Verklaring opheffing schorsing ruiters Saoedi-Arabië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Verklaring opheffing schorsing ruiters Saoedi-Arabië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 11:21

/bokt.nl

Het internationale Hof van Arbitrage voor Sport (CAS) heeft een officiële verklaring afgelegd met betrekking tot hun besluit om de schorsing van twee Arabische ruiters met twee maanden in te korten.

De twee Saudi-Arabische ruiters waren vanwege dopinggebruik bij hun paarden door de FEI geschorst voor 8 maanden. Dit hield in dat ze dan niet aan de Olympische Spelen konden meedoen. Beide ruiters, Abdullah Al Sharbatly en Khaled Al Eid, gingen in beroep tegen deze beslissing. CAS besloot toen daarop de schorsing met twee maanden in te korten en de beide arabieren konden alsnog mee gaan deon aan de Olympische Spelen.In de springwereld werd met verbijstering op deze beslissing gereageerd.

De CAS komt nu met de volgende verklaring:
De FEI heeft een beslissing genomen naar de regels van het Anti-Dopingbeleid. Bij deze paarden ging het niet om dopinggebruik, maar om het toepassen van niet geoorloofde medicatie. Omdat bij het laatste feit andere regels van toepassing zijn met mildere straffen heeft de CAS de schorsing bijgesteld.

Lees hier de officiële verklaring

Aanverwante artikelen:
[VN] Geschorste Arabieren in beroep tegen dopingschorsing
[VN] Saoedie Arabiërs geschorst wegens doping

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:34

zo kun je alles goedpraten.
keer op keer worden ruiters (en andere sporters )betrapt op doping, en / of ongeoorloofde middelen, en ieder k*t smoesje word geloofd.(iemand anders moet het toegediend hebben, het was een suiklerklontje, het moet in het voer/eten/vlees hebben gezeten, ik ben vergiftigd :')-sure ! )
niet gek, dat ze gewoon doorgaan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:41

It's all about the :$

gootje12

Re: Verklaring opheffing schorsing ruiters Saoedi-Arabië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:46

Ik vind het belachelijk. Als je maar geld heb ,kom je overal mee weg
.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:48

senna21 schreef:
It's all about the :$

Zelfde wat ik dacht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:37

Duidelijk dat het allemaal een ménsen´sport´ is waarbij de welzijnsrechten van het paard níet zijn gewaarborgd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Verklaring opheffing schorsing ruiters Saoedi-Arabië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:25

Een paard medicatie onthouden is ook lekker diervriendelijk... Sommige medicatie staat op de nullijst terwijl een residu lange tijd in minimale hoeveelheid traceerbaar is. Prestatieverhogend is het dan allang niet meer en de paarden zijn ook allang over hun blessure heen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:29

Anne_GTI schreef:
Een paard medicatie onthouden is ook lekker diervriendelijk... Sommige medicatie staat op de nullijst terwijl een residu lange tijd in minimale hoeveelheid traceerbaar is. Prestatieverhogend is het dan allang niet meer en de paarden zijn ook allang over hun blessure heen.

... aldus de inleiding van het smoezenboek.