[CHIO]Whitaker wint Rolex Grand Prix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

[CHIO]Whitaker wint Rolex Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 17:51

KNHS

Twee Duitsers (Meredith Michaels-Beerbaum en Thomas Voss) en één Brit, (Michael Whitaker) streden in de barrage om de overwinning in de meest prestigieuze Grote Prijs die de mondiale springwereld kent, de Grote Prijs van Aken, waarvan de geschiedenis teruggaat tot aan het begin van de vorige eeuw. Ruim 50.000 toeschouwers zagen een op foutloos rijdende Voss met Carinjo tweede worden. Michaels-Beerbaum deed het na een springfout rustig aan en legde met Bella Donna beslag op plaats drie. Michael Whitaker, niet opgenomen in het Britse Olympische team, ging met GIG Amai vol gas over het barrageparcours en ging daardoor ook met de hoofdprijs van 110.000 euro aan de haal.

Whitaker had vrijdag een vooruitziende blik, want op die avond dichtte hij zichzelf de Grote Prijs in het springen reeds toe met Totilas, terwijl hij de Franse stylist pur sang Roger Yves Bost de Grand Prix in de dressuur zag winnen met Cornet Obolensky. Whitaker was zo zeker van zijn zaak, dat hij deze namen op het grote bord schreef waarop alle winnaars met hun paarden vermeld staan.
Het was een pittige wedstrijd waarin slechts zeven combinaties de eerste manche foutloos wisten te overwinnen. Onder hen geen enkele Nederlandse combinatie. Leon Thyssen gaf na twee springfouten van Tyson op de eerste drie hindernissen op. Harrie Smolders (Hooge Mierde) kreeg drie balken aan de benen met Exquis Walnut de Muze. Marc Houtzager, die met de KWPN goedgekeurde hengst Sterrehof's Opium van start ging, liep tegen één springfoutje aan. "Volgens mij kwamen we perfect bij de driesprong, maar op de middelste, een steilsprong, sprong hij net niet hoog genoeg. In de tweede manche bleven we tot de laatste hindernis foutloos. Echt balen dat we op die laatste toch nog een springfout kregen, want mijn inmiddels 16-jarige paard verdiende die fout niet", aldus Houtzager, die als 14de eindigde.

De winnares van vorig jaar, Janne Friederike Meyer, is niet van start gegaan met haar paard Cellagon Lambrasco. "Ons doel is Londen en daarom ben ik hier niet aan de start gegaan, maar volgend jaar ben ik er weer bij". aldus Meyer die geselecteerd is voor het Duitse springteam voor de Olympische Spelen in Londen.

Meer info zie: http://www.chioaachen.de

Uitslag Grote Prijs:

1) Michael Whitaker (Eng) - Gig Amai (Nonstop x Bacara) - 0 / 0 / 0 - 439.73
2) Thomas Voss (Dui) - Carinjo (Cascavelle x Landgraf I) - 0 / 0 / 0 - 54.37
3) Meredith Michaels-Beerbaum (Dui) - Bella Donna (Baldini II x Calido I) - 0 / 0 / 4 - 56.96
14) Marc Houtzager (Rouveen) - Sterrehof's Opium (Polydor x bormio) - 4 / 4
29) Harrie Smolders (Hooge Mierde) - Exquis Walnut de Muze (Nabab de Reve x Chin Chin) - 12

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:16

Citaat:
Whitaker had vrijdag een vooruitziende blik, want op die avond dichtte hij zichzelf de Grote Prijs in het springen reeds toe met Totilas, terwijl hij de Franse stylist pur sang Roger Yves Bost de Grand Prix in de dressuur zag winnen met Cornet Obolensky.

:') Volgens mij had ie gewoon te diep in het glaasje gekeken. _O-

JW18

Re: [CHIO]Whitaker wint Rolex Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:17

Super gedaan van Carinjo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:29

Deed ie 7 minuten over het parcours? :P

Is er film?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:36

Ik snap niks er niks van? :+ hij zag hem al winnen met Totilas?

samwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:49

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:07

Grandiose ronde van Whitaker ;)
En gevoel voor humor heeft hij ook !!!
Roger Yves Bost als dressuur ruiter whaha:D ;) *D *\o/*