Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lente schreef:Op zich natuurlijk heel interessant (en tamelijk verontrustend) maar ik vraag me af of dit een nieuwsbericht is dat thuis hoort op VN?
Ik vind het niet echt paardgerelateerd namelijk...
Lente schreef:Op zich natuurlijk heel interessant (en tamelijk verontrustend) maar ik vraag me af of dit een nieuwsbericht is dat thuis hoort op VN?
Narnia schreef:Lente schreef:Op zich natuurlijk heel interessant (en tamelijk verontrustend) maar ik vraag me af of dit een nieuwsbericht is dat thuis hoort op VN?
Het is juist heel erg paard gerelateerd....omdat er prikbeesten zijn die dus ziekten als west nile overbrengen...geloof me dat wil je niet krijgen bij je paard!
Veel ziekten worden overgebracht door muggen, dazen blijken zelfs de ziekte van lyme over te kunnen brengen terwijl ik dacht dat je dit alleen kon oplopen door een beet van een besmette teek...
En ja het landschap is danig in beroering dus dat er nieuwe prikbeesten ontstaan of dat ze muteren is niet vreemd met een veranderd klimaat!
overtollige informatie schat, ik werk in de zorg
Dat soort dingen weet ik...en dat kan jij weer niet weten! sharief schreef:@horseyfries; had nooit van horse sickness gehoord, dus ben gaan googlen, maar jeetje wat is dát erg...moet een heuse hel zijn voor een dier die daar aan lijd....
hananya schreef:Noem mij gerust naief hoor, maar zodra de GD nog niet in de verste verte rept over entingen voor mensen lijkt mij dat het allemaal nog niet zo dicht bij huis is....?
Wel goede zaak natuurlijk dat dit soort onderzoeken gedaan worden!