kan geven......Ben hier namelijk best wel benieuwd naar
Ik weet niet hoe ze bij jullie in Nederland keuren, maar ik vind dat er op het wk toch hoofdzakelijk op de gangen gekeurd wordt. Maar als er fouten zijn in de proef verlies je natuurlijk punten Ik ga pas morgen naar verden dus ik kan niet oordelen over de proeven van vandaag
Charmeur had hele hoge punten voor de draf en galop, volgens mij zelfs in de 9 punten. Alleen onrust in de stap en daarom voor de stap maar een 6.2 volgens mij.
En zak je dus flink in totaalscore, echt jammer! Wel super gereden!
zigoteau
Geplaatst: 02-08-12 17:08
Cashmir 24 is ook een hollands paard. Staat nu 11e bij de vijfjarige. Wij hebben een 6jarige half zus uit dezelfde moeder.
Crazyhorse77
Geplaatst: 02-08-12 19:38
Mijn eerste fokproduct van de merrie Wendela v. San Remo is de KWPN hengst Capri Sonne Jr. en ik ben dus enorm TROTS!! op zowel het paard als op Dinja Ik was er vandaag bij in Verden en heb een paar foto's voor de liefhebbers.
Crazyhorse77, dat moet je met recht zeer trots op zijn!!
s0173957
Geplaatst: 03-08-12 07:57
vienna2 schreef:
Ik had Charmeur inderdaad ook hoger ingeschat. Maakte hij ook fouten of was dit echt het hoogst haalbare ben ik dan benieuwd naar. Heeft iemand het gezien ?
Z'n stap moet, net als die van Chippendale, een ramp geweest zijn. Chermeur kreeg 6.2, Chippendale 4.2 dacht ik...
Hier een berichtje over Charmeur, mijn baas en eigenaar van Charmeur wilde even laten weten hoe goed Charmeur het gedaan heeft in Verden!
Charmeur heeft de 5e plaats behaald. Hij was publieks lieveling en kreeg een staande ovatie tijdens de prijsuitreiking! Charmeur werd steeds rustiger in de stap en de cijfers in zijn laatste proef in Verden waren voor de draf 9.5 , stap 7.8 en draf 9.4 (hoogste vergeven cijfer)!!! Een topprestatie dus!
Hier nog een paar hele mooie foto's en een filmpje van deze topper!