Cayenne
Hello from London!

Het Britse team is al helemaal gesettled
foto: Kit Houghton / FEI
Vandaag staat er nog geen paardensport op het programma, dus was het een mooi moment om Greenwich Park eens wat uitgebreider te bekijken. Vanochtend viel ik gelijk met m'n neus in de boter, want de Nederlandse eventingruiters begonnen net aan hun training in het hoofdstadion. De dame en heren reden hun paarden ontspannen rond in het ochtendzonnetje en het zag er allemaal al bevestigd uit. Ook de andere landen maakten van de gelegenheid gebruik om hun paarden alvast te laten wennen aan de entourage. Dat ging niet altijd zonder spanning en sommige paarden waren duidelijk onder de indruk van het geheel. Zo leek het een van deze edele viervoeters een goed idee om over de balustrade te springen. Zijn ruiter dacht daar gelukkig anders over en het liep allemaal goed af

Tim Lips had voor de training een korter nachtje dan gepland achter de rug: lag ie net in bed, mocht hij er weer uit voor de dopingcontrole. En dan gaat toch om 5 uur weer de wekker... De dressuurploeg trainde vandaag en had uitgebreid de tijd om de pers te woord te staan. Rabosport had een interview met de dressuurruiters en Arnd maakte weer prachtige foto's. De Belgische Claudia Fassaert trainde vandaag met Nicole Werner en vertelt daarover op Equestro.be''Nicole heeft me weer wat scherper gemaakt. Zelf vind ik al heel snel dat Fee geweldig bezig is, maar Nicole wil altijd net wat meer en tot mijn verbazing lukt dat ook steeds weer.''.
Vanmiddag wordt er door de organisatie een soort van calamiteitenscenario geoefend. Onder andere de aanwezige veterinairen van het park zullen dan een scenario nabootsen waarbij bijvoorbeeld een paard zijn been breekt tijdens de cross en gaan daarop handelen om te bekijken of alles goed is voorbereid voor noodsituaties. Hopelijk hoeven ze niet daadwerkelijk ingezet te worden en verloopt alles op rolletjes!
Na een bezoekje aan het perscentrum besloot ik eens een kijkje op Olympic Park te nemen. Dat ligt verderop in Londen en daar zal ook de openingsceremonie plaats vinden. Vervoer naar Olympic park met de gewone transportfaciliteiten duurt een ruim uur, maar met de media shuttledienst ben je er in 25 minuten. IDEAAL! Je voelt je als media spontaan belangrijk

Dat gevoel werd in het algemeen perscentrum van Olympic Park nog eens bevestigd. Daar hebben ze speciaal voor de pers namelijk een "high street" aangelegd die van alle gemakken is voorzien. Je kunt het zo gek niet bedenken en het zit er eigenlijk wel. Zo kunnen we naar de sauna, een nieuw kapsel laten aanmeten bij de media kapper, zijn er diverse massagesalons, fitnessruimtes en jaja, er is er zelfs een gebedsruimte voor wanneer je het als journalist zijnde allemaal niet meer ziet zitten en hulp van hogere hand nodig hebt

Nu ben ik weer terug in mijn hostel en schrijf ik deze blog, om zometeen naar de camping te vertrekken waar bokker Aimee momenteel verblijft om gezellig te barbeknoeien. Morgen treden om 11 uur de eventingpaarden aan voor de keuring die wordt gehouden onder het toeziend oog van de Ground Jury, bestaande uit voorzitter Anne Mette Binder (Denemarken), Nick Burton (Verenigd Koninkrijk) en Gillian Rolton (Australie). En in de middag is het parcours-lopen van de cross, onder leiding van de parcoursontwerper. Het gaat nu langzamerhand echt van start!