Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
Saffier schreef:Het grootste probleem is denk ik dat onervaren mensen paardrijden nog steeds als makkelijk zien, denken dat doe ik wel even, en daar had wel wat voorlichting over mogen zijn.
Evenals goed schoeisel en een cap verplichten.
knollentuin schreef:ik vind de houding van de eiser in dit geval zo berekenend.. ik bedoel je weet toch dat je van een paard af kan vallen als je er onervaren opklimt? net als dat je nat kan worden van zwemmen, en met de straat oversteken op moet passen..en ziek kan worden van roken?
heel naar en vervelend wat er gebeurd is en je hoopt dat t niemand overkomt, maar het met de beschuldigende vinger naar een ander wijzen en zelf de onschuldige uithangen kan ik niets mee , eigenlijk.
Sammyoo schreef:Saffier schreef:Het grootste probleem is denk ik dat onervaren mensen paardrijden nog steeds als makkelijk zien, denken dat doe ik wel even, en daar had wel wat voorlichting over mogen zijn.
Evenals goed schoeisel en een cap verplichten.
Een nog groter probleem is dat er mensen zijn die geld willen verdienen aan die onervaren mensen en ze paarden meegeven.

IngridM schreef:Verhaal heeft 2 kanten inderdaad. Mensen moeten zelf misschien ook iets meer nadenken voordat ze iets doen, aan de andere kant..........hebben we allemaal wel eens niet iets gedaan zonder er over na te denken ? Als je gaat bungee jumpen bv. ga je er ook van uit dat het touw je houdt, ik noem maar wat. Je gaat er niet vanuit dat het onveilig is. En als je geen verstand van paarden hebt lijkt dit misschien een romantisch uitje samen tja...........
Mellis86 schreef:knollentuin schreef:ik vind de houding van de eiser in dit geval zo berekenend.. ik bedoel je weet toch dat je van een paard af kan vallen als je er onervaren opklimt? net als dat je nat kan worden van zwemmen, en met de straat oversteken op moet passen..en ziek kan worden van roken?
heel naar en vervelend wat er gebeurd is en je hoopt dat t niemand overkomt, maar het met de beschuldigende vinger naar een ander wijzen en zelf de onschuldige uithangen kan ik niets mee , eigenlijk.
Hier ben ik het niet mee eens. Uiteraard weet je dat je kunt vallen, evenals dat je nat wordt ineen zwembad. Echter, maak je een risico analyse op basis van wat je verteld wordt. Als een kind in een zwembad is, waarbij door t zwembad wordt beweerd dat er toezicht wordt gehouden en het kind verdrinkt toch. Is het dan enkel de schuld vd ouders? Het zwembad heeft hier ook zijn aandeel in.
Daarbij is het bij wet (in NL) geregeld dat de manege of organiseerde rit aansprakelijkheid draagt. Het spreekt voor mij dan ook niet meer dan voor zich dat de organisatie, met bovenstaand verhaal, wel degelijk aansprakelijk is. En dit geen vingerwijzen is. Hoe vervelend ook voor alle partijen
Juut schreef:Het stukje van de hersenen vind ik dan weer vaag. Hoe dachten die deskundigen dat de hersenen 'in beweging' waren gekomen dan?