Maandagmorgen had de tienjarige Friese hengst Hinne (Tjerk x Falke) koliekverschijnselen en is onmiddellijk naar de kliniek in Wolvega gebracht. Daar aangekomen is hij direct geopereerd. Hinne is goed uit de operatie gekomen en heeft ook de nacht goed doorstaan. Dinsdagavond is de hengst die in dressuur op Z niveau uitkwam alsnog overleden.
Op de website van de familie Meijer staat: "Het slechte nieuws van dinsdagavond sloeg dan in als een bom.. Hinne is overleden.. Hij is niet meer... Wij zijn verslagen en ontzettend verdrietig over het verlies van zo'n geweldige hengst en gaan hem ontzettend missen.
De pas 10 jarige Hinne heeft dit seizoen nog rond de 100 merries mogen bedienen en was bovendien in topvorm op de wedstrijden. Hij had zich in zeer korte tijd met Maarten van Stek opgewerkt naar het B kader van de aangepaste sport en zou eigenlijk vanaf nu ook weer met Ingeborg in de dressuurbaan verschijnen. Het heeft niet zo mogen zijn..."
Ooh wat erg! Sterkte voor iedereen die er bij betrokken is
linky
Geplaatst: 25-07-12 14:11
Wat vreselijk sneu voor de familie en ruiters..................... onze stermerrie is drachtig van hem; hopelijk volgend jaar een mooi veulen. Voor iedereen die bij hem betrokken was heel veel sterkte met dit vreselijke verlies.
andamoon
Geplaatst: 25-07-12 14:14
Verschrikkelijk nieuws........ Maarten en Ingeborg en natuurlijk de fokkers en eigenaars heel veel sterkte met het verwerken van dit vreselijke verlies....
FriesRoosje
Geplaatst: 25-07-12 20:05
mijn veulen heeft geen papa meer mijn merrie is onlangs nog weer gedekt door Hinne ik hoop echt dat ze drachtig is ze krijgt 30 juli een echo