Het Britse team voor de paralympics is bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Het Britse team voor de paralympics is bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 19:32

horseandhound/bokt.nl

Lee Pearson, Deb Criddle, Sophie Christiansen, Sophie Wells en Natasha Baker zullen voor Groot-Britannië tijdens de Paralympische Spelen de honneurs waarnemen.

Pearson (grade Ib), Criddle (grade III) en Christiansen (grade Ia) wonnen reeds in het verleden 14 medailles op de Paralympische Spelen. Voor Sophie Wells (grade IV) Natasha Baker (grade III) wordt het hun eerste Paralympische Spelen.

De ruiters zullen met de volgende paarden aan de start verschijnen
Sophie Christiansen - Janeiro 6
Lee Pearson - Gentleman
Natasha Baker- Cabral
Deb Criddle - LJT Akilles
Sophie Wells - Pinocchio

Eerste reserve is Anne Dunham met Teddy.

Tijdens de Olympische Spelen in Beijing was de equipe goed voor vijf gouden medailles. Sinds de oprichting van de Paralympische Spelen in 1996 , hebben de Britten altijd het teamgoud gewonnen.

Teamleider David Hunter: “ In mijn ogen stuurt Groot-Brittannië het sterkste en best voorbereide team naar de Paralympische Spelen. De afgelopen maanden waren zwaar voor alle ruiters, doordat het nieuwe FEI reglement een maximum van 5 deelnemers voor de Spelen toestaat, daar waar dat er eerder zeven waren."

Sophie Christiansen, die individueel brons won in Athene 2004 en twee gouden medailles in Beijing zegt hierover: "Ik vind het zo spannend, het is gewoon fenominaal om naar Londen te mogen gaan. Zelfs met minder ruiters voelt Londen speciaal omdat het zich thuis afspeelt. Vele vrienden en familieleden zullen er bij kunnen zijn."
9-voudig goud medaillewinnares Pearson voegt toe:“Het is een enorme opluchting en eer om te mogen gaan". Ik kijk er naar uit, we hebben een sterk team."

tassie

Re: Het Britse team voor de paralympics is bekend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:21

Wat leuk!! Altijd fijn dat ze weer een kans krijgen om zich te bewijzen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:58

Wat leuk voor ze!