Sjef Janssen na de Spelen aan de slag met Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wildhorse99

Sjef Janssen na de Spelen aan de slag met Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 10:48

Bondscoach Sjef Janssen van de dressuurequipe is in Londen bezig aan zijn laatste kunstje in dienst van het Nederlands team. Na de Spelen stopt hij als nationale keuzeheer en richt hij zich enkel nog op het trainen van de combinaties die actief zijn op zijn stal in Brabant.
Daar komt na de Zomerspelen een toevoeging bij. De Duitser Alexander Rath gaat met de superhengst Totilas trainen onder leiding van Janssen.

Zie voor het hele artikel: http://www.nusport.nl/londen-nieuws/287 ... tilas.html

Moeten wij hier nou blij of verdrietig van worden? Dé dressuurhengst weer op nederlandse bodem maar wel onder Alexander. Daarbij ook even tussen neus en lippen door bekend maken dat hij dus stopt als bondscoach!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:50

Ja dat was te verwachten toch? Waar rook is is vuur. Dit zat eraan te komen. Met geld is bijna alles te koop.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:50

Dat hij stopt als bondscoach was al bekend, en dat hij met Rath en Totilas aan de slag was, ook. Ik ben benieuwd hoe Rath en Totilas zich zo gaan ontwikkelen :)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:51

Dan moet Alexander ook maar voor de Nederlanders gaan starten, Sven Rothenberger heeft dat toen der tijd ook gedaan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:51

Er was al een tijdje geleden gemeld dat hij na deze spelen zou stoppen als bondscoach dus dat is al geen nieuws meer en ja dan kan dat tussen neus en lippen door gemeld worden omdat het al bekend is..

Denk dat het voor Totilas wel fijn is als hij op een voor hem bekende manier aan het werk wordt gezet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:52

Pfff begin dat gezeur zat te worden, het is nou eenmaal zo, Totilas komt niet terug naar NL. Nu zit er toch een NL tintje aan als ie getraint word door S. Janssen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:52

Ik geef de man groot gelijk. Zal een mooie uitdaging zijn om die combinatie tot combinatie te maken.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:53

We kunnen wel blijven zeuren maar wat gebeurd is, is gebeurd. Laten we hopen dat deze trainingen weer een super paard maken van Totilas :)

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 10:53

venga schreef:
Dat hij stopt als bondscoach was al bekend, en dat hij met Rath en Totilas aan de slag was, ook. Ik ben benieuwd hoe Rath en Totilas zich zo gaan ontwikkelen :)

Het was min of meer bekend(wandelgangen verhalen), officieel en wereldkundig wat het volgens bij toch nog niet. Maar nu dus wel... Echt rouwig ben ik er niet om, hoop alleen dat ik Totilas nooit meer zo hoef te zien lopen als op de hengstenvoorstelling begin dit jaar. Dan maakt het mij niet uit wie erop zit.
Laatst bijgewerkt door wildhorse99 op 31-07-12 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:54

Ik dacht al, ben ik nou gek, of wat? Dit was toch al heel lang bekend? Komkommertijd hihi! Ach, ik ben, net als velen hier erg benieuwd hoe Rath en Toot zich gaan ontwikkelen.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:56

Ik denk dat dit alleen maar goed voor de sport is!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:56

Zo voorspelbaar := maar geef hem groot gelijk...
Al is er in dld ook al hoop weerstand tegen alexander ivm nederlandse trainingsmethode.
Ag we willen hem toch gewoon graag in de baan zijn zo'n dier, ook met een andere ruiter!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:57

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:58

__YSB__ schreef:
Dan moet Alexander ook maar voor de Nederlanders gaan starten, Sven Rothenberger heeft dat toen der tijd ook gedaan.

Wat een onzin, Sjef traint Patrick Kittel met Scandic ook. Daar hoor ik niemand over zeuren.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:00

Wat ze ook doen, we vinden er altijd wat van ...

Kan me heel goed voorstellen dat je, in welke branche dan ook, op een zeker moment een stapje terug wilt doen als je jarenlang door je omgeving bent geleefd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:00

Ik vind het mooi. Of hij nou Patrick of Matthias traint wat maakt het uit? Het gaat om de sport.

FriesWytske

Re: Sjef Janssen na de Spelen aan de slag met Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:01

Volgens mij was dit al heel lang bekend.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:44

Daar hebben ze toch zo'n term voor... eh ff denken. Ohja: Landverrader?

Hahahaha nee grapje, mooie kans voor hem en ik denk dat we straks weer meer van Totilas kunnen gaan genieten! Ik zie 'm daar ook nog wel aan de slag gaan aan Bondscoach.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:58

Hij traint Totilas al een half jaar en daar is het niet beter van geworden.
Ed trainde ook niet met Totilas bij Sjef omdat dat niet klikte maar wel weer met Undercover, dus of dit zo goed voor de sport is, is nog maar af te wachten.

Het beste voor de sport zou zijn Toot terug naar Ed, zoals al zoveel profs ook al gezegd hebben. Maar de familie Rath ziet hem als een huis pet dus het zal er nooit meer van komen

Laat Sjef zich maar focussen op de OS in plaats van dit soort "ik ben weer in de media" geklets

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:00

He Sarabande, is nog geen half jaar hoor, pas sinds de media durfde te laten zien dat het niet goed ging is dat begonnen... en: bovenstaand bericht komt van nusport.nl, niet van Sjef ;-)
Hij is niet zo'n prater... focussed zich op de os... alle landen/ruiters die bij hen trainen en ligt nu doodziek te zijn en kon zijn vrouw/sporter niet zien rijden...
Niet zo lelijk doen he... ;-)

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:51

Wat maken we ons weer druk?! Geen probleem dat Patrick Kittel bij Anky traint en nog enkele anderen bij Anky, Sjef of mij part Edward maar wel de uitzondering maken voor Rath. Kom op zeg!
Natuurlijk zouden we Toot het liefst terug zijn bij Gal, ain't gonna happen! Get over it en laten we afwachten wat Toot en Rath ons gaan laten zien. Misschien lukt het niet bij Sjef en zowel...ach zien we dan wel weer welke discussie er los barst met enkele fanfarezwaaiers van bokt in de voorlinie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:49

Mireille1970 schreef:
He Sarabande, is nog geen half jaar hoor, pas sinds de media durfde te laten zien dat het niet goed ging is dat begonnen... en: bovenstaand bericht komt van nusport.nl, niet van Sjef ;-)
Hij is niet zo'n prater... focussed zich op de os... alle landen/ruiters die bij hen trainen en ligt nu doodziek te zijn en kon zijn vrouw/sporter niet zien rijden...
Niet zo lelijk doen he... ;-)

Dat hij vandaag doodziek is, kon ik gisteren niet weten.
Waar het mij om gaat is dat het totaal niet aan de orde is als je in Londen bent als bondscoach en de eerste combinatie nog moet starten, om het dan over iets te hebben dat daar totaal niet aan de orde is en ook nog onwaar.
Ik heb er na het maandenlange media gezeur over Upido door hun een beetje genoeg van eigenlijk.

Doe wat je moet doen op het moment dat je het moet doen, dat lijkt me een stuk belangrijker.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:56

Hopen dat Totilas weer in zijn oude topvorm terug kan komen en een stuk verbeterd! Boeien wie erop zit, het is toch prachtig als hij met zijn talent weer wat toevoegt aan de dressuurwereld en weer mee kan strijden voor de absolute top?

LadySpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:43

Ik heb een dubbel denken er over. Mooi dat Sjef hun wil trainen(voor hun kant). Maar Duitsland heeft hem gekocht&kunnen ze hem dan niet op Duitse bodem kunnen trainen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:47

LadySpring schreef:
Ik heb een dubbel denken er over. Mooi dat Sjef hun wil trainen(voor hun kant). Maar Duitsland heeft hem gekocht&kunnen ze hem dan niet op Duitse bodem kunnen trainen.

ik denk dat je bedoeld, dat ze totilas hebben weggekocht voor nederland, en gelijk al hoog van de toren hebben geroepen dat ze edward zijn niveau wel konden evenaren.

vervolgens is er nog niets van terecht gekomen en nu willen ze dan bij sjef trainen.

want ze hebben ook edwards manier van rijden afgekraakt maar ook de methodes van sjef.

en nu zien ze dat ze het zelf niet kunnen dus gaan ze toch maar een stap zetten om bij sjef te trainen.

dat is het grootste struikelblok bij vele bokkers gok ik zo :)