Bokt live vanuit Londen: Donkere wolken boven het stadion

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bokt live vanuit Londen: Donkere wolken boven het stadion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:41

* http://www.bokt.nl
Cayenne

Vandaag stond de tweede dag eventing dressuur op het programma. Ik was al om vijf uur wakker, dus mooi op tijd om een aantal dingen te kunnen voorbereiden, om vervolgens rond half 9 naar het stadion te vertrekken. Ondanks het heerlijke zonnetje voor de zekerheid maar een regenjas meegenomen, want de weersvoorspellingen waren voor vanmiddag niet zo best.
Tot ongeveer half 12 zaten we nog lekker in het zonnetje, maar de wind kwam er steeds vaker mee en de wolken werden steeds dreigender. Plotseling hoorde ik een flinke klap achter me en toen ik me omdraaide lag er op ongeveer 30 cm afstand een televisiescherm... Die was dus van de tribunestand naar beneden geklapt en had me op een haar gemist :oo Jaja, zelfs op de tribunes van het ultrabeveiligde Greenwich stadion ben je je leven niet zeker :=
Over beveiliging gesproken... Een aantal mensen uit het publiek besloten even wat te gaan eten en daarbij hun tas onbeheerd achter te laten. Dit zorgde er meerdere malen voor dat de beveiliging de tribunes op moest om de tassen te verwijderen en deze door de scanner te laten halen in verband met mogelijk explosiegevaar :+

Rond kwart voor 12 begon het toch te spetteren en uiteindelijk echt te plenzen. Nou is dit echt een prachtig stadion, maar de logica om er geen dak op te plaatsen terwijl we notabene in Engeland zijn, ontgaat me toch even. Dat werd dus een plastic zeil over de laptop en andere apparatuur spannen en daar onder te kruipen. Handig is anders, maar zo bleven we tenminste droog.

Andrew Heffernan en Elaine Pen kwamen vandaag voor Nederland in de baan. Heffernan heeft een goede proef neergezet maar Elaine stelde helaas teleur. Daarmee kwam Nederland tot een voorlopige twaalfde plaats. Morgen wordt de cross verreden en ik ben benieuwd hoe het terrein zich gaat houden. Er is wel voor 50 miljoen in de bodem gepompt, maar we moeten nog zien of we droge voeten houden. Nadat de bui weer vertrokken was kwamen de vrijwilligers heel netjes met doekjes langs om je apparatuur te helpen droogmaken. Gelukkig had ik m'n laptop onder flink wat plastic staan, dus no problems :)

Aan de andere kant van de perstribune dachten sommige mensen niet na en gooiden zonder op te letten het zeil (waar de plassen water opstonden) achteloos van hun apparatuur, waardoor een verdieping lager een grote groep mensen op een tweede bui werd getrakteerd en een aantal laptops en tv's doorweekt raakten :=

De sfeer is nog steeds goed in het stadion. De vrijwilligers hebben ten alle tijden een glimlach op het gezicht gepleisterd en er wordt ook enthousiast geklapt en gejuicht voor iedere deelnemer. Wel had de organisatie van te voren even mogen incalculeren dat er meerdere plekken nodig geweest waren om het publiek hun drinkflesjes te kunnen laten vullen. Nu staat er vaak een wachtrij van dik drie kwartier, en dat is gewoon heel lastig wanneer je weer de tribune op moet. Ook is men bij de media niet helemaal handig geweest met het berekenen van de benodigde hoeveelheid eten. Gisteren was tijdens de grote pauze om half 2 bijna geen broodje meer te krijgen. Dat leverde hier en daar hongerige en dus mopperende mensen op. Een hongerige Nederlander is nu eenmaal geen blije Nederlander O:)

Even rond half 4 kwam de volgende bui en deze keer begon het ook heftig te onweren. Tijdens de eerste bui ben ik nog als een echte bikkel op de tribune blijven zitten onder m'n zeiltje, maar dit werd me even te gek en dus naar het perscentrum verhuisd, waar ik blijkbaar niet de enige was. Ik vond het al zo rustig op de tribune :+ Het ging ook wel flink tekeer en de bliksem en donder lieten zich goed zien en horen, waardoor het gewoon gevaarlijk werd op de tribune. In het perscentrum heb ik nog gezien hoe Karin Donckers een geweldige prestatie neer wist te zetten, Elaine Pen door een gespannen Vira een teleurstellende proef neer heeft gezet en de Japanner Yoshiaki Oiwa vriend en vijand verraste door voorlopig aan de leiding te gaan in het individuele klassement.

Na de eventing nog heel even gekeken in de mixed zone, maar door het weer ervoor gekozen snel naar huis te gaan. Morgen om half 2 Nederlandse tijd gaat de cross van start. Laten we hopen dat het terrein droog blijft en dat het zonnetje ook voor de Nederlandse eventingruiters letterlijk en figuurlijk gaat schijnen.

Klik hier voor onder andere foto's van de security check en het dreigende noodweer boven het stadion: http://www.flickr.com/photos/83629069@N ... /lightbox/

Eerdere blogs:

[VN] Bokt: live vanuit Londen!
[VN] Bokt in London: Training eventingruiters en Olympic Park!
[VN] Bokt live vanuit Londen: Vetcheck, cross-country en FOTO'S!!
[VN] Bokt live vanuit Londen: "VIP behandeling" op de perstribune

Ludique96

Re: Bokt live vanuit Londen: Donkere wolken boven het stadion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:54

Leuk verslag heb je weer geschreven. :D Ik ben benieuwd naar je volgende verslag je schrijft leuke stukken :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:58

Leuk om zo op de hoogte gehouden te worden. Je typt leuke verslagen.
Overdag doordeweeks werk ik gewoon en helaas op me werk de computers hebben geen geluid :( Dus kan straks niet veel zien dus fijn dat je alles zo goed bijhoud.

Dankjewel!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:59

Leuk Leuk :D
Ben ook benieuwd naar je volgende verslag

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:59

Het was echt slecht weer daar. Leuk verslag heb je weer geschreven, veel plezier morgen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:01

Leuk verslag weer, gelukkig heb je de dag overleefd, met onweer en rondslingerende tv's :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:02

geweldig verslag weer en de foto's doen t em...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:03

Ben je daar nu voor je werk voor bokt??
Zo ja... kan ik me een slechtere baan voorstellen!
Wel leuk zo'n verslag met al die foto's, kunnen wij arme werkende mensen ( oeps sorrie als het ook jou werk is! :D ) een beetje mee smullen van de sfeer daar!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:04

Leuk verslag weer en jammer van het weer.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:04

Leuk verslagje Cay! :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 19:05

aerdenhout1 schreef:
Ben je daar nu voor je werk voor bokt??
Zo ja... kan ik me een slechtere baan voorstellen!
Wel leuk zo'n verslag met al die foto's, kunnen wij arme werkende mensen ( oeps sorrie als het ook jou werk is! :D ) een beetje mee smullen van de sfeer daar!

Een soort van combinatie van: Ik ben hier voor Bokt aan het werk :D
en het is een heel zwaar leven dat ik hier heb hoor, echt waar 8-)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:09

Mooi verslag! Volgende keer toch maar cap op op de tribune? 8-)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 19:11

Juut schreef:
Mooi verslag! Volgende keer toch maar cap op op de tribune? 8-)

Doe er ook gelijk even een bodyprotector bij :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:17

nou leuk, bedankt voor je live-verslag!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:24

En dit is niet terug te zien op eurospot ofzo! ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:27

mooi verslag heur!

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:11

Beauty_J schreef:

http://nos.nl/os2012/play/4/

hier kan je alle paardensport live volgen. Ik weet alleen niet of je dingen terug kan zien.

lindasunny94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:25

Leuk verslag :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:26

Ben zo blij met je leuke verslagen, net of we er zo een klein beetje bij zijn !
Super ga zo door ! *\o/*

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:56

clhufl schreef:
Beauty_J schreef:

http://nos.nl/os2012/play/4/

hier kan je alle paardensport live volgen. Ik weet alleen niet of je dingen terug kan zien.

volgens mij kun je het nergens terug kijken van vandaag of wel? ik kan iig niks gevonden krijgen wt echt over de nederlanders gaat an filmpjes. als iemand een linkje heeft graag :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:23

Mart Smeets klaagt ook over de (weers)omstandigheden voor de pers. Je bent dus niet de enige Cayenne. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 05:53

LindyH schreef:
Mart Smeets klaagt ook over de (weers)omstandigheden voor de pers. Je bent dus niet de enige Cayenne. :)

Haha, ik ben benieuwd waar hij zit en in welke omstandigheden :j
Klagen is trouwens een groot woord hoor, het is eerder verbazing :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 06:23

Alweer wakker... :D

Maar verbazing is iets positiefs,... toch?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:29

Ik heb gisteren alle mogelijk tv zenders afgezocht maar nergens paardesport gezien. Lang leve de livestream van eurovision. Daar kon ik wel lekker kijken. we zijn zelfs overgeschakeld naar het wielrennen voor de vrouwen toen ze hier op sporza weer overschakelden naar het judo. Pa wou perse het einde zien.

Ja dat weer was niet best bij momenten. Als je zo af en toe die wolken zag kan ik best begrijpen dat jullie naar binnen verkasten. Moet ook beamen dat het mij verbaast dat de tribune niet is overdekt. Lijkt mij geen overbodige luxe tegenwoordig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 07:52

Het verbaaste mij vooral dat de wedstrijd gewoon doorging :?
en je zit erg hoog op zo'n tribune, dus je bent een soort van bliksemafleider :=
Bij het wielrennen was het al ingeslagen.