De hengst, Atlantic VDL die onder Wout-Jan van der Schans carriere maakte op het hoogste niveau is vorige week in zijn box dood terug gevonden. De hengst is vermoedelijk bezweken aan een hartaanval. De hengst stond gestationeerd op dekstation Keros in Belgïë.
Atlantic (Accord II x Lord x Calando I) heeft diverse kampioenschappen op zijn naam gezet, zo zette hij eveneens diverse grote prijzen op zijn naam. Een volle broer van Atlantic is In style, die onder het zadel van Ian Miller succesvol is. De moeder van Atlantic is Diana, zij is een volle zus van de goedgekeurde springhengst Lord Z. Atlantic was al enige tijd met pensioen.
Atlantic heeft diverse goedgekeurde zonen, waaronder Val d’Isere en Vegas.
19 is nog helemaal geen 'mooie' leeftijd! Er lopen nu op de OS zelfs nog paarden van 18 en 19 jaar mee. Dus gewoon veel te vroeg, zonde! Gelukkig waarschijnlijk een snelle dood en geen ellende van koliek oid..
Lieve lieve Atlantic, bedankt voor de mooie zonen die ik van je heb en kleindochter. xxx
DierPortret
Geplaatst: 03-08-12 02:24
Ik vind het erg zonde, een mooi en lief paard.
Lida3
Geplaatst: 03-08-12 06:50
En Paula jij kent mijn oudste Atlantic,Underwater die ging als veulen altijd even bij jouw paard op visite toen wij nog bij Ome Jan en tante Lien op stal stonden.