Sportief afscheid Moedwil in Oldenburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Sportief afscheid Moedwil in Oldenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 19:38

Dressuurstal Marijnissen / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Marijnissen & Moedwil
Vorige week werd bekend gemaakt dat Sander Marijnissen zijn 18-jarige toppaard Moedwil (Goodwill x Beaujolais) uit de topsport zou halen. Op dat moment wat er nog geen invulling gegeven aan het afscheid van de sympathieke combinatie. Vandaag valt te lezen op de website van de ruiter dat het afscheid zal plaatsvinden in Oldenburg (Duitsland). Niet zo'n gekke locatie wanneer men zich bedenkt dat tijdens de Oldenburger Pferdetagen in 2008 en 2010 de Grand Prix en de Grand Prix Special won en in 2011 twee keer derde werd.
De organisatie van dit grote evenement heeft zelf contact opgenomen met Marijnissen en deze laat enthousiast op zijn website optekenen: 'Geweldig natuurlijk dat we nou juist daar gevraagd worden,een groot compliment voor Moedwil. In Oldenburg heeft Moedwil zich drie keer weten te kwalificeren voor de finale van de Meggle Preis. Het is door de jaren heen dus een bijzondere plaats voor ons geworden waar we prachtige herinneringen aan hebben. Sander gaat in november nog een keer een mooie show met Moedwil geven tijdens de Oldenburger Pferdetage 2012,we hebben er nu al zin in!'

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:10

Weer zo'n tranentrekkend evenement, compleet met afzadelen in de baan? :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:26

Mooi dat ze daar graag het afscheid willen geven. Zal inderdaad wel met afzadelen gaan en tranen. Maar het is dan ook een emotioneel moment als je daar bewust je paard met pensioen laat gaan. Vind het een mooi idee, niet zomaar stilletjes opgevolgd worden maar echt er bij stil staan wat zo'n dier betekend heeft. Vond het echt een sympathiek duo en hoop dat Moedwill gezond oud mag worden en Marijnissen een minstens net zo'n fijne opvolger heeft.

IngridM

Re: Sportief afscheid Moedwil in Oldenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:29

Inderdaad; zeer sympathieke ruiter en Moedwill verdient een mooi afscheid

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:40

Daar gaat een van mijn favoriete combinaties, verdient zeker wel een traantje.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:05

Wat super gaaf dat hij nog voor zijn pensioen mee heeft kunnen doen aan het ek. Mooie combinatie!

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:31

Sjoert schreef:
. Sander gaat in november nog een keer een mooie show met Moedwil geven tijdens de Oldenburger Pferdetage 2012,we hebben er nu al zin in!'

Ik vraag mij af wie er met WE bedoeld wordt aangezien Sander Marijnissen had aangegeven dat Moedwil de motivatie niet meer had en dat dat de reden van afscheid van de sport is. Ik weet zeker dat het voor Moedwil niet hoeft al dat gedoe maar dat de ruiter het voor zijn eigen ego doet.
En als Moedwil publiekelijk afscheid gaat nemen, in Duitsland notabene :? dan vraag ik mij af wie er later allemaal nog meer gaan volgen. Want zoveel bijzonders heeft hij toch niet voor de Nederlandse sport gedaan? En ik dacht eerlijk gezegd al dat Moedwil al langer terug was getrokken want wanneer is die nu voor het laatst de ring in geweest?
Ik vraag mij wederom af waarom paarden gebruikt moeten worden om het ego van de ruiter op te vijzelen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:48

Doma_clasica schreef:
Sjoert schreef:
. Sander gaat in november nog een keer een mooie show met Moedwil geven tijdens de Oldenburger Pferdetage 2012,we hebben er nu al zin in!'

Ik vraag mij af wie er met WE bedoeld wordt aangezien Sander Marijnissen had aangegeven dat Moedwil de motivatie niet meer had en dat dat de reden van afscheid van de sport is. Ik weet zeker dat het voor Moedwil niet hoeft al dat gedoe maar dat de ruiter het voor zijn eigen ego doet.
En als Moedwil publiekelijk afscheid gaat nemen, in Duitsland notabene :? dan vraag ik mij af wie er later allemaal nog meer gaan volgen. Want zoveel bijzonders heeft hij toch niet voor de Nederlandse sport gedaan? En ik dacht eerlijk gezegd al dat Moedwil al langer terug was getrokken want wanneer is die nu voor het laatst de ring in geweest?
Ik vraag mij wederom af waarom paarden gebruikt moeten worden om het ego van de ruiter op te vijzelen.

Wat een rare reactie?
Hij wil een mooi eerbetoon nalaten aan zijn topper en dan zie jij het als zijn eigen ego opvijzelen? Apart.. Zijn zat paarden die zomaar teruggetrokken worden waarbij niet eens zo goed stil word gestaan wat hij voor zijn baas en voor de sport heeft betekent.

Ik weet zeker dat Marijnissen een goed hart heeft voor zijn paard en dit echt doet om Moedwil te bedanken. En de motivatie voor de sport kan bij Moedwil misschien weg zijn, maar de motivatie om een show te lopen heeft hij zeker nog wel.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:29

Inderdaad een rare reactie.
Jammer maar begrijpelijk dat hij stopt met Moedwil. Hij mag lekker van zijn welverdiende pensioen gaan genieten. De keren dat ik ze gezien heb, kwam over als een hele eerlijke, sympathieke combinatie.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:46

Mooi tijdstip en mooie plek, met zorg gekozen. Het is een combinatie die iets betekent heeft en dat verdient een waardig eerbetoon!

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:30

Sander Marijnissen heeft zeker een goed hart voor zijn paarden en wil dat met een waardig afscheid doen.
Ik hoop dat hij hierna weer kan genieten van de topsport met weer een mooie combinatie zoals hij met Moedwil was.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:07

Heeeeeeel mooi afscheid van deze syphatieke ruiter!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:39

koenborias schreef:
Heeeeeeel mooi afscheid van deze syphatieke ruiter!!

Haha, hoop alleen van Moedwill en dat Sander weer met een opvolger in de top rijdt :D .