EK pony’s: Belgische Bent Gaublomme mikt op podiumplaats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

EK pony’s: Belgische Bent Gaublomme mikt op podiumplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 13:39

www.nieuwsblad.be / www.bokt.nl

Brent Gaublomme (15) uit België neemt op het EK jumping voor pony's in het Franse Fontainebleau vandaag deel aan de eerste kwalificatieproef en vrijdag aan de Landenwedstrijd. Zijn broer Arnaud (12) is eerste reserve.

Brent en Arnaud Gaublomme zijn de kleinzonen van bakker Etienne Gaublomme in Ophasselt en van Alex De Norre, fervente paardenliefhebbers die al generaties lang gedreven jockeys leveren. ‘Brent en Arnaud hebben zeker het talent om op internationaal niveau te kunnen bevestigen’, zegt grootvader Alex. ‘Ze worden goed omringd door vader en moeder, en beschikken over uitstekende pony's en paarden. Als grootvader ben ik heel fier. Er staat hen een mooie toekomst in de paardensport te wachten.’

‘Ik dank mijn selectie voor het EK aan mijn goede resultaten van de voorbije maanden’, zegt Brent. ‘In de internationale GP's van Moorsele, Lommel en Lamprechtshausen werd ik met Fenil eerste, derde en vijfde. Ik won met het Belgisch team de landenprijs in Lamprechtshausen en werd tweede in Moorsele. Mijn broer Arnaud behaalde in Lamprechtshausen een tweede plaats in de GP met Goliath van de Groenweg, de pony die ik vroeger bereed.’

‘Fenil is pas zeven jaar. Ik berijd hem nog maar een goed half jaar. Hij was aanvankelijk redelijk bang en miste vertrouwen, maar dat is er nu al helemaal uit. Dit is al mijn derde EK. In 2010 werd ik vijfde, in 2011 tweede in de troosting. Deze keer hoop ik op een medaille in de Landenwedstrijd en een plaats in de individuele finale.’