Duits dressuurteam voor Londen staat vast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Duits dressuurteam voor Londen staat vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 18:35

reiterrevue.de | bokt.nl

De ruiters die voor Duitsland tijdens de Olympische Spelen in Londen voor de dressuur zullen uitkomen zijn Helen Langehanenberg met Damon Hill NRW, Dorothee Schneider met Diva Royal en Kristina Sprehe met Desperados. Anabel Balkenhol zal met Dablino individueel starten in London. Eerste reserve was Isabell Werth met Don Johnson of El Santo. Werth trok zich echter terug omdat ze haar paard Don Johnson nog te onervaren vond voor zo'n groot evenement en El Santo de laatste tijd nog niet goed genoeg presteerde.
Monica Theodorescu met Whisper nam haar plaats als eerste reserve over. Dat het team nu uit vier Olympische onervaren ruiters bestaat ziet Theodorescu niet als een probleem. In Seoul 1988 bestond het Duitse team, op Dr. Reiner Klimke na, ook uit Olympische nieuwelingen.

Wanneer er in Londen nog gebruik zou moeten worden gemaakt van een reserveruiter kunnen ze nog over de volgende ruiters beschikken: Nadine Capellmann met Elvis, Uta Gräf met Le Noir, Fabienne Lütkemeier met D’Agostino en Hubertus Schmidt met Lento.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:36

Tsja, wel één grote afwezige..

Denk dat 'we' van de Oosterburen weinig te vrezen hebben, voor de echte concurrentie kijk ik eerder naar het 'buurland' links van ons! Dujardin vandaag boven de 90 % in de kür, dat zie ik geen van alle andere ruiters die naar de OS gaan, nadoen!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:37

Aranel schreef:

Maar de anderen zijn er niet minder om gelukkig! :D

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:49

Weinig te vrezen Aranel?? Met in ieder geval al 2 paarden die structureel boven de 80% scoren, is Nederland naar mijn idee kansloos tov de Duitsers. Het zou me verbazen als ik ongelijk krijg in Londen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:01

Aranel schreef:

Denk dat 'we' van de Oosterburen weinig te vrezen hebben, voor de echte concurrentie kijk ik eerder naar het 'buurland' links van ons! Dujardin vandaag boven de 90 % in de kür, dat zie ik geen van alle andere ruiters die naar de OS gaan, nadoen!

Heb jij het afgelopen jaar geblindoekt naar deze combinaties gekeken ofzo???

Hoipiepeloii

Re: Duits dressuurteam voor Londen staat vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:02

Onder een steen liggen noemen ze zoiets toch..? :')

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:04

Hoipiepeloii schreef:
Weinig te vrezen Aranel?? Met in ieder geval al 2 paarden die structureel boven de 80% scoren, is Nederland naar mijn idee kansloos tov de Duitsers. Het zou me verbazen als ik ongelijk krijg in Londen.

Lijkt mij ook.Daar gaat 'ons team' nog een hele dobber aan krijgen!Brons zou echt een goede prestatie zijn voor NL dit jaar.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:20

Zonde dat Werth niet meerijdt. Ben benieuwd hoe de combinaties het gaan doen. In ieder geval zijn de plaatsen door deze combinaties verdient ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:41

Dacht ook al, huh, weinig te vrezen? Nou, van wat ik vanochtend in Aken heb gezien denkt de dressuurwereld daar waarschijnlijk toch wel wat anders over, hehehehe. Wat een pracht van de Duitse amazones en hun paarden, knap staaltje werk, hulde.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:42

Ik denk dat de Nederlanders wel veel te vrezen hebben! :D
Die Duiters zijn echt goed bezig hoor! Ze hebben er 2 die 80% kunnen rijden (en al gereden hebben), en Diva Royal had - in mijn ogen - in Aken toch ook makkelijk 78% in de GP moeten hebben..
Echt een top team hebben ze, prachtige combi's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:42

Fortuna22 schreef:
Hoipiepeloii schreef:

Lijkt mij ook.Daar gaat 'ons team' nog een hele dobber aan krijgen!Brons zou echt een goede prestatie zijn voor NL dit jaar.

Pcies, ik denk ook dat ze heel blij mogen zijn met brons en daar zullen ze flink voor moeten knokken :j

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:16

Ik denk dat de duitsers zonder Toot misschien zelfs sterker zijn met deze combinaties. En vergeet de andere landen niet! Ook ik denk dat wij de handen dicht mogen knijpen met brons tijdens de landen wedstrijd. Individueel zie ik wel wat meer kans op zilver of goud.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:33

niets te vrezen ? uhmmm laatste tijd geen nieuws gelezen ? :-)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:50

ik denk dat GB en Duitsland Goud en Zilver zullen halen. Voor plaats 3 zal nog flink gestreden worden denk ik ;)
Zowel GB als Duitsland hebben 3 combinaties die 80% of hoger kunnen scoren en dat ook vrij consistent doen...
Onze 80% scorende Adelinde heeft de kampen gehad met blessure van Parzival, dus dat is allemaal maar afwachten of dat goed gaat... Zou wel een drama voor Adelinde en het team zijn als hij (weer) om een of andere reden niet de wedstrijd uit kan of mag rijden...