Ongeluk door motorcrossers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Ongeluk door motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 07:07

westerwolde

Zondag in de namiddag zijn vijf kinderen, drie tieners en een begeleider gewond geraakt bij een uitstapje.

De groep van in totaal 22 kinderen en tieners was met twee begeleiders in een bos bij Lathen een ritje op hun paarden aan het maken. Plotseling stak ongeveer 80 meter verderop een onbekend persoon op een crossmotor met veel lawaai het bospad over. De paarden schrokken hier enorm van en raakten in paniek.

Vijf kinderen, drie tieners en een begeleider werden van hun paarden afgeworpen. Hierbij raakten zij gewond. Ze werden met ambulances naar ziekenhuizen in Lingen en Meppen vervoerd.

De politie is op zoek naar de motorcrosser. Het is mogelijk dat deze de groep ruiters niet heeft gezien en zich niet bewust is, wat er zich heeft afgespeeld.

troi

Re: ongeluk door motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:12

Tja, die motorrijders mogen daar rijden toch? Ik verbaas me eigenlijk wel een beetje over het hoge aantal kinderen/tieners tov de begeleiding. Of is dat normaal?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:14

Ik word hier ook stapel mesjokke van die idioten op crosmotoren. Ze duiken overal in het bos op, terwijl ze er helemaal niet mogen komen....
Bah, heel erg vervelend dit.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:17

Op 80 meter afstand kan de motorrijder eigenlijk niets verweten worden denk ik.

Amaris

Re: ongeluk door motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:21

en hoe plotseling kan het zijn, je hoort die dingen toch al van ver aankomen door de herrie?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:24

Albert schreef:
Op 80 meter afstand kan de motorrijder eigenlijk niets verweten worden denk ik.

Dat lijkt mij ook, ookal verschijnt hij plotseling, je hoort ze wel aankomen en de motorrijder is imo niet roekeloos geweest.
Denk dat het eerder heeft gelegen aan de braafheid van de paarden icm de onervarenheid van de ruiters en de weinige begeleiding.

TJolieke

Re: Ongeluk door motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:11

Motorrijders mogen niet in het bos crossen. En ja op 80 meter kun je een berg paniek veroorzaken met zo'n kabaalmachine. Paarden horen hem wel maar zien niet waar het geluid vandaan komt. Spreek helaas uit ervaring, bij mijn paarden komen ook wel eens motorcrossers door het bos, wil je niet weten wat een herrie dat is en hoe de paarden daar keer op keer weer van verschieten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:13

Verschrikkelijk.... Wij hebben daar ook enorm last van.
Zelfs zo erg dat wij momenteel met de politie bezig zijn en deze binnenkort komt praten.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:15

Uh nooit problemen nmee gehad zetten motor altijd netjes af. Ooit zien ze jou niet (zoals hier bij oversteken) maar uh... Die hoor je toch :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:41

TJolieke schreef:
Motorrijders mogen niet in het bos crossen. En ja op 80 meter kun je een berg paniek veroorzaken met zo'n kabaalmachine. Paarden horen hem wel maar zien niet waar het geluid vandaan komt. Spreek helaas uit ervaring, bij mijn paarden komen ook wel eens motorcrossers door het bos, wil je niet weten wat een herrie dat is en hoe de paarden daar keer op keer weer van verschieten.

In Duitsland gelden er andere regels dan in Nederland.
Op meerdere plaatsen is het toegestaan om door het bos (over de bospaden) te rijden.
Ook staat er niet bij of de motorrijder dwars door het bos reed, of over een normale weg.