Bokt live in Londen: medailles, keuringen & oranje! *foto's*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bokt live in Londen: medailles, keuringen & oranje! *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 20:58

* http://www.bokt.nl
Cayenne

Afbeelding
Het Britse zilveren team.
foto: Kit Houghton/FEI

Spannende dag vandaag met twee finales! Bij zowel de landenteams als de individuele eventingruiters mocht er vandaag eremetaal uitgereikt worden.
Dat was dus vroeg opstaan en vroeg naar het stadion, want er was vandaag drie keer zoveel pers als normaal en dan is het bijna vechten om een plekje in het mediacentrum of uberhaupt een internetkabel. De landenwedstrijd kende een terechte winnaar, met de Britten op een knappe tweede plaats en Nieuw-Zeeland trots naar het brons. De individuele eventingfinale was voor mij echt een hoogtepunt. Wat een spanning heerste er overal. Het was gewoon voelbaar. Op de tribunes regende het af en toe gestaag, maar ik geloof niet dat iemand hier daadwerkelijk veel last van had, want iedereen had het warm van de zenuwen. Ook in het mediacentrum was men beurtelings muisstil of luidruchtig. Dit laatste vooral toen Sara Algotsson Ostholt op de allerlaatste hindernis de beslissende balk zag vallen die haar niet het goud, maar het zilver zou brengen.

Michael Jung presteerde zoals verwacht en bracht Duitsland naast het teamgoud ook het individuele goud. Zijn geweldige La Biosthetique Sam had ook Duracell Sam kunnen heten, want zijn batterij leek na drie loodzware dagen alles behalve leeg. De elfjarige Sam sprong alsof het een trainingsrondje op basisniveau was. Zoveel gemak en zoveel rust als die combinatie uitstraalde.. Heel erg bijzonder!

De Nederlanders kwamen ook vandaag niet tot presteren. Tim Lips en Andrew Heffernan kwamen met een 38ste en 33ste plaats ergens in de middenmoot terecht. Bij de Belgen was Karin Donckers, die al dagen goed presteert, nu wederom de beste Belgische. Petje af voor deze amazone, die er werkelijk alles uithaalde dat erin zat en tot een goede vijftiende plaats kwam.

De medailleceremony was ontzettend indrukwekkend! Tijdens het eren van de Britten kwamen er honderden Britse vlaggetjes tevoorschijn die hen vrolijk toewuifden, terwijl het dak er compleet af ging. Nou zat er al geen dak op dit stadion, maar toch, hij ging eraf ;) Het jammere is toch wel dat het grootste gedeelte van het publiek vervolgens naar huis ging, terwijl de medaille uitreiking voor de individuele ruiters nog moest beginnen. Een kleine afbreuk aan het verder geweldige sfeertje.

Om iets over half zes was het tijd voor de veterinaire keuring van de dressuurpaarden. Dit vond ik ontzettend interessant om te zien. De voorbereidingen liepen uiteen. Zo kwamen de meeste paarden aan de hand het stadion in, terwijl Victoria Max-Theurer haar Augustin onder het zadel het stadion binnen reed.
Painted Black zorgde voor stress bij Anky (die toevallig precies achter me stond) door letterlijk sloffend over het straatje te draven om vervolgens naar de holding box te worden verwezen. De zwarte hengst werd vervolgens flink opgepept en liep vervolgens tot grote opluchting van de omstanders moeiteloos door de herkeuring heen.

Het Nederlandse kwartet kwam eveneens goed door de keuring, wat hier te lezen is. Mistral Hojris zorgde nog voor wat spektakel door in bulldozer-modus zijn tengere amazone Laura Bechtolsheimer met zich mee te slepen terwijl hij in galop over het straatje ging. Een bloembak stond hem echter in de weg en Laura kon deze nog net op tijd ontwijken. De aanwezige journalisten gniffelden zachtjes terwijl de vos na goedkeuring met de oortjes erop zijn amazone uit de baan sleurde. Leuk om te zien hoe iedere ruiter (in tenue) zijn of haar paard voorbracht, hoeveel moeite dit bij sommige dieren ook kostte.

Tot slot was er nog een persmoment met het Nederlandse team, waarbij men vragen kon stellen en er een kort fotomoment was. Het is duidelijk te merken dat de sfeer goed is onder "onze" ruiters. Ze staan allemaal op scherp en weten wat er moet gebeuren, maar nemen ook de tijd om ons ontspannen te woord te staan. Leuk om eens mee te maken!

En nu is het bijna acht uur en moet ik heel snel dit stukje typen, want om kwart over acht worden we verzocht het centrum te verlaten. Tot zover deze drukke dag. Morgen is er een rustdag en zal er geen wedstrijd zijn in het mooie Greenwich Park. Donderdag treden de dressuurruiters aan voor het eerste gedeelte van de landenwedstrijd. Wat denken jullie? Zit er een medaille in? We gaan het zien!

Klik hier voor de foto's van vandaag, met onder andere de medaille ceremony, de veterinaire keuring en het persmoment van de dressuurruiters!

joke20

Re: Bokt live in Londen: medailles, keuringen & oranje! *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:01

Ja denk een medaille in zit. Leuk stukje weer

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:01

Bij de Belgen was Karin Donckers, die al dagen goed presteert, nu wederom de Beste Nederlandse.

Euhhh??? :')

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:05

Haha, heb hard moeten lachen om het stukje van Mistral Hojris, kon het me levendig voorstellen!

Karin is een topamazone!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:07

Ik denk ook dat er een medaille in zit, ik hoop zelf op zilver. Ga ook met veel plezier de Britten in Londen aanmoedigen, en dan met name Carl Hester en Charlotte Dujardin, omdat ik ze inspirerend vind om naar te kijken en hoop voor hen op goud! Tot volgende week Cayenne ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 21:08

horseyfries schreef:
Ik denk ook dat er een medaille in zit, ik hoop zelf op zilver. Ga ook met veel plezier de Britten in Londen aanmoedigen, en dan met name Carl Hester en Charlotte Dujardin, omdat ik ze inspirerend vind om naar te kijken! Tot volgende week Cayenne ;)

Ben je er ook? Meeten? :+ :D
Ik denk zelf dat het brons gaat worden. Zilver zou helemaal geweldig zijn!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:09

horseyfries schreef:
Ik denk ook dat er een medaille in zit, ik hoop zelf op zilver. Ga ook met veel plezier de Britten in Londen aanmoedigen, en dan met name Carl Hester en Charlotte Dujardin, omdat ik ze inspirerend vind om naar te kijken en hoop voor hen op goud! Tot volgende week Cayenne ;)

Veel plezier Jenny!!
Met het uitvallen van Fabergé van Beatriz Ferrer denk ik ook dat Nederland wat meer kans maakt op een teammedaille!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:12

Je bent altijd welkom bij ons in de Wicked Camper Cayenne! Of in het Holland Heineken House? Zijn we dinsdag en donderdag avond!

Thanks Idra!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:17

Cayenne schreef:
Het Nederlandse kwartet kwam eveneens goed door de keuring. Mistral Hojris zorgde nog voor wat spektakel door in bulldozer-modus zijn tengere amazone Laura Bechtolsheimer met zich mee te slepen terwijl hij in galop over het straatje ging. Een bloembak stond hem echter in de weg en Laura kon deze nog net op tijd ontwijken. De aanwezige journalisten gniffelden zachtjes terwijl de vos na goedkeuring met de oortjes erop zijn amazone uit de baan sleurde. Leuk om te zien hoe iedere ruiter (in tenue) zijn of haar paard voorbracht, hoeveel moeite dit bij sommige dieren ook kostte.

Ik gok erop dat je Duitse kwartet bedoeld?

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:20

Leuk stukje, zo worden we goed op de hoogte gehouden! :D

JustHelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:26

Cayenne schreef:
met de Britten op een knappe tweede plaats en Zweden trots naar het brons.

Nieuw-Zeeland, toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:27

Cayenne schreef:
Om iets over half zes was het tijd voor de veterinaire keuring van de dressuurpaarden. Dit vond ik ontzettend interessant om te zien. De voorbereidingen liepen uiteen. Zo kwamen de meeste paarden aan de hand het stadion in, terwijl Victoria Max-Theurer haar Augustin onder het zadel het stadion binnen reed.
Painted Black zorgde voor stress bij Anky (die toevallig precies achter me stond) door letterlijk sloffend over het straatje te draven om vervolgens naar de holding box te worden verwezen. De zwarte hengst werd vervolgens flink opgepept en liep vervolgens tot grote opluchting van de omstanders moeiteloos door de herkeuring heen.

Maar Anky gaat toch met Salinero? Niet met Painted black?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 21:28

Ladybird schreef:
Cayenne schreef:
Het Nederlandse kwartet kwam eveneens goed door de keuring. Mistral Hojris zorgde nog voor wat spektakel door in bulldozer-modus zijn tengere amazone Laura Bechtolsheimer met zich mee te slepen terwijl hij in galop over het straatje ging. Een bloembak stond hem echter in de weg en Laura kon deze nog net op tijd ontwijken. De aanwezige journalisten gniffelden zachtjes terwijl de vos na goedkeuring met de oortjes erop zijn amazone uit de baan sleurde. Leuk om te zien hoe iedere ruiter (in tenue) zijn of haar paard voorbracht, hoeveel moeite dit bij sommige dieren ook kostte.

Nee. Het Nederlandse kwartet.

Anky gaat met Salinero idd, maar Morgan Barbancon rijdt op Painted Black voor Spanje....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:28

Ladybird schreef:
Cayenne schreef:

Wat denk je van de Britten? Laura Bechtolsheimer heeft dan weliswaar een Duits klinkende naam maar is toch echt een Britse amazone.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 21:29

Ladies, ik had het gewoon over de Nederlanders :+

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:32

Leuk verslag.. :)
maar waarom gaat Morgan Barbancon op Painted Black

er is toch ook nog gewoon springen? of alleen het springen wat vandaag was ?
Laatst bijgewerkt door rOcky_lofz op 31-07-12 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:32

Cayenne schreef:
Anky gaat met Salinero idd, maar Morgan Barbancon rijdt op Painted Black voor Spanje....

Oja, ik las het een beetje krom.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:35

Ik denk dat het brons word, zilver zou natuurlijk helemaal geweldig zijn, maar ik gok op brons :)
Even een vraagje tussendoor, Anky, Edward en Imke rijden voor een team medaille, en Patrick rijd individueel ?
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 31-07-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:39

Het is schoolvakantie zeker?

Morgan rijdt al lang succesvol met Painted Black en zit met hem in het Spaanse team, dus even wat gemist denk ik?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:39

Waar heb je last van :')

@horseyfries, dan heb ik zeker wat gemist.. sorry, dank je voor je reactie :)
Laatst bijgewerkt door rOcky_lofz op 31-07-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:40

Volgens mij is toch echt Nieuw Zeeland 3e geworden en niet Zweden :?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:43

minkexo schreef:
oliebol tel kwijt geraakt ;p

:') _O- lol...

uitgerekend donderdag gaat de dressuur van start en uitgerekend donderdag ben ik niet thuis of in staat om tv of me laptop aan te hebben :roll:

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:43

Anky, edward en adelinde rijden toch voor het team?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:44

De video is je beste vriend! Of digicorder, nog beter!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:46

cayenne123 schreef:
Anky, edward en adelinde rijden toch voor het team?

En Patrick van der Meer toch?