Australië op kop na eventing dressuur, Lips zestiende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Australië op kop na eventing dressuur, Lips zestiende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 18:52

* http://www.bokt.nl
Cayenne

Afbeelding
Ingrid Klimke en Butts Abraxxas tijdens de dressuur vandaag.
foto: Kit Houghton/FEI

Na de eerste dag eventing dressuur staat het Australische team op een voorlopig stevige eerste plaats. Het Australische drietal dat nu gereden heeft, bestaande uit Christopher Burton (HP Leilani), Sam Griffiths (Happy Times) en de geroutineerde Andrew Hoy (Rutherglen) blijft daarmee voor op de Duitsers, die momenteel op de tweede plaats staan en met Ingrid Klimke (Butts Abraxxas) en Dirk Schrade (King Artus) zowel op de voorlopig eerste en tweede plaats in het individuele klassement. De derde Duitser (Pete Thomsen) bleef met Barny steken op de voorlopig 26ste plaats, waardoor het eindtotaal aan punten voor de Duitsers onder dat van de Australiërs bleef. Amerika (Karen O'Connor met Mr. Medicott, Martin Boyd met Otis Barbotiere en Tiana Coudray met Ringwood Master, staat voor nu op een goede derde plaats.

Op plek vier vinden we het Belgische team. Met name Virginie Caulier liet een sterke proef zien die beloond werd met 69.26%. De amazone was na afloop te spreken over haar prestatie met Nepal du Sudre, waarmee ze momenteel op een tiende plaats staat: "Ik heb m'n uiterste best gedaan, maar ik zal Michael Jung (Duitsland) niet verslaan in de dressuur. Mijn paard is een echte ster. Hij laat zichzelf graag zien en ik ben blij dat hij zich normaal heeft gedragen. Hij houdt van publiek en dat heeft zich vandaag uitbetaald."

Landgenoten Carl Bouckaert (Cyrano Z) en Marc Rigouts (Dunkas) kwamen vandaag eveneens in de baan. Bouckaert verbeterde met een score van 66.17 zijn persoonlijk record en Marc Rigouts kwam tot een voorlopige dertiende plaats. Bouckaert vinden we terug op de negentiende plek.

Tim Lips was vandaag de eerste en enige starter voor Nederland en daarom is er nog geen landenscore. De ruiter kreeg te maken met een kijkerige Oncarlos en moest er daarom flink aan rijden om deze bij de les te houden. Dit resulteerde in een redelijk rommelige proef die met 51.70 strafpunten en 66.17% werd gewaardeerd. Daarmee staat Lips voor nu op een enigzins teleurstellende plaats zestien.

Ingrid Klimke was na afloop in haar nopjes met de voorlopig individueel eerste plaats en tweede plaats in het landenklassement: "Abraxxas is nu 15 en wordt steeds meer een zekerheid. Hij weet wat hij in de ring moet doen en ik heb een geweldige rit achter de rug. Ik voelde de druk van presteren voor het team eigenlijk helemaal niet. Ik heb me vooral geconcentreerd op het rijden van een goede proef die onze sterke punten zou benadrukken. Dat was mijn taak voor vandaag en dat is gelukt."

Ook teamgenoot Dirk Schrade is tevreden: "King Artus heeft het vandaag fantastisch gedaan. Ik was van tevoren bang dat hij nerveus zou zijn omdat eventingpaarden doorgaans niet te maken krijgen met zoveel mensen als vandaag. Hij heeft zich echter goed gehouden en dat zorgde voor een goede proef. Maar de wedstrijd is nog niet over en we zullen scherp moeten blijven."

Morgen komen voor Nederland nog Andrew Heffernan en Elaine Pen in de baan. De startlijst voor de tweede dressuurdag staat hieronder.

Tussenstand landenwedstrijd:

1 - Australië
2 - Duitsland
3 - Amerika
4 - België
5 - Ierland
6 - Canada
7 - Frankrijk

Tussenstand individueel:

1 - Ingrid Klimke met Butts Abraxxas (Duitsland) - 39.30
2 - Dirk Schrade met King Artus (Duitsland - 39.80
3 - Mary King met Imperial Cavalier (Engeland) - 40.90

10 - Virginie Caulier met Nepal du Sudre (België) - 48.30
13 - Marc Rigouts met Dunkas (België) - 50.70
16 - Tim Lips met Oncarlos (Nederland - 51.70
19 - Carl Bouckaert met Cyrano Z (België) - 53.00

Starttijden dressuur dag twee
http://www.london2012.com/equestrian/ev ... index.html

Wedstrijdschema
[VN] Wedstrijdschema Olympische Spelen

Blogs over Londen
[VN] Bokt: live vanuit Londen!
[VN] Bokt in London: Training eventingruiters en Olympic Park!
[VN] Bokt live vanuit Londen: Vetcheck, cross-country en FOTO'S!!

Verwante artikelen

[VN] OS: Starttijden van eventing dressuur bekend
[VN] Eventing dressuur: Caulier (België) rijdt sterke proef
[VN] Eventing: Belgische Caulier tevreden met dressuurproef
[VN] Eventing dressuur: België na tweede ruiter voorlopig vierde
[VN] Eventing: Bouckaert rijdt nieuw persoonlijk record
[VN] Eventing dressuur: Belgisch team naar voorlopig vierde plek
[VN] Eventing dressuur: Tim Lips naar 65.56%

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:01

Beetje ongelukkig moment, die foto in de beginpost :=

Balen voor Tim Lips, wat een k** score!

Priscilla__

Re: Australië op kop na eventing dressuur, Lips zestiende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:11

Is dit ergens terug te zien?

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:31

aww Braxxi :) super leuke combinatie :D

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:46

oehh niet echt een charmante foto, jammer dat Ocarlos weer kijkerig was. Was tijdens de vorige OS toch ook zo. Hopen dat hij nog omhoog klimt na de volgende onderdelen.