Eventing: Duitsland op kop, Nederland uitgeschakeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eventing: Duitsland op kop, Nederland uitgeschakeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 19:03

http://www.bokt.nl
Cayenne

Afbeelding

Ingrid Klimke in actie op de waterhindernis, foto Kit Houghton/FEI
Ingrid Klimke (Duitsland) staat na de cross-country op een voorlopige gedeelde eerste plaats. De Duitse routinier kwam met Butts Abraxxas foutloos rond in de loodzware opgave van parcoursdesigner Sue Benson. Klimke klom hiermee op van haar vierde plaats na de dressuur en zet zichzelf daarmee op een uitstekende uitgangspositie voor het springen van morgen.
De tweede plaats was voor de wederom uitstekend presterende Sara Algotsson-Ostholt en Wega. Deze Zweedse combinatie stond gisteren al gedeeld vierde met Klimke en laat de Duitse nu opnieuw niet los. De derde plaats is voor de Nieuw Zeelandse Mark Todd met Campino, die met 39.50 strafpunten de twee dames op de voet volgt. Michael Jung (Duitsland) liet vandaag zien dat zijn Sam nog steeds in uitstekende vorm is en klom daarmee van de elfde naar de vierde plaats (40.60. De top vijf wordt afgesloten door de Britse Kristina Cook en Miners Frolic (42.00).

De cross eindigde voor Nederland in een klein drama. Andrew Heffernan kwam met Millthyme Corolla nog tot het beste resultaat en liet slechts 12.40 strafpunten noteren, waarmee zijn eindtotaal op 63 strafpunten en een voorlopige 32ste plaats komt te staan. Tim Lips en Oncarlos deden het nog rustiger aan en kwamen tot 22 strafpunten, waarmee het totaal van 73.70% hen op de 38ste plaats zet. Elaine Pen, gisteren al teleurstellend 43ste na de dressuur, bleef vandaag niet in het zadel zetten en zag haar score letterlijk tot een dieptepunt zakken door een val in de sloot. Daarmee eindigen de Olympische Spelen hier voor Pen en de karaktervolle Vira en valt het team uiteen. Lips en Heffernan komen morgen nog wel individueel aan start.

De Belgen kenden eveneens weinig geluk. Hoewel Karin Donckers haar uitstekende resultaat van gisteren (zevende in de dressuur) kon vasthouden en met 11.60 strafpunten voor tijdsoverschrijding naar een 18de plaats gaat, kwam Joris van Springel tot een redelijk teleurstellende 34ste plaats (12.80 strafpunten). Virginie Cauliver kreeg 21.20 strafpunten voor de tijd en eindigt daarmee op plek 36. Marc Rigouts bleef ternauwernood in het zadel zitten nadat zijn Dunkas een uitglijder maakte vlak voor de waterpartij. Vervolgens klom de combinatie letterlijk over de volgende hindernis en eindigde uiteindelijk op een 51ste plaats (107 strafpunten). Carl Bouckaert en Cyrano haalden wegens een val de eindstreep niet en werd uitgeschakeld. Daarmee blijft het Belgische team steken op de achtste plaats.

Het heuvelachtige terrein zorgde in combinatie met het technisch moeilijke parcours voor de nodige glij en valpartijen. De zwaarste val was voor de Canadese Hawley Bennett-Awad, die na de val bleef liggen en volgens nog onbevestigde berichten haar been of bekken gebroken zou hebben. De amazone werd afgevoerd naar het ziekenhuis en zou volgens laatste berichten stabiel zijn.

Takayuki Yumira kwam met Latina eveneens vervelend te val. Het paard rolde hierbij nog eens door maar kwam vlot overeind. De ruiter hield niets aan de valpartij over, maar het paard bleek toch geblesseerd en werd afgevoerd naar de kliniek. Verder waren er valpartijen bij onder andere Clayton Fredericks (Australie), Michael Ryan (Ierland) en de leider na de dressuur: Yoshiaki Oiwa . Zij zijn eveneens uitgeschakeld. Uiteindelijk zouden 15 combinaties uitgeschakeld worden, waarvan zes door een valpartij.

Tussenstand landenwedstrijd

1 - Duitsland (124.70 strafpunten)
2 - Engeland (130.20 strafpunten)
3 - Zweden (131.40 strafpunten)
4 - Nieuw Zeeland (133.40 strafpunten)
5 - Australie (173.40 strafpunten)

8 - Belgie

Tussenstand individueel

1 - Ingrid Klimke (Duitsland) - Butts Abraxxas (39.30 strafpunten)
1 - Sara Algotsson Ostholt (Zweden) - Wega (39.30 strafpunten)
3 - Mark Todd (Nieuw Zeeland - Campino (39.50 strafpunten)
4 - Michael Jung (Duitsland) - Sam (40.60 strafpunten)
5 - Kristina Cook (Engeland - Miners Frolic (42 strafpunten)

18 - Karin Donckers (Belgie) - Gazelle de la Brasserie (51.60 strafpunten)
32 - Andrew Heffernan (Nederland) - Millthyme Corolla (63 strafpunten)
34 - Joris van Springel (Belgie) - L'ully des Aulnes (64.70 strafpunten)
36 - Virginie Caulier (Belgie) - Nepal du Sudre (69.50 strafpunten)
38 - Tim Lips (Nederland) - Oncarlos (73.70 strafpunten)
51 - Marc Rigouts (Belgie) - Dunkas (107.50 strafpunten)

Klik hier voor de volledige uitslag.

Schemerdier

Re: Eventing: Duitsland op kop, Nederland uitgeschakeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:11

mooi verslag :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:20

Mooi verslag heb je weer geschreven :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:26

Hoe is het met dat paard dat in het begin op 3 benen bleef staan?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:29

idd mooi verslag

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:31

Pff 15 combinaties gevallen. Wel jammer voor nederland. Mooi verslag ook!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:38

Op het Belgische nieuws werd door Carl Bouckaert gezegd dat de Canadese Hawley haar bekken heeft gebroken, niet haar been.
Nog een graadje erger dus -O- (Als hij correct is ingelicht uiteraard)

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:26

fijn dat jullie zo snel en uitgebreid verslag doen. De NOS lijkt niet te willen weten dat er Nederlanders met de eventing meedoen, en de livestream hapert nogal bij mij.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:03

15 valpartijen vind ik niet mis op zo'n aantal starters......

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:16

Ik vind ook dat je erg leuke verslagen schrijft duidelijk ook!
Maar 15 combinaties vind ik best veel volgens mij deden er 80 combinaties mee (zo gauw op de lijst van de site gezien, kan d`r ook helemaal naast zitten haha :o ) maar dat weet ik weer waarom ik het met mijn paard bij springen en dressuur, en af en toe is een cross training houdt! Pff je komt zo terug van de spelen geen prijs en geblesseerd paard......

Ik denk zelf ook dat het parcours misschien gewoon te moeilijk is? Hoe denken jullie d`r over? Ik rijd alleen af en toe en cross training dus weet er niet het meeste vanaf?!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:18

de hindernissen vond ik niet te moeilijk alleen vond ik de tijd te krap in combinatie met het heuvelachtige terrein. Je moest flink doorrijden en heuvel af was het na een aantal combinaties best wel glibberig. Verder was er weinig plaats om even gas te geven waar je later dan de gashendel weer kon dicht draaien zonder in de problemen te komen met je tijd. Bij mijn weten zijn er maar 4 of 5 combinaties binnen de tijd binnen. De meeste hadden iets van 11 minuten nodig.

love_SorayaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:23

Ik vond het ook een zware cross om te zien en erg jammer van pen.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:57

Het was volgens mij een vrij zware cross, maar daarom wel erg leuk om te zien. Jammer voor eliane pen dat ze eruit ligt na haar val. Ik ben benieuwd naar het springen vandaag!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:01

Nederland begint met alles wat achter te lopen ... paardensport / voetbal / IQ kwa politiek ...
Vind het niet heel gek dat ze eruit liggen opzich ...