Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 23:25

www.knhs.nl

De Nederlandse dressuurpaarden zijn in hun Olympische stallen gearriveerd. Zij werden in de nacht van vrijdag op zaterdag overgebracht van het in de Cottswolds (Naunton) gelegen trainingscentrum van Eddy Stibbe naar de stallen in het Greenwich Park, waar de Olympische hippische onderdelen worden verreden.

Sjaak van der Lei, de partner van Adelinde Cornelissen (Nijkerk), die de vrachtwagen met de paarden reed, vertelde dat zij op geruime afstand van Greenwich staande werden gehouden. "We moesten de paarden afladen en die werden helemaal veterinair nagekeken. Ondertussen liepen honden met een neus voor drugs en bommen door de vrachtwagen. Toen we eindelijk de paarden weer op de vrachtwagen hadden staan werd alles wat vanaf de buitenkant van de vrachtwagen geopend kon worden verzegeld. Zelfs toen ik achter het stuur had plaatsgenomen werden ook die deuren verzegeld en mocht ik de vrachtwagen niet meer verlaten", aldus Van der Lei.

De dressuurruiters hadden de toezegging dat zij op zaterdagmiddag nadat de dressuurwedstrijden van de eventingruiters waren beëindigd met hun paarden het stadion mochten verkennen. "Dat werd door de organisatie afgeblazen, omdat het niet fair zou zijn tegenover de ruiters en hun paarden, die pas op zondag in Greenwich arriveren", vertelde Adelinde Cornelissen.

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:35

Op welke dag/uur worden de dressuurproeven nu precies gereden? Ik zoek me gek maar kan niks vinden.

Anoniem

Re: OS: Dressuurpaarden gearriveerd in Greenwich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:55

beveileging is prima := , ben benieuwd!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:26

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 05:12

takkie_muis schreef:

Haha, ja dat klopt! Ik mocht een paar dagen geleden ook al een kennis maken met de honden :+
Ik ben benieuwd! :)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:51

Lijkt wel een geheime operatie, wat die Salli allemaal nog midden in de nacht mee mag maken op zijn leeftijd :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:32

Beveiliging is één ding, maar dit is toch wel wat doorgeschoten lijkt me.... :=
Zo hinder je de deelnemers. Vraag me stiekem af of ze Engelse deelnemers ook zo behandelen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:32

Ja hoor. Iedereen wordt hier gelijk behandeld :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:30

Zeg ken iemand mij met zekerheid zeggen dat de Nederlandse deelnemers worden verdeeld over de twee dagen? En niet zoals een vriendin van me telkens leest, allemaal op 2 augustus de baan mogen betreden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:43

purkie schreef:
Lijkt wel een geheime operatie, wat die Salli allemaal nog midden in de nacht mee mag maken op zijn leeftijd :D

_O- Sali murmeld nu tegen de anderen van "in mijnen jongen tijd was dat zo toch allemaal niet ze mannen..."

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:05

Ayasha schreef:
purkie schreef:

_O- Sali murmeld nu tegen de anderen van "in mijnen jongen tijd was dat zo toch allemaal niet ze mannen..."

Of "Jongens, in mijnen jonge tijd was het toch allemaal veel simpelere en gemakkelijker." :+

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:07

Nu snap ik waarom ze te kort beveiliging hadden haha :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:14

petraaken schreef:
Of "Jongens, in mijnen jonge tijd was het toch allemaal veel simpelere en gemakkelijker." :+

En dan komt er vast nog wat achteraan, zoals bij zo'n échte "grumpy" dat de "jeugd van tegenwoordig" gek is _O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:32

Cayenne schreef:
takkie_muis schreef:

Haha, ja dat klopt! Ik mocht een paar dagen geleden ook al een kennis maken met de honden :+
Ik ben benieuwd! :)

waren ze lief? *D

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:44

@Janine1990, ze moeten allemaal de 2e rijden, dus ze zijn niet verdeeld over 2 dagen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:49

Aulaantje_x schreef:
@Janine1990, ze moeten allemaal de 2e rijden, dus ze zijn niet verdeeld over 2 dagen.

Thanks, maar waar staat dat? En waarom zo'n rare volgorde?
Ik kan dat namelijk niet geloven...

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:33

Uhh hele goede vraag, een vriend van me had het na veel speurwerk gevonden, maar de officiële startlijsten zijn er nog niet geloof ik. :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:35

Aulaantje_x schreef:
Uhh hele goede vraag, een vriend van me had het na veel speurwerk gevonden, maar de officiële startlijsten zijn er nog niet geloof ik. :p

Hmm... want ik kom op KNHS alleen maar tegen dat er loting aan vooraf gaat.
Vriendin waarmee ik heen ga, heeft het alleen via de NOC*NSF app gevonden, maar wat mij betreft geeft het alleen aan dat de dressuurruiters op 2 augustus beginnen aan de spelen.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:23

Ja wij gaan er ook heen, maar er staan ook nog andere data bij, bij die namen. Heb het even nagevraagd en het stond blijkbaar op de Nederlandse site over de Spelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:30

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:55

Nee deze was het zeker niet, zal morgen in computergeschiedenis kijken of ik hem kan vinden maar het was niet van de noc*nsf

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:05

Even googelen op "programma olympische spelen", daar vind je een overzicht wat er per dag en per sport gedaan wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:03

murness schreef:
Even googelen op "programma olympische spelen", daar vind je een overzicht wat er per dag en per sport gedaan wordt.

Ehm, ja ik weet al dat ik kaartjes heb voor de Grand Prix, onderdeel van de landenwedstrijd, verreden op 2 en 3 augustus.
Ik hoor alleen steeds dat het hele team voor Nederland op 2 augustus van start gaat, maar kan dit nergens vinden.
Bovendien is er nog geen loting bekend. :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:16

Kan iemand mij uitleggen waarom Imke met Toots naar Londen is als reserve, betekent dat dat Patrick alsnog genegeerd kan worden als er iemand uitvalt van de eerste 3????

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:19

sarabande schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom Imke met Toots naar Londen is als reserve, betekent dat dat Patrick alsnog genegeerd kan worden als er iemand uitvalt van de eerste 3????

Zoals ik heb begrepen is Patrick de individuele start en mag hij dus sowieso niet meer voor het team starten. Imke is dan de reserve voor als er toch nog iemand van het team uitvalt (individuele start heeft geen reserve neem ik aan, dat is Patrick of niemand)