Grote prijs Falsterbo voor Phillipaerts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Grote prijs Falsterbo voor Phillipaerts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 09:42

Bron:Horses.nl/Bokt.nl

In Zweden heeft de jonge, uit België afkomstige springruiter, Phillipaerts de Grote prijs van Falsterbo gewonnen. De Amerikaanse Brianne Goutal met Nice de Prissey (v. Rosire) werd met een minimaal verschil tweede. De laatste plaats in de top drie werd ingenomen door de Zweed Peder Fredericson. Fredericson reed overtuigend op zijn thuiswedstrijd, maar er zat in het eindklassement niet meer in dan een derde plek. Fredericson startte H&M Cash In (v. Cash and Carry).

Ook vanuit Nederland kwamen er ruiters aan de start in de Grote prijs van Falsterbo. Hendrik-Jan Schuttert en zijn landgenoot Jeroen Dubbeldam verschenen met de paarden Cerona (v. Celano) en de KWPN hengst BMC Quality Time TN (v. Quantum) aan de start. Ditmaal behaalden zij achtereenvolgens de zestiende en zeventiende plek. Een springfoutje belemmerde bij beiden ruiters een hogere klassering.

Lieuwkje_90

Re: Grote prijs Falsterbo voor Phillipaerts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:11

Welke Phillipaerts was het? :D

ellekeuh_181

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:14

Nicola

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:24

vind het eigenlijk doodzonde dat een van hen niet geselecteerd is voor de spelen. Ze rijden op dit moment beter dan Demeersman.

Zal in de toekomst nogal verwarrend zijn met 3 Phillipaertsen die internationaal rijden.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:54

Inderdaad! Ik wist niet meteen welke van de 3 (nuja, 2, want de papa is zo jong al niet meer :P) het zou zijn.

Inderdaad spijtig dat er niemand van naar de spelen mag, ze rijden inderdaad beter dan Demeersman.. Langs de andere kan heeft Demeersman al wel meer ervaring dan de twee jongens..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:58

Ik blijf erbij dat zowel Nicola als Olivier hadden moeten gaan. Samen met Jos en Philippe hadden ze een goed team gehad.
Demeersmans paarden zijn in mijn ogen niet top op dit moment en Wathelet is nog niet lang genoeg een combi met Cadjaninne.
Ze hadden de jeugd een kans moeten geven, zeker nu ze zo in vorm zijn!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:31

Daar ben ik het helemaal mee eens, Charisma!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:27

Volgen mij heeft Guerdat puur op ervaring in kampioenschappen geselecteerd en niet wie er op dit moment in bloedvorm is. Vigo is trouwens sinds het WK altijd al de favoriet geweest om mee naar de spelen te gaan.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:31

Das juist Petraaken, maar soms kan jong geweld je versteld doen staan. Dat Vigo meegaat ben ik het ook mee eens, philppe kan altijd zo goed pieken naar iets dat hij nu ook wel top zal zijn. Maar ik had voor de jonge garde gekozen deze keer...maar goed ik ben dan ook de bondscoach niet :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:47

Ik duim echt dat Vigo in topvorm is en de andere paarden ook maar er kan nog zoveel gebeuren voordat ze effectief aan de slag moeten. Kijk maar naar Tom Boonen. Competitie ritme opdoen in Polen voor Londen en daar vallen. Blijkt dat hij een rib heeft gebroken en dus dikke kans dat hij mag thuis blijven.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:49

Ik ook, Vigo is echt een topknol! Ik krijg kippenvel als ik hem zie springen!
Ja, is waar, maar ik zou zelfs met een gebroken rib gaan, het zijn wel de OS he :D
Ik ben erbij in de finale, dus ik hoop op zijn minst voor 1 belg te mogen zwaaien met mijn vlag!!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:42

Charisma schreef:
Ik blijf erbij dat zowel Nicola als Olivier hadden moeten gaan. Samen met Jos en Philippe hadden ze een goed team gehad.
Demeersmans paarden zijn in mijn ogen niet top op dit moment en Wathelet is nog niet lang genoeg een combi met Cadjaninne.
Ze hadden de jeugd een kans moeten geven, zeker nu ze zo in vorm zijn!

Wathelet en Cadjanine zijn er topcombi, toppaard + zeer goede ruiter met veel meer ervaring. Dik ok dat deze gaan hoor!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:06

X-trees das juist wat je zegt, maar ze zijn in mijn ogen niet lang genoeg een team. OS is toch altijd iets speciaals, niet te vergelijken met een andere wedstrijd. Als hij Copin nog had dan had ik deze keuze beter begrepen.
Maar wie weet zorgen wij wel voor de verrassing, net zoals in Kentucky!