Keniaanse ezel loopt brandwonden op na brandmerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Keniaanse ezel loopt brandwonden op na brandmerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 09:51

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz

Een negenjarige ezel in Kenia heeft ernstige brandwonden opgelopen toen zijn eigenaar hem wilde brandmerken om diefstal te voorkomen. Bij het brandmerken ging echter iets fout. In Kenia zijn ezels erg waardevol voor de meeste gemeenschappen, zij zorgen voor inkomsten. De eigenaar wilde het stelen van zijn ezel lastiger maken.

De eigenaar heeft twee ezels, maar bij het brandmerken van de ene, die geen naam heeft, ging het mis. De ezel is in april naar een nabij gelegen ezelkliniek gebracht, waar bleek dat het dier zwak was, niet wilde eten en enorm veel pijn leed. De wond leek geïnfecteerd. Dierenartsen hebben de ezel behandeld. Sindsdien gaat de ezel langszaam vooruit, het dier wordt nog steeds behandeld voor zijn wonden die nu lijken te helen. De ezel zal voorlopig tot september nog wel op de kliniek moeten blijven.

Volgens een woordvoerder van de kliniek heeft de eigenaar geprobeerd een initiaal op het lichaam te branden. De kliniek probeert de bevolking er van te overtuigen dat ze dit niet meer moeten doen, vanwege het brandgevaar, infectie en risico op tetanus. Dit kan dodelijk zijn voor de dieren.

Klik hier voor een foto

Asciugamano

Re: Keniaanse ezel loop brandwonden op na brandmerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:06

En zo nog duizenden, ter wereld.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:08

En toch snap ik die man wel. Zo'n ezel is een waardevol bezit daar, dan wil je er ook zeker van zijn dat niemand zo'n ezel jat.

De manier waarop keur ik niet goed, maar begrijpen doe ik het wel :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:03

Gaan we nu voor elk verkeerd inzicht in omgang met dieren op de hele wereld een nieuwsbericht krijgen? Gaat het hier nog knap druk worden..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:11

haha, ontelbaar koeien paarden en geiten elke dag. :')

nee ik heb brandmerken (van paarden) meegemaakt en dat valt erg mee. kijk, het is daar gewoon brandmerken of een hap uit zijn oor snijden.(dat deden ze in Argentinië als ze te arm waren om een brandmerk te kopen). gewoon hop met het mes, het halve oor eraf. moet wel zeggen dat het daar wordt gedaan door ervaren mensen met een paard wat echt op de grond gehouden wordt. er kan dan eigenlijk niets mis gaan, als een ezel gewoon los aan een touwtje staat, tja dat lijkt me niet zo makkelijk.

foto:
http://i211.photobucket.com/albums/bb72 ... 1238-1.jpg

filmpje:
http://youtu.be/hOXHdlvqq94

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:55

Titel is trouwens ook merkwaardig, het hele idee van brandmerken is het veroorzaken van brandwonden, weliswaar gecontroleerd. Missie geslaagd zou je denken aan de hand van deze titel..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:03

Pocaguacha helemaal mee eens
Pas hier in duitsland op keuring geweest worden veulens nog gebrandmerkt (ze lopen gewoon los rond moeder) en is gedaan voordat ze uberhaubt voelen (worden ook niet vastgezet of iets) dat ijzer zit er 2sec ofzo tegenaan. Ik wilde speciaal kijken gezien alle verhalen maar viel mij 100% mee!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:04

Brandwond na brandmerken..
Afbeelding