Belgische Claudia Fassaert klaar voor de uitdaging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Belgische Claudia Fassaert klaar voor de uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 13:34

www.nieuwsblad.be / www.bokt.nl

De Belgische Claudia Fassaert is met haar paard Donnerfee (v. De Niro) geselecteerd voor de dressuur op de Olympische Spelen in Londen. Ze is van plan om hoog te scoren.

‘Mijn selectie voor de Spelen is een unieke kans waar ik hard heb voor gewerkt. Het paard was eerst een tijdje buiten strijd door een blessure en daardoor kwamen we niet automatisch in aanmerking voor een selectie. Maar de voorbije weken was Donnerfee in uitstekende conditie en dat heeft de doorslag gegeven.’ De selectie is niet enkel een opsteker voor Geraardsbergen maar ook voor Herzele want Donnerfee, een afstammeling van De Niro en Rosenkavalier, werd in 2000 geboren in de Herzeelse deelgemeente Woubrechtegem en groeide er op onder de hoede van de eigenaars Dirk Hooghe en Muriëlle Verhoeven. Fassaert is de vaste berijdster van Donnerfee. Ze is afkomstig uit de grensstreek met Nederland , maar woont sinds 1 jaar in Geraardsbergen, België. ‘Het bevalt mij hier uitstekend, ik ken de regio intussen al wat beter. Mijn ouders wonen overigens in het naburige Vloesberg en mijn paard Donnerfee staat gestald in Tollembeek. Maar eigenlijk heb ik door de intensieve trainingsarbeid niet echt veel tijd om Geraardsbergen te verkennen’, zegt de amazone.

Het duo vertrekt op 22 juli naar Engeland. ‘Eerst nog een weekje hard trainen en dan word ik vanaf 29 juli in Greenwich Park verwacht waar de competitie wordt betwist.’

LecyTinker

Re: Belgische Claudia Fassaert klaar voor de uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:56

Ha, wat leuk. Ik ben met haar opgegroeit. Haar ouders wonen zowat naast me, zowel toen we nederland woonde als nu in belgie. Leuk om te lezen.

tamoreliefje

Re: Belgische Claudia Fassaert klaar voor de uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:04

Ze verdient dit echt , je moet het toch maar even doen.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:21

Hier nog een artikel van de lokale pers.

Nu zondag 22/8 Vertrekken we om 8h00 met Donnerfee vanuit Tollembeek (stal Bruyland, zeuningerstraat) richting Engeland.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:36

tamoreliefje schreef:
Ze verdient dit echt , je moet het toch maar even doen.

Ik weet niet anders dan dat ze aan het trainen was op koewacht of les aan het geven was in de buurt. Het is haar idd gegund, want ze heeft er haar hele leven hard voor moeten knokken!

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:08

Via deze link naar haar FB fanpagina probeer ik dagelijks foto en verslagje uit te brengen vanuit het traingskamp.