Vincent Voorn vierde in Grolsch GP van Twente

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Vincent Voorn vierde in Grolsch GP van Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 18:11

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Archieffoto: Vincent Voorn op Priamus
Foto: http://www.sjoert.com

Vincent Voorn geeft 33ste huwelijksdag ouders extra glans
Slechts vier ruiters wisten zich te plaatsen voor de barrage van de Grolsch Grote Prijs van Geesteren, die voor de38ste maal werd verreden. Onder dit kwartet ook Vincent Voorn met de inmiddels 17-jarige hengst Audi's Gestion Priamus Z. In een alles of niets poging trachtte Voorn, die als laatste van dit viertal ruiters in de barrage van start ging, de tijd van de Amerikaanse Laura Kraut met Teirra te verbeteren. Dat lukte, alleen tikte de Priamus een paal van de allerlaatste hindernis, waardoor zij als vierde eindigden en voor Kraut het Amerikaanse volkslied klonk.

Vincent Voorn miste daardoor wel de hoofdprijs, een Mercedes C-klasse automobiel. "Een mooie auto past altijd", reageerde Voorn op de vraag of hij, gesponsord door Audi, deze hoofdprijs zou hebben geaccepteerd. "Ik moest als vierde starten en dan kun je wel op een foutloze rit gokken, maar dan weet je ook dat je vierde kunt worden. Ik wilde er voluit voor gaan en als je niet waagt, dan kun je ook niet winnen. Als je wel waagt dan kun je verliezen. Dat gebeurde me nu, maar dat is vijf minuten balen. Voor de rest kan ik alleen maar heel blij zijn met een paard als Priamus, dat op zijn 17de nog zo topfit is dat ik zo'n snelle barragerit van hem kan vragen", aldus Voorn, die op de eindstreep 0.08 sec. sneller was dan Kraut. Op de vraag of het verlies van een hoefijzer pal voor de één na laatste hindernis mogelijk de oorzaak was van dat fatale foutje op de laatste sprong, was Voorn beslist: "Volgens mij niet, want op die één na laatste hindernis sprong Priamus op eenzelfde wijze alsof alle vier ijzers er nog onder zaten".

Voor de Nederlandse Olympia-gangers, Gerco Schröder met Eurocommerce Londen en Jur Vrieling met VDL Bubalu, was er geen plaats in de barrage. Gerco Schröder kreeg met Londen na de sloot een beetje een vreemde slinger op weg naar een hoge en brede oxer. Daarop tikte London de achterste paal er net met de achterbenen af. "London voelde goed aan en we hebben nog twee weken om rustig door te trainen", aldus de laconieke Tukker.
Jur Vrieling kreeg met Bubalu VDL zoals dat heet een onverdiend foutje op de laatste hindernis van de driesprong. "Bubalu sprong net te groot over het tweede gedeelte, waardoor ik geen mooie afstand kreeg naar de uitsprong en hij net de bovenste paal met de achterbenen licht beroerde, maar toch net te veel. Echt balen, want deze fout hadden we niet verdiend", aldus Vrieling.

Laura Kraut zegevierde in de Grolsch Grote Prijs van Geesteren met de twaalfjarige in Nederland gefokte merrie Teirra, Tolano van het Riethof x Aldatus. "Deze merrie heeft een groot hart en het is een vechtster. Daarbij is ze zeer geconcentreerd tijdens het werk. Dat heb ik vorige week in Aken gemerkt. Daar kon ik voluit door galopperen en dan nog ziet ze de hindernissen op zich af komen, waardoor ze zelf de afstand om goed bij de hindernis te komen perfect weet in te schatten. Daarom kon ik ook echt voluit doorgalopperen naar de laatste hindernis, in de zekerheid dat ze passend bij deze sprong zou komen", aldus Kraut. Over het parcours was de amazone enthousiast. "Het was best een moeilijk parcours, waarbij de hindernispalen licht zijn en dus gemakkelijk vallen. Het meest opvallende vond ik echter de bodem. Op zaterdag moest men de tweede kwalificatiewedstrijd voor deze Grote Prijs halverwege staken, omdat enorme stortregens verder rijden onmogelijk maakten. Maar op zondag was de bodem volgens mij perfect en ik ken weinig bodems die zo perfect zijn na zulke enorme plensbuien", aldus Kraut.
De Fransman Kevin Staut eindigde met Reveur de Hurtebise HDC als tweede, voor de Duitser Daniel Deusser met Luikka, die onlangs de stal van Jan Tops verliet en in Belgische dienst trad.

Willem Greve kwam in een wedstrijd in de zand arena zwaar ten val, nadat zijn paard Carambole in de landing struikelde en over de kop sloeg. Terwijl Willem in het zand belandde kreeg hij het volle gewicht van het vallende paard op zijn enkel, die daarop brak. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis, waar de gebroken enkel in het gips werd gezet en is ondertussen weer thuis.

Meer info zie: http://www.csitwente.nl

Uitslag Grote Prijs (1.60m):

1) Laura Kraut (USA) - Teirra (Tolano van het Riethof x Aldatus) - 0 / 0 - 46.56
2) Kevin Staut (Fra) - Reveur de Hurtebise HDC (Kashmir van Schuttershof x Capricieux des sis Censes) - 0 / 0 - 47.99
3) Daniel Deusser (Dui) - Luikka (Luidam Elite x Renville) - 0 / 0 - 49.26
4) Vincent Voorn (Dinteloord) - Audi's Gestion Priamus Z (Pucci x Grannus) - 0 / 4 - 46.48
5) Henk van de Pol (Oost West Middelbeers) - Warrant (Numero Uno x Nimmerdor) - 1

Uitslag finale Medium Tour (1.45m):

1) Gert-Jan Bruggink - Cash Junior (Cash x Landadel) - 0 / 0 - 37.02
2) Wout-Jan van der Schans - Eurocommerce Sacramento (Leendert x Corlando) - 0 / 0 - 37.14
3) Eric van der Vleuten - VDL Groep Cannelina (Carthago Z x Sir Shostakovich) - 0 / 0 - 37.30
5) Albert Voorn - Eurocommerce Lexington (Andiamo x Dageraad) - 0 / 0 - 37.87

Schoentje

Re: Vincent Voorn vierde in Grolsch GP van Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:00

Ik ben wel erg trots op winnaar Teirra van Laura Kraut. Die merrie heb ik opgeleid tot het Z springen! :D

PaysBas

Re: Vincent Voorn vierde in Grolsch GP van Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:28

Enorm spannende barrage!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:15

schoentje schreef:
Ik ben wel erg trots op winnaar Teirra van Laura Kraut. Die merrie heb ik opgeleid tot het Z springen! :D

Goed gedaan dan!