Cayenne

panorama van het stadion vandaag.
foto: Kit Houghton / FEI
Wat een ervaring vandaag! Vanochtend begon om 10 uur Britse tijd eindelijk de eerste wedstrijd van de paardendisciplines op de Olympische Spelen, namelijk de eventing dressuur. Misschien niet het meest spectaculaire onderdeel van de Spelen, maar om er in dit stadion bij te mogen zijn maakte het sowieso speciaal.
Vanochtend was ik om kwart voor negen bij het perscentrum voor de laatste voorbereidingen voor vandaag. Een half uur later vertrokken naar de perstribune, maar blijkbaar wist niemand van de vrijwilligers waar de ingang tot die tribune nou eigenlijk was. Gevolg: een groep gefrustreerde journalisten die het hele park door gestuurd werden. Uiteindelijk kwam er toch duidelijk en stonden we niet veel later bovenin het stadion. Wat een uitzicht!

Je moet in ieder geval geen last van hoogtevrees hebben, maar het uitzicht was prachtig. Het weer was door een groot aantal van ons (inclusief ondergetekende ) wat verkeerd ingeschat. Ik had rekening gehouden met regen, maar de zon werd toch best fel en daarom werd de aanwezige paraplu maar ingezet als schaduwbron. Morgen gaat er in ieder geval een grote fles zonnebrandolie mee!

We zaten er vrij luxe bij. Iedere tafel was voorzien van een tv scherm en er liepen een groot aantal vrijwilligers rond die zorgden dat het ons aan niets ontbrak. Ik heb weer eens mijn ogen uitgekeken en dat heb ik toch al een aantal keer eerder gezegd deze week. Ik blijf van de ene in de andere verbazing vallen en prijs mezelf gelukkig dat ik erbij mag zijn.
De dressuur was vermakelijk om naar te kijken. Je ziet bijna 40 keer dezelfde proef aan je voorbij gaan en dat zorgt soms voor verslapping van de aandacht, maar over het algemeen vond ik het best interessant. Het resultaat van Tim Lips was teleurstellend

Het viel me trouwens nog mee hoeveel volk er afgekomen was op deze wedstrijd. Er werd ook voor iedere deelnemer enthousiast geklapt en gejuicht. Wanneer het Britse team de baan in kwam werd het zelfs een heel kabaal, waardoor de voice-over de menigte er meerdere malen aan moest herinneren dat er voor de proef niet gejuicht mag worden.
Op naar morgen!!
Bekijk hier foto's van het uitzicht vanaf de perstribune vandaag!